Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomionkipeät lapset ja kyläily

Vierailija
20.12.2017 |

Mistä lähtien on ollut ihan Ok, että perheen lapset roikkuvat kyläilyn aikana koko ajan aikuisten seurassa? Keskeyttävät aikuisten juttelun jatkuvasti ja esittävät typeriä temppujaan. Kuuntelevat korvat hörössä asioita, jotka eivät lapsille kuulu. Yhteen kyläpaikka en enää kutsuista huolimatta tämän takia mene.En jaksa koko iltaa seurustella keskenkasvuisten kanssa. Kun itse olin lapsi, käytiin kahvipöydässä juttelemassa hetken aikaa vieraiden kanssa ja sitten kipin kapin omiin leikkeihin. Eikä meitä edes kiinnostanut aikuisten jutut. Mistä nykyinen ilmiö johtuu?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan vanhemmat (ei kaikki) anna lapsilleen huomiota, aikaa ja opeta tapoja.

Vierailija
2/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista kasvatetaan huomiohuoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saa aivan vapaasti olla omassa kodissaan. En aja omaan huoneeseen, miksi ajaisin? Ei lapset ole mitään kakkosluokan kansalaisia. Lapsilla on myös oikeus puhua ja leikkiä melkolailla vapaasti. Pidän kuitenkin huolta että myös aikuiset saa puhua - tai no, ei se mielestäni ole meillä koskaan ollut ongelma, eivät lapseni sentään niin äänekkäitä ole etteikö muut saisi suunvuoroa.

Aikuisten asiat puhutaan sitten esim kahvilassa tms rauhallisessa paikassa. Jos joku ei ymmärrä lapsiperheen elämänvaihetta tullessaan meille kyläilemään, niin eipä me sitten oikeastaan häntä meille jatkossa enää edes kaivata. Se on just niin helppoa, jokainen valitkoon oman seuransa puolin ja toisin.

Vierailija
4/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan oon törmännyt. Vaikka on oma lapsi mukana, niin isäntäperheen lapset koko ajan kieppuu aikuisten ympärillä ja höpöttää omia juttujaan. Yritän aina vihjailla, että,voisivat mennä lastenhuoneeseen tai pihalle leikkimään, mutta sieltäkin koko ajan ramppaavat kuuntelemassa ja keskeyttämässä. Rasittavaa.

Vierailija
5/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en oikein tykkää... :S Mua ei kaiken lisäksi suoraan sanottuna kiinnosta paskan vertaa, mitä PurjoPatteri on nyt oppinut (joku toooosi hieno temppu jollai kynällä.....)

Siis saanko mää puhua ja esitellä vain mun kissaa kun noiden vanhemmat käy kylässä?

Vierailija
6/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien on ollut ihan Ok, että perheen lapset roikkuvat kyläilyn aikana koko ajan aikuisten seurassa? Keskeyttävät aikuisten juttelun jatkuvasti ja esittävät typeriä temppujaan. Kuuntelevat korvat hörössä asioita, jotka eivät lapsille kuulu. Yhteen kyläpaikka en enää kutsuista huolimatta tämän takia mene.En jaksa koko iltaa seurustella keskenkasvuisten kanssa. Kun itse olin lapsi, käytiin kahvipöydässä juttelemassa hetken aikaa vieraiden kanssa ja sitten kipin kapin omiin leikkeihin. Eikä meitä edes kiinnostanut aikuisten jutut. Mistä nykyinen ilmiö johtuu?

Tämä ottaa itseänikin päähän, aivan uskomattoman raskasta. En sano, että lasten tarvitsee istua huoneessaan hiljaa, mutta jotkut rajat tulisi helvetti vieköön olla. Itse olen lopettanut vierailut erään ystävän luona, koska en kestä hänen lastaan, joka on juuri yllä kuvatun oloinen. Tiedän, olen aikuinen jne, mutta en vaan kestä. 

Vierailija
7/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ihmiset pitää vain leikata omasta elämästä pois.

95 % tapauksista ei kyllä menetä yhtään mitään.

Vierailija
8/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en oikein tykkää... :S Mua ei kaiken lisäksi suoraan sanottuna kiinnosta paskan vertaa, mitä PurjoPatteri on nyt oppinut (joku toooosi hieno temppu jollai kynällä.....)

Siis saanko mää puhua ja esitellä vain mun kissaa kun noiden vanhemmat käy kylässä?

No ei minua ainakaan haittais. Feel free.

Vierailija
9/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis toki, mutta hullunahan mua pidettäis :D Eikä kiinnosta esitellä. 

Totta puhuen mun tuttavapiiriin ei edes kuulu noita esittelijöitä, kun ovat niin eri maailmasta, mutta en tykkää siitäkään että aikuisten jutut saa keskeyttää. Saa osallistua, mutta ei saa kuvitella olevansa maailman napa. Milloin tämä lapselle opetetaan jos ei alusta saakka? Inhoan lellipentuja..

Takaan, että jos mulla olisi lapsi niin ihan eka vuosista saakka opettaisin sille ihan niitä tapoja, että muutkin ihmiset sietäis tuota kakaraa. Ei näitä "no se on vasta kaksivuotias eihän se voi vielä... 7-vuotias--- 14-vuotias....."

Vierailija
10/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutu-tuntumani mukaan lapset, jotka saavat tarpeeksi huomiota muutenkin, eivät tule keskeyttämään ja häiriköimään em. tilanteissa vaan jaksavat olla taustalla. Heidän vanhempiensa on "pakko" huomioida heidät kun on vieraita paikalla (ja saahan siinä kivasti huomiota vierailtakin).

Vierailija
11/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis toki, mutta hullunahan mua pidettäis :D Eikä kiinnosta esitellä. 

Totta puhuen mun tuttavapiiriin ei edes kuulu noita esittelijöitä, kun ovat niin eri maailmasta, mutta en tykkää siitäkään että aikuisten jutut saa keskeyttää. Saa osallistua, mutta ei saa kuvitella olevansa maailman napa. Milloin tämä lapselle opetetaan jos ei alusta saakka? Inhoan lellipentuja..

Takaan, että jos mulla olisi lapsi niin ihan eka vuosista saakka opettaisin sille ihan niitä tapoja, että muutkin ihmiset sietäis tuota kakaraa. Ei näitä "no se on vasta kaksivuotias eihän se voi vielä... 7-vuotias--- 14-vuotias....."

Sulla tuntui olevan pitkä lista kaikesta mikä sua "ei kiinnosta". Kaatuuko sun maailma helpostikkin jos kaikki ei tapahdu 24/7 sun kiinnostuksen mukaan?

Siis mitä tapoja opetat 2-vuotiaalle? Siis 2-vuotias pitäisi laittaa kyläilyn ajaksi koppiin, jotta se ei kuule sun jaarittelemia "aikuisten juttuja"? Jokainen järjellä varustettu ymmärtää että tapaaminen mihin osallistuu 2-vuotias, tapahtuu aina enemmän tai vähemmän sen lapsen ehdoilla ja siinä on niin monta muuttujaa, johon vanhempi ei edes voi vaikuttaa.

Vierailija
12/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutu-tuntumani mukaan lapset, jotka saavat tarpeeksi huomiota muutenkin, eivät tule keskeyttämään ja häiriköimään em. tilanteissa vaan jaksavat olla taustalla. Heidän vanhempiensa on "pakko" huomioida heidät kun on vieraita paikalla (ja saahan siinä kivasti huomiota vierailtakin).

Höpö höpö.

Vierailija
13/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsiaines on niin paljon heikompaa kuin 15 vuotta sitten?

Vierailija
14/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin perheissä tuntuu olevan ok. Tosi rasittava tapa tosiaan, eikä niillä lapsilla usein edes ole mitään asiaa. Kunhan tulevat solkkaamaan ja häiritsemään. Vähän vanhempana tapa käy vielä ilmeisemmäksi kun ei edes yritetä kertoa mitään "mielenkiintoista" vaan saatetaan tulla huudattamaan jotain kännykkää korvaan. Huonotapaista häiriköintiä ja johtuu pelkästään heikosta tapakasvatuksesta.

Vierailija
15/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tämän vuoksi varmaan omat lapsemme hipsivät omiin puuhiinsa juteltuaan hetken vieraiden kanssa. Eivät ole koskaan jääneet kiehnäämään aikuisten seuraan.

Vierailija
16/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ongelma on se, että nämä huomionkipeät piltit roikkuvat vieraissa aikuisissa, vanhempien hymistellessä vieressä eli vieraat aikuiset pitävät seuraa lapsille... lähinnä outoa.

Näin ei onneksi ole joka perheessä.

Vierailija
17/22 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Lasten kavereistakin näkee heti ketkä saavat kotona omilta vanhemmiltaan tarpeeksi huomiota ja ketkä eivät. On rasittavaa joutua juttelemaan lapsen kaverin kanssa useita kertoja joka kerta kun kaveri on kylässä niin lapsella ei minulla.

Mutta aikuinen, joka ei älyä että kylässä olevaa aikuista ei kiinnosta koko ajan huomioida kyläpaikan lasta tai lapsia, ei ilmeisesti jaksa itse olla oman lapsensa kanssa vaan sysää lapsen aikuisen tarpeen toisen aikuisen täytettäväksi. Ja olisiko vanhemman mielestä myös ok jos esim perheen isä kävisi lasten huoneessa koko ajan kyselemässä ja puhumassa aikuisten asioita ja nimenomaan kun lapsi haluaisi leikkiä kaverin kanssa rauhassa? Veikkaan ettei se kaverikaan kovin usein kylässä enää viihtyisi.

Vierailija
18/22 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/22 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kasvatuksesta kiinni. Kuka teillä määrää? Varo vaan, vuoden kahden päästä lapsesi käy silmillesi. Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.

Vierailija
20/22 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsiaines on niin paljon heikompaa kuin 15 vuotta sitten?

Koska huono geeniperimä. Heikkolahjaisten pitäisi antaa lisääntyä. Siellä aina lorahtaa kusta väliin. Rääpäleistä tulee wt-tyyppien kusipäisiä kakaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän