Painatko nyt enemmän vai vähemmän kuin vuoden alussa?
Vai tismalleen saman verran?
Onko mahdollinen painonmuutos ollut tarkoituksellista vai ei?
Kommentit (34)
Vähemmän. Paino on tämän vuoden aikana pudonnut ihan itsestään viitisen kiloa, kun pääsin vuosi sitten eroon erittäin stressaavasta työkuviosta. Seuraavat viisi kiloa pitää pudottaa tavoitteellisesti, mutta sitten olenkin jo normaalipainossa.
6 kiloa vähemmän. Viime vuoden syksyllä aloitettu elämäntaparemontti etenee hiljaa, mutta varmasti. Vielä 7 kiloa normaalipainoon, mutta oman kehon hyväksyntä alkaa jo olla löytynyt.
Enemmän ja se on tottavie pelkkää läskiä. Raskas vuosi takana ja tunnesyöjänä sitten päästin itseni valloilleen. No, ehkä otan joulupöydässä hieman vähemmän kinkkua kuin muut.
En ole lähiviikkoina käynyt puntarilla, mutta oletan painavani n. 1 kg enemmän kuin vuoden alussa. Kesällä tuli lihottua, olen normaalipainoinen.
Saman verran. Painoin 73 kg, tammi-helmikuussa pudotin 67 kiloon, mutta ei hätää, nyt loppuvuodesta kiritty takaisin vanhaan. :D Laiskuus ja mukavuudenhalu, ei muita (teko)syitä.
Normaalipainoinen olen vielä juuri ja juuri, mutta vuoden alusta on paino noussut pari kiloa. Jouluna tulee varmasti lisää, koska en voi vastustaa herkkuja. Niillä minä lihon ja ne pois jättämällä laihdun. Jojoilen normaalipainon sisällä.
Enemmän. Selätin anoreksian ja ihan itse ilman apuja ystävien tai valtion terapeuttien.
Alkupaino 54kg, nyt lähemmäs 70kg.
Häpi häpi i'm souuuu häpi<3
Vähemmän. 65 kilosta 57 kiloon. :)
Vähemmän, sain ihokeliakiadiagnoosin maalis-huhtikuussa. Oli aika kova isku mun kaltaiselle pullahiirelle. Paino laski 75 kilosta 63:een.
Painan suunnilleen samanverran vaikka olen raskauden loppumetreillä. Ruokavaliota ja määriä tuunaamalla ei paino ole päässyt nousemaan.
Vähemmän, noin kymmenen kiloa. En varsinaisesti ole yrittänyt laihduttaa, jätin vain punaisen lihan pois ja vähensin maidon juontia (lisäävät minulla virtsatiekiviä, tosin en aio vältellä kinkkua Jouluna 😋).
Vierailija kirjoitti:
Painan suunnilleen samanverran vaikka olen raskauden loppumetreillä. Ruokavaliota ja määriä tuunaamalla ei paino ole päässyt nousemaan.
Eli olet laihduttanut raskaana?
Enemmän, lihasta tullut ja kroppani on nyt kiinteämpi eikä laihaläski:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet laihduttanut raskaana?
Laihtunut kyllä mutten koe laiduttaneeni :) raskaudiabetes-ruokavaliota olen suunnilleen noudattanut ja paino ei vain ole noussut. Olen toki ylipainoinen tai oikeastaan lihava, mutta kun vauva syntyy niin olettaisin olevani vähintään n. 5 kiloa kevyempi.
Saman verran. Viime joulusta ja joulukuun työmatkoista tuli 3 ylimääräistä kiloa (normaalipainon sisällä) enkä ehtinyt saamaan niitä pois ennen kuin aloitin lääkekuurin jolla on tapana lihottaa. Jotkut kuulemma lihoo 20-30 kiloa, minä en onneksi lihonut yhtään mutta laihtuminen omaan painoon on ollut kiven takana!
4kg vähemmän. Löytyi suolistovika, jonka korjaamisen sivutuotteena lähti muutama kilo ylimääräistä.
Vähemmän, joskaan ero ei ole suuri. Alkuvuonna painoin muistaakseni 83kg, nyt painan 79kg ( eli nyt bmi 29). Teen hyvin hitaasti elämäntaparemppaa, en juurikaan hankkimalla hanki painoani alaspäin. Välillä käväistiin painossa 76 jo mutta syksyisen leikkauksen jälkeen tuli takapakkia kun liikunta väheni.
Yli 10 kiloa enemmän. Koko summa on ihan puhdasta, aitoa läskiä, joka on kertynyt liikkumattomuudella ja mässäilyllä.
Nimimerkillä "uuden vuoden myötä alkaa taas elämäntapamuutos, sanoi laskuissa seonnut jojo"
Painan 12 kg vähemmän. Vuoden alussa aloitettu maltillinen kuntokuuri ja ruokavalion muutos vaikuttaa sittenkin. Teen tätä hitaan kaavan mukaan, kuitenkin määrätietoisesti ja pitkäjännitteisesti.
Enemmän, mutta se on pelkkää lihasta. 4-5 kertaa viikossa painonnostoa on sen aiheuttanut.