Miksei kissaihminen saa näyttää, ettei ole koiraihminen?
Koiraihmiset kyllä tuovat esille, etteivät välitä kissoista. Koirataloudessa koiraa oikein vaaditaan huomioimaan, vaikka jotkut, kuten minä, eivät mielisi edes koskea koiraa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Aistiiko eläin, jos siitä ei pidä?
Moni eläin aistii, mutta eivät kaikki yksilöt. Eläin aistii myös pelon ja signaalit, jotka ovat päinvastaisia eläin- kuin ihmismaailmassa. Koirattomat ihmiset tekevät monia perusvirheitä koirien kanssa käyttäytyessään kuin ihminen ihmiselle, vaikka heidän pitäisi antaa koirien kielisiä signaaleja. Ei siis tungeta omaa naamaa vieraan koiran naamaan ja hymyillä hampaat irvessä sille jne. Jotkut koirat ovat tosi tottuneita ihmisten outoihin tapoihin, mutta joku voi puraista naamasta.
Sama kissojen kanssa, kissat ovat hajuperusteisia ja voivat esim. hylätä samassa kodissa asuvan kaverinsa eläinlääkärissä käynnin ja nukutuksen ja hajujen takia.
Paras eläinihminen ja paras eläinihmisen kaveri on sellainen, joka yrittää hieman avata itseään eläinten erilaiselle maailmalle.
Ihmettelen eläinten tai tiettyjen eläinten vihaajia.. Mitä vihaamista niissä on? Erilaisuus? Sehän on rikollista nykyään vihata erilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää kummastakaan enkä halua niitä lähelle. Jotenkin erityisesti koiranomistajien kodit vaikuttavat likaisilta (kuolaa, hiekkaa, karvoja ja ties mitä pöpöjä). Ja joskus olen nähnyt narttukoiran juoksuaikaan lattioilla verta, yöök! En kyllä vaihtaisi puhtaita vaatteita kyläillessäni koirataloudessa.
No voi että. Samalla tavalla voisi sanoa, että lapsiperheissä on paskaista, sekaista ja haisevaa ja että yök en mene sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koiratalouksissa yleensä komennetaan koira pois jaloista kun vieraita tulee.
Voi kun niin olisikin. Olen törmännyt koiranomistajiin, jotka vaativat, että koira saa "tervehtiä" vierasta eli ts. pomppia päälle ja nuolla.
Meillä koira kuuluu perheeseen, joten sitä ei viedä mihinkään. Ei kai kukaan lapsiakaan mihinkään sulje, jos vieraita tulee, vaikka lapset todennäköisesti aiheuttavat enemmän häiriötä aikuisten väliseen keskusteluun kuin koira. Jos koira saa käydä haistelemassa vierasta se menee omiin touhuihin sen jälkeen. Hyppiä ei tietenkään saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää kummastakaan enkä halua niitä lähelle. Jotenkin erityisesti koiranomistajien kodit vaikuttavat likaisilta (kuolaa, hiekkaa, karvoja ja ties mitä pöpöjä). Ja joskus olen nähnyt narttukoiran juoksuaikaan lattioilla verta, yöök! En kyllä vaihtaisi puhtaita vaatteita kyläillessäni koirataloudessa.
No voi että. Samalla tavalla voisi sanoa, että lapsiperheissä on paskaista, sekaista ja haisevaa ja että yök en mene sinne.
En rinnastaisi lasta ja eläintä. Joo, mutta ei voi yleistää. Osassa eläintalouksissa on ollut siistimpää kuin meillä 😅 Noi verijäljet kyllä vähän puistattaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koiratalouksissa yleensä komennetaan koira pois jaloista kun vieraita tulee.
Voi kun niin olisikin. Olen törmännyt koiranomistajiin, jotka vaativat, että koira saa "tervehtiä" vierasta eli ts. pomppia päälle ja nuolla.
Meillä koira kuuluu perheeseen, joten sitä ei viedä mihinkään. Ei kai kukaan lapsiakaan mihinkään sulje, jos vieraita tulee, vaikka lapset todennäköisesti aiheuttavat enemmän häiriötä aikuisten väliseen keskusteluun kuin koira. Jos koira saa käydä haistelemassa vierasta se menee omiin touhuihin sen jälkeen. Hyppiä ei tietenkään saa.
Teidän koira taitaakin olla paremmin koulutettu, joilloinka siitä ei ole harmia. Osa on sokeita koiransa epäsopivalle käytökselle.
Antaa elukan nuuhkaista, kuka reviirille astuu. Muuten ei tarvitse huomioida jos siltä tuntuu. Meillä koira on nykyään rauhallinen kaveri. Nuoruusaikoina eristettiin hetkeksi "laumasta" huonon käytöksen takia. Eikö useimmat toimi näin?
Vierailija kirjoitti:
Kissoja on vaikea huomioida, kun ne on yleensä jossain saunassa piilossa. Kyse ei siis ole siitä että en välittäisi kissasta, se ei vaan ole "esillä". Eikä ole asiani raahata sitä pelkäävät mirriä mistään.
No ei pidä paikkansa.
Meillä ei kissat saunalla viihdy koska siellä ei ole seuraa.
Meillä kissat seuraa meitä. Ovat olkkarissa välillä makkarissa jos ollaan siellä.
Aamulla herätän teinin niin kaikki kolme tulee perässä.
3 ihanaa ragdoll kissaa.
Itselläni kolme kissaa ja todella moukkamaista jos joku sanoo mulle että ei kissoista tykkää.
Sanon takaisin etten minäkään koirista tykkää.
Sitten kyllä loukkaannutaan mutta Siperia opettaa.
Oikeesti tykkään ihan kaikista eläimistä mutta napsitaan takaisin moukkamaisia koirien omistajia.
Kolme ragdoll kissaa ja nuorin poika lumoaa kaikki, aina kaikessa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni kolme kissaa ja todella moukkamaista jos joku sanoo mulle että ei kissoista tykkää.
Sanon takaisin etten minäkään koirista tykkää.
Sitten kyllä loukkaannutaan mutta Siperia opettaa.Oikeesti tykkään ihan kaikista eläimistä mutta napsitaan takaisin moukkamaisia koirien omistajia.
Kolme ragdoll kissaa ja nuorin poika lumoaa kaikki, aina kaikessa mukana.
Ja nämä totuuden kertojat kyllä tietävät että mulla paljon kissoja.
Johtopäätöksiä ihmiset vetävät kissojen luonteesta, kun rotukissat on jalostettu tiettyihin ominaisuuksiin.
Välillä mietin että nuorin poika on kyllä koira.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas niin ihmetyttää, että mikä helvetin pakkomielle teille kissanomistajille on aina päästä tällä palstallakin pätemään kuinka ihania ja täydellisiä kissat on ja koirat on aina paskoja?
Ei koiraihmiset jauha tälläsistä asioista täällä, aina kyseessä kissan omistajat.
Ei kyllä pidä paikkansa. Tää palsta on oma lukunsa.
Jos joku loukkaa mun kissoja niin loukkaan takaisin.
Taidankin jatkossa sanoa suoraan asiasta. Muokkamaisesta käytöksestä voi huomauttaa.
Rotukissoja löytyy ja eläimet on yleensäkin ihania, ihan kaikki.
Mua ärsyttää tää kissojen itsenäisyys höpötykset, kun ei nää ragdoll kissat yksin selviä. Aina seuraa oltava.
Nykyään ei voi puhua mistään.
Kiellettyjä aiheita on lemmikit, työttömyys ja lapset.
Noista ei kannata puhua.
Noista kun ei puhu niin loukkauksia tulee vähemmän.
Olen allerginen eläinpölylle ja lääkittynä käyn joskus naapurissa, jossa on karvainen eläin. Jostain penteleen syystä (vaikka yritän kaikenlaista kontaktia siihen välttää) se on suorastaan ihastunut minuun ja tunkee syliin koko ajan ja seuraa perässä koko ajan. Toisilla on hauskaa, kun araksi sanottu eläin ei jätä minua rauhaan hetkeksikään. Heillä on vielä yksiö, että ei vissiin voi sitä eläintä vessaankaan sulkea. Söpöhän se on.
Mäkin olen koiraihminen mutta jos jossain kyläpaikassa kissa tulee pyörimään jalkoihin niin kyllä mä sitä rapsutan ja silitän. En ymmärrä tätä kissaihmisten ylimielisyyttä "en mieli edes koskea koiraa".
Kissat on kuin pieniä lapsia, osallistuvat kaikkeen ja ovat aina samassa huoneessa tutkimassa ja kokeilemassa. Avaa kaapin ovi ja kissat on siellä.
On mulla ollut koirakin. Ihana valkoinen sekarotuinen hömppä.
Kissoista on jotenkin enemmän seuraa kotona ja ovat niin helppoja eivätkä vaadi mitään.
Molemmista tykkään, koirista ja kissoista. Jotkut koirataloudet kyllä haisee, myös autot, mutta he eivät vaan viitsi pestä koiriaan, mikä on aika ikävää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi sanoa, mutta ei lapsiperheessä kuitenkaan ole suolinkaisia tai sukamatoja, eivätkä lapset haistele ja maistele ulkona kakkakikkareita ja toisten persereikiä, ja tule sitten samalla suulla väkisin nuolemaan sinua. Lapset eivät ole myöskään karvaisia, eivätkä haise pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi sanoa, mutta ei lapsiperheessä kuitenkaan ole suolinkaisia tai sukamatoja, eivätkä lapset haistele ja maistele ulkona kakkakikkareita ja toisten persereikiä, ja tule sitten samalla suulla väkisin nuolemaan sinua. Lapset eivät ole myöskään karvaisia, eivätkä haise pahalta.
Meillä eläimet on madotettu säännöllisesti eikä tasan mitään matoja ole, aika monessa lapsiperheessä taas on sekä matoja että hyi helvata täiongelmia, samoin lapset kaivelevat persettään jan tulevat sitten lääppimään sinua, oksettavaa ja moni penikka myös haisee pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas niin ihmetyttää, että mikä helvetin pakkomielle teille kissanomistajille on aina päästä tällä palstallakin pätemään kuinka ihania ja täydellisiä kissat on ja koirat on aina paskoja?
Ei koiraihmiset jauha tälläsistä asioista täällä, aina kyseessä kissan omistajat.
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa? Eli oletko itse tämäntyyppinen koiranomistaja mistä aloituksessa kerrottiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä eläimet on madotettu säännöllisesti eikä tasan mitään matoja ole, aika monessa lapsiperheessä taas on sekä matoja että hyi helvata täiongelmia, samoin lapset kaivelevat persettään jan tulevat sitten lääppimään sinua, oksettavaa ja moni penikka myös haisee pahalle.
Täit ja kihomadot eivät ole vaarallisia, mutta sen verran kiusallisia, että ne kyllä lapsiperheessä hoidetaan pois, jos niitä tulee. Koiran loiset ja bakteerit sen sijaan ovat ihmiselle vaarallisia. Koiran suussa elää bakteereita jotka ovat ihmisen verenkiertoon joutuessaan hengenvaarallisia. Koiran puremaan voi todellakin kuolla.
Olet oikeassa penikoista - ne haisevat aivan kuten aikuisetkin koirat. Ihmislapset tuoksuvat hyvältä. Rintamaitoa ravinnokseen saavan pienen vauvan kakkakin on jopa hyvänhajuista.
Kyllä saa näyttää, ettei tykkää! Olen koiraihminen, ja ymmärrän hyvin ettei kaikki tykkää koirista. En mäkään ole jääkiekkoihminen 😁
Kunhan ei hauku eikä mollaa toisen lemmikkejä vaikka ei sattuisi itseä miellyttämään... Olen vannoutunut koiraihminen, mutta paijaan myös kaikki kissat vaikka itselleni en ottaisikaan kissaa. Tai ehkä kenties vanhana...