Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on eroja ravintoloiden lounaissa!

Vierailija
20.12.2017 |

Joissain saa valita kolmesta lämpimästä ruokalajista, mihin kuuluu juomat ja jälkiruoka ja kahvi. Sitten toisaalla myydään samalla hinnalla jotain päivän pastaa tai lihapullia tai päivän kalaa, vain yhtä saa eikä siihen kuulu edes jälkiruokaa, ja laatu on huonoa. Panee vihaksi tuollainen vedätys. Yleensä nämä ruokalajit on vielä tehty todella huonosti ja kala on mautonta ja huonoa ja pastassa muutama hassu sattuma.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaja päättää missä syö. Huono ravintola menettää asiakkaat. Markkinataloutta.

Vierailija
2/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain saa valita kolmesta lämpimästä ruokalajista, mihin kuuluu juomat ja jälkiruoka ja kahvi. Sitten toisaalla myydään samalla hinnalla jotain päivän pastaa tai lihapullia tai päivän kalaa, vain yhtä saa eikä siihen kuulu edes jälkiruokaa, ja laatu on huonoa. Panee vihaksi tuollainen vedätys. Yleensä nämä ruokalajit on vielä tehty todella huonosti ja kala on mautonta ja huonoa ja pastassa muutama hassu sattuma.

Näin. Pitää kuitenkin muistaa, että kate ei ole joka paikassa sama joten suoraan ei voi sanoa, että se olisi ”vedätystä”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Pitää kuitenkin muistaa, että kate ei ole joka paikassa sama joten suoraan ei voi sanoa, että se olisi ”vedätystä”

Eikä muutenkaan ole mikään kovin nerokas bisnesidea tarjota keskinkertaista ruokaa. Ihmiset oppii todella nopeasti minne kannattaa mennä syömään. Suositut ravintolat on aina ääriään myöten täynnä. Eikä ne laadukkaat raaka-aineet NIIN paljon kalliimpia ole.

Vierailija
4/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa trattoria famigliaan. Tänään tarjolla primo: trofie al pesto tai penne salmone, secondo pollo grigliato tai orata griglia, kiv. vesi, viini ja espresso 10€. 

Vierailija
5/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikamme lounasravintolassa on kolme lämmintä ruokavaihtoehtoa (aina yksi liha, yksi kala ja yksi kasvis), keitto, leivät, runsas salaattipöytä ja jälkiruoka. Juomia on tarjolla maidot, mehut, kotikaljat.

Hinta 6,40. Ei paljoa kannata itse laittaa eväitä.

Vierailija
6/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaja päättää missä syö. Huono ravintola menettää asiakkaat. Markkinataloutta.

Ei kun siinähän se juuri onkin, että kuuluisa ravintolaketju saa kyllä asiakkaita joka päivä, vaikka tarjoilisikin surkeaa lounasta. Ihmiset käyvät siellä vaikka joka päivä, vaikka ruoka on huonoa. Uskovat siihen ketjuun. Jotkut harjoittelijat siellä tekevät huonoja lounaita ihmisille.

Vierailija
7/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa trattoria famigliaan. Tänään tarjolla primo: trofie al pesto tai penne salmone, secondo pollo grigliato tai orata griglia, kiv. vesi, viini ja espresso 10€. 

Lahnaa?

Vierailija
8/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vältän mättöpaikkoja so. noutopöytälounaita. Niissä laadun korvaa määrä, jota arvostavat nuoret urheilevat miehet.

Onneksi on myös paikkoja, joissa annos tuodaan pöytään. Ruuan määrä riittää toimistotyössä ja ennen kaikkea ruoka on visuaalisesti ja maultaan sekä ravitsemuksellisesti hyvällä tasolla.

Vierailija
9/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Kilpailu on kovaa. Asiakas äänestää lompakollaan.

Vierailija
10/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vältän mättöpaikkoja so. noutopöytälounaita. Niissä laadun korvaa määrä, jota arvostavat nuoret urheilevat miehet.

Onneksi on myös paikkoja, joissa annos tuodaan pöytään. Ruuan määrä riittää toimistotyössä ja ennen kaikkea ruoka on visuaalisesti ja maultaan sekä ravitsemuksellisesti hyvällä tasolla.

Vaan kun ei ole. En nyt viitsi mainita nimiä, mutta ihan kuuluisissa ravintolaketjuissa saa maultaan todella kehnoa ruokaa. Huonoikin amatöörikokki pystyisi tekemään parempaa.

Vierailija
11/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun siinähän se juuri onkin, että kuuluisa ravintolaketju saa kyllä asiakkaita joka päivä, vaikka tarjoilisikin surkeaa lounasta. Ihmiset käyvät siellä vaikka joka päivä, vaikka ruoka on huonoa. Uskovat siihen ketjuun. Jotkut harjoittelijat siellä tekevät huonoja lounaita ihmisille.

Markkinatalous toimii näin. Jos ravintola on aina täynnä, konsepti on asiakkaiden mielestä hyvä. Eihän sinun tarvitse siellä asioida jos sinua ei tarjonta miellytä.

Vierailija
12/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikamme lounasravintolassa on kolme lämmintä ruokavaihtoehtoa (aina yksi liha, yksi kala ja yksi kasvis), keitto, leivät, runsas salaattipöytä ja jälkiruoka. Juomia on tarjolla maidot, mehut, kotikaljat.

Mitähän miinustamista tässä oikein oli?

Vierailija
13/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus Kotkassa ravintolassa syömässä lounaan. Siellä oli 2 vaihtoehtoa. Makkarapihvit taikka nakit. :D Jälkiruoaksi oli karkkia.

Vierailija
14/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se lounasseteli on nykyään. Moni paikka ottaa lounaasta sen verran hintaa ja kuluttaja ei niin välitä sitten laadusta, kunhan ei joudu maksamaan yli setelin arvon, tai jää ns. osa käyttämättä, jos lounaan hinta olisi alle setelin, eikä siitä saa vastarahaa. 

Vierailija
15/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän miinustamista tässä oikein oli?

Sama tuli mieleen. Jos jossain on monipuolinen työpaikkalounas kohtuuhinnalla, niin ei noin kateellinen voi olla siitäkin.

Vierailija
16/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla siis menee pelkästään työpaikkalounaisiin noin 1400 euroa vuodessa. Se on pienituloisen nettokuukausipalkka. Ei ole järkeä ainakaan köyhän maksaa. Itse en maksaisi, vaikka tienaan tuon summan parissa viikossa, koska on niin helppoa tehdä vähän ylimääräistä ja ottaa jämät töihin. Aina on hyvät eväät, kun itse tekee, ja rahaa menee ehkä pari euroa päivässä. Sitä paitsi jos vetäisin jälkkäreitä ja kotikaljoja viitenä päivänä viikossa, lihoisin varmaan 10 kg vuodessa. Ravintolalounaat ovat poikkeustilanne, mikä on hyvä sekä kukkarolle että vyötärölle.

Vierailija
17/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollenkaan itsestäänselvää, että pöytään tarjoiltava annos olisi parempi kuin noutopöydästä itse haettu. Noutopöydästä voi myös itse helpommin tehdä omaan makuun tai ruokavalioon sopivan annoksen. Jos haluaa vaikka reilusti salaattia ja lihaa lautaselleen. Helppo jättää pastat ja ranskalaiset pois ja korvata kasviksilla.

t. ainakin sadassa eri paikassa lounasruokaa syönyt

Vierailija
18/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroja todellakin on;

Taka-aasikko huutaa lounaspaikan edustalla "etkö haluakkaan nussia mua?". Annakadu myös,

- Ei vaikka 30% aletarroja löytyisi.

Vierailija
19/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää että ravintoloissa on eroja. Vai onko?

Vierailija
20/23 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla siis menee pelkästään työpaikkalounaisiin noin 1400 euroa vuodessa. Se on pienituloisen nettokuukausipalkka. Ei ole järkeä ainakaan köyhän maksaa. Itse en maksaisi, vaikka tienaan tuon summan parissa viikossa, koska on niin helppoa tehdä vähän ylimääräistä ja ottaa jämät töihin. Aina on hyvät eväät, kun itse tekee, ja rahaa menee ehkä pari euroa päivässä. Sitä paitsi jos vetäisin jälkkäreitä ja kotikaljoja viitenä päivänä viikossa, lihoisin varmaan 10 kg vuodessa. Ravintolalounaat ovat poikkeustilanne, mikä on hyvä sekä kukkarolle että vyötärölle.

Kyllä ne eväätkin tulee lähemmäksi 100 euroa maksamaan kuukaudessa. Aina sitä ruokaa ei päivälliseltä jää. Et 1000 euroa vuodessa säästä eväillä varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi