Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla käyttää koiraa ulkona

Vierailija
20.12.2017 |

Valoiseen aikaan, tai päiväsaikaan. Mulle on muodostunut nyt ihan kamala ongelma tästä. Mua jostain syystä ahdistaa että näyttäytyisin naapureille tai muille niin paljon, etten voi edes koiraa käyttää ulkona normaalisti. Käytän koiran siis vaan nopeella pissalla vasta kun on tullut pimeä (klo 16 aikoihin) ja senkin teen niin että astun ovesta kaks askelta ulos ja koira pissii mun ulko-oven eteen ja sit äkkiä kiiruhdan sisälle. Sitten alkuyöstä klo 00 jälkeen vasta uskaltaudun viemään sen normaalille lenkille, kun sillon on kaduilla jo tosi hiljasta eikä ketään ihmisiä näkemässä. Viimesen kerran käytän ennen ku muut ihmiset herää, eli vähän ennen klo 6 aamulla.

Sinänsä tää ei vielä oo paha ongelma, kun mun on ihan mahdollista elää tällasta päivärytmiä jolloin koira pääsee ulos sen kolme kertaa, mutta ahdistaa jo valmiiksi että mitä hittoa teen sitten kun tulee kevät ja valoisa aika alkaa pitenemään.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit apua

Vierailija
2/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit apua

Millaista? Mikä tähän edes voisi auttaa? Mitään lääkkeitä en halua syödä. Ainoa ongelma on se että jotenkin vain hävettää niin kamalasti jos kukaan näkee mua ja pelottaa että joku naapuri puhuu mulle. Ei mulla ole tällaista ongelmaa missään muualla, eikä muuten rajoita mun elämää. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankit apua

Millaista? Mikä tähän edes voisi auttaa? Mitään lääkkeitä en halua syödä. Ainoa ongelma on se että jotenkin vain hävettää niin kamalasti jos kukaan näkee mua ja pelottaa että joku naapuri puhuu mulle. Ei mulla ole tällaista ongelmaa missään muualla, eikä muuten rajoita mun elämää. 

ap

Siis nimenomaan vain jos näkee mua koiralenkillä. Yks syy tähän voi olla se ettei mun koira oo kovin hyvä kävelemään hihnassa. Sitä on yritetty opettaa monta vuotta, mutta ei vaan millään opi. Vaikka olis maailman parhaat namit kourassa ja yrittäis oikein tyrkyttää niitä sen nenän eteen niin silti auto/moottoripyörä/polkupyörä tms. vie huomiossa voiton ja se hävettää mua aina niin kamalasti kun se riuhtoo ja haukkuu.

Vierailija
4/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna koira ainakin pois! Kärsii kun ei pääse kunnon lenkeille.

Itelles soitat terveyskeskuksesta ajan mt.hoitajalle.

Vierailija
5/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira pois.

Vierailija
6/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää nyt vaan alapeukutelko vaan kommentoikaa.

ap

Vierailija
7/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna koira ainakin pois! Kärsii kun ei pääse kunnon lenkeille.

Itelles soitat terveyskeskuksesta ajan mt.hoitajalle.

Siis miksi ihmeessä koira pois? Voisitko kertoa mistä se oikein kärsii? Onhan ihmisiä yötöissäkin, niiltäkinkö koirat pois? 

Vierailija
8/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koira pois.

Sinä myös, miksi ihmeessä? Mistä se kärsii? Siitä että lenkillä on pimeää?

ap

Vierailija
9/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi sun vuorokausirytmi jo kertoo, ettei kaikki ole todellakaan hyvin. Hae oikeasti apua!

Vierailija
10/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi sun vuorokausirytmi jo kertoo, ettei kaikki ole todellakaan hyvin. Hae oikeasti apua!

No nyt oli jo pohjanoteeraus. Ihmisillä voi olla toisistaan poikkeavia unirytmejä, eikä ole epätervettä poiketa valtaväestön unirytmistä. Mä valvon yöt ja nukun päivät koska mun mies on yötöissä ja mä opiskelen pääosin kotona, joten hereilläolon ajankohdalla ei ole väliä.

ap

Vierailija
11/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kamaa käytät?

Vierailija
12/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää että sanotteko te yläpeukuttajat kaikille yötyöläisillekin että hakeutuisivat hoitoon kun valvovat öisin?

ap

Vierailija
13/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehesi hoitaa koiran?

Vierailija
14/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kamaa käytät?

En mä käytä mitään kamaa, oon päinvastoin täysin päihteetön. 

ap

Vierailija
15/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se epänormaalia tollanen ittensä häpeeminen. SE on ongelma, ei vuorokausirytmi. Koska koet olevasti pakotettu piileskelemään muilta ihmisiltä.

Vierailija
16/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät lääkkeet on keksitty. Ei sitä edes huomaakaan kun niitä syö. Muutakuin siitä, ettei enää pelkää mitään eikä ketään. Pystyy olemaan sosiaalinen ja ylituttavallinen jopa oudoille ihmisille.  Ei ihminen silti (välttämättä) leimaudu hulluksi, vaikka tuunaakin hieman arkipäivästä selviämistä lääketieteen keinoin. Ei pakko kertoa kenellekään. 

Vierailija
17/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko miehesi hoitaa koiran?

Se on mun koira joka tuli mukaan lapsuudenkodistani meille, koira on jo aika vanha, 10v. On mies joskus valosaan aikaan auttanut mua käyttämällä koiran nopeella pissatuslenkillä, jos koiralla on ollut tarve päästä ulos ennen pimeän tuloa.

Vierailija
18/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira sellaiseen kotiin missä siitä huolehditaan ja pääsee kunnolla ulos tarpeilleen!

Vierailija
19/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hassulta mutta onko sulla ihan vaan niin heikko itsetunto ja -luottamus ? Itsellä samantyylisiä kokemuksia niiltä ajoilta kun olin kamalan ujo. En käyttänyt mitään kamaa tai ollut muutenkaan pimeä.häpeä vain oli (on vieläkin muttei rajoita noin) suunnaton ja ajattelin mitä muut ajattelee. Saattaahan ne ajatella vaikka mitä,mutta ei tuohon auta muu kuin mennä vaan pää pystyssä itsevarmana lenkille. Ehkä se koirakin vaistoaa jos "pelkäät" noin paljon.

Vierailija
20/57 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se epänormaalia tollanen ittensä häpeeminen. SE on ongelma, ei vuorokausirytmi. Koska koet olevasti pakotettu piileskelemään muilta ihmisiltä.

Niin no mua hävettää se että onkohan naapurit kuullu meiltä melua (enkä tietenkään kehtaa kysyä). Ja sitten se kun mun koira välillä käyttäytyy niin että hävettää ihan kamalasti. Koira mm. haukkua rähjää joka kerta polkupyöräileville/potkulautaileville lapsille, ja se on niin noloa. Ei se niille lapsille itselleen rähjää, käveleville lapsille on aina oikein kiltti. Moni pyöräilevä lapsi on vaikuttanut säikähtäneeltä. Aikuisten pyörille harvemmin haukkuu, kun aikuiset usein pyöräilee sellaista suoraa linjaa eteenpäin. Lasten pyörät useemmin vinkuu tai natisee, tai sitten pyöräilevät kiemurrellen, josta tää koira alkaa aina remuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan