Huomionkipeät lapset ja kyläily
Mistä lähtien on ollut ihan Ok, että perheen lapset roikkuvat kyläilyn aikana koko ajan aikuisten seurassa? Keskeyttävät aikuisten juttelun jatkuvasti ja esittävät typeriä temppujaan. Kuuntelevat korvat hörössä asioita, jotka eivät lapsille kuulu. Yhteen kyläpaikka en enää kutsuista huolimatta tämän takia mene.En jaksa koko iltaa seurustella keskenkasvuisten kanssa. Kun itse olin lapsi, käytiin kahvipöydässä juttelemassa hetken aikaa vieraiden kanssa ja sitten kipin kapin omiin leikkeihin. Eikä meitä edes kiinnostanut aikuisten jutut. Mistä nykyinen ilmiö johtuu?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Mutu-tuntumani mukaan lapset, jotka saavat tarpeeksi huomiota muutenkin, eivät tule keskeyttämään ja häiriköimään em. tilanteissa vaan jaksavat olla taustalla. Heidän vanhempiensa on "pakko" huomioida heidät kun on vieraita paikalla (ja saahan siinä kivasti huomiota vierailtakin).
Ainakin mun tuntemani tapaus on juuri päinvastainen. Ainut lapsi, jonka ympärillä koko perheen elämä pyörii. Hän ei vain siedä, että äiti puhuu jonkun toisen kanssa, hänen pitää koko ajan keskeyttää ja ihan kirjaimellisesti tunkea väliin. Ikää on ehkä 8 vuotta.
Yksi mun lapsista on tuollainen. Aina änkemässä aikuisten seuraan ja pölöttämässä. Se on oikeesti rasittavaa ja epäkohteliasta. Asiasta on käyty keskusteluja ja myös tiukasti komennetaan poistumaan aina käytöksen alkaessa. Pitkään ei muista ja tunkemassa takaisin... Hällä kylläkin add ja sama ongelma aiheuttaa kitkaa myös kaverisuhteissa.
Mutta siis en pidä tuollaisesta käytöksestä enkä sitä hyväksy, vaan puutun heti. Kai se jossain vaiheessa alkaa näyttää tulosta..