Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KLAUKKALA, millaista seutua?

Vierailija
12.04.2006 |

Plussat, miinukset? Ollaan harkitsemassa muuttoa...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin ennemmin mieluisan tontin kallion päältä jostain läntiseltä Uudeltamaalta 80 000 eurolla ja rakennuttaisin siihen 270 000 talon itse tuolla rahalla. Saisi juuri sellaista kuin haluaa.

Vierailija:

ja osan taloista on ihan rakennuttaja rakennuttanut myyntiä varten, pitää kaks vuotta itsellään ja sitten käärii hyvät rahat.

Vierailija
2/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun rinnemaastossa, jota muuten Klaukkala on pullollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lintumetsässä, harjulassa, haikalassa jne....

Vierailija
4/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Klaukkala on lätty, kuten koko Nurmijärven seutu muutenkin (Röykkä, Lepsämä). Samoin on Keravakin.

Kaikkihan siellä on pellolle tehty, laita vaikkapa Oikotielle hakusanaksi asuntoon Klaukkala, ja katso itse.

Vierailija
5/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Klaukkalassa 6 vuotta, enkä asu pellolla vaan mäellä. Palvelut on hyvtä, rauhallisuus ja luonto plussaa lapsiperhelle, mukavat tarhantädit. Mutta maisemallisesti täytyy kyllä sanoa että kyllä on mitäänsanomaton kylä. Toistaseksi ollaan viihdytty.

Vierailija
6/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei kyllä Klaukkalan miinus ole. Oon asunu paikkakunnalla ja lenkkeilessä kyllä huomas että mäkiä löytyy.

Mm. täällä mainittu pellolla oleva Haikala on perkeleellisen mäen alla. Samoin jo Vantaan rajalta (Hämeenlinnan tieltä tultaessa) heti loivan alamäen jälkeen alkaa varmasti hapot jalkoihin laittava mäki.

Onpa kylän keskelläkin suht mahtava Vaskonmäki. (nuoruuden juopottelupaikka)

Mut toki osa alueista (mm. Harjula) on pellolle rakennettua.

Miinuksia: pienet piirit, etäisyys ja kulkuyhteydet (verrattuna esim. radanvarteen)

Plussaa: Rauhallisuus, viihtyisiä pientaloalueita.

Näin ainakin 20 v sitten...

Vierailija
7/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa ennemmin Keravalle tai Järvenpäähän, niistä pääsee kuitenkin max. puolessa tunnissa Helsinkiin junalla. Klaukkala-NUrmijärvi-suunnalla on täysin auton varassa, ja bensan hinta sen kun nousee...

Vierailija
8/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pois muuttaisi, mutta musta Klaukkalassa (toisin kuin monissa pikkupaikoissa) on jotakin viehättävää. Ja musta se kyllä on hyvin kumpuilevaa ja mäkistä aluetta. Liikkeitä ja palveluja on melkein enemmän kuin täällä Hkissä, mikä joskus hämmästytti! Hervottomin on minusta Klaukkalan kirkko: Idyllinen pikkupaikka omakotitaloineen ja noin miljoona ostaria, ja kaiken keskellä kohoaa omituinen, kuin jostakin ruosteisesta aaltopellistä kasattu kirkko. Näyttää lähinnä joltakin saatananpalvojien kirkolta, tai tosiaan sellaiselta, että tuntee ihminen itsensä syntiseksi ja pieneksi sen edessä:).

Vierailija
9/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissas???? :)

Vierailija:

enkä pois muuttaisi, mutta musta Klaukkalassa (toisin kuin monissa pikkupaikoissa) on jotakin viehättävää. Ja musta se kyllä on hyvin kumpuilevaa ja mäkistä aluetta. Liikkeitä ja palveluja on melkein enemmän kuin täällä Hkissä, mikä joskus hämmästytti! Hervottomin on minusta Klaukkalan kirkko: Idyllinen pikkupaikka omakotitaloineen ja noin miljoona ostaria, ja kaiken keskellä kohoaa omituinen, kuin jostakin ruosteisesta aaltopellistä kasattu kirkko. Näyttää lähinnä joltakin saatananpalvojien kirkolta, tai tosiaan sellaiselta, että tuntee ihminen itsensä syntiseksi ja pieneksi sen edessä:).

Vierailija
10/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mahdolliset matkatoimistot, vakuutusyhtiöt, vaatekauppaketjut jne. En ole ikinä käynyt vastaavassa pikkukylässä, jossa olisi niin järjettömästi liikkeitä ja kauppoja!

Vierailija
11/24 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin asunut lähes koko ikäni Klaukkalassa. Opiskeluaikoina asuin Vantaalla, mutta takaisin sitä palattiin hymyssä suin. Ihanaa aluettaa lapsiperheille. Julkinen liikenne ongelma -oma auto tarvitaan, silloin helppo ja nopea liikkua. Monet ystäväni ovat tehneet samoin, palanneet opiskeluaikojen jälkeen Klaukkalaan perustamaan perheen.

Itse en muuta pois kuin pakon alla, sillä täällä on kaikki mitä meidän perhe tarvitsee!

Mutta jokainen arvostaa eri asioita.

Vierailija
12/24 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ainakin oli suunnitteilla junayhteyden rakentaminen Klaukkalasta Helsinkiin. En tiedä, onko tämä idea jo haudattu. Mutta se ois kyllä tarpeellinen!

Vierailija
13/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman pienet on piirit klaukkalassa. itse asunut koko ikäni lähellä klaukkalaa joten tiedän mistä puhun. kaikki melkein tietää toistensa asiat jne. hyviä puolia on rauhallisuus ja hyvät palvelut.

Vierailija
14/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät yhteydet joka paikkaan, tarpeeksi kauppoja, luontoa - mikäs täällä.

Vierailija
15/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et oo keneenkään tutustunut..... ja elelet hissun kissun

Vierailija
16/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Klaukkalassa ja tiedän kaikkien asiat.

Hyvät yhteydet joka paikkaan, tarpeeksi kauppoja, luontoa - mikäs täällä.

Vierailija
17/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ankeaa seutua on minusta maisemallisesti.

Palveluista viis, ne ovat suurinpiirtein samanlaiset joka puolella.

Eniten ihmettelen näitä Klaukkalan tuhannen neliön tonteilla olevia perustalopaketteja, jotka joku on rakentanut 150 000 eurolla pari vuotta sitten ja myy nyt 350 000 eurolla. Kuka hullu maksaa? Paljon niitä on toki myynnissä, jostain syystä...

Vierailija
18/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se joka maksaa. Pääasiassa noita älyttömän kalliita asuntoja osaa kaupunkilaiset jotka pitävät maaseudunrauhana sitä että naapuriin on matkaa alle 5m. Ja sitten kytätään mitä se naapuri on tällä viikolla ostanut, jotta voidaan ensiviikolla kanssa hankkia sellainen itselle.

Vierailija
19/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi niitä on paljon myynnissä kun tajutaan, että jos asuu omakotitalossa niin ei ole talonmiestä....

Vierailija
20/24 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen tontti on katsottuna jostain muualta. Kun ei olla viihdytty Klaukkalan pellolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi