Muistakaa erota kirkosta ennen vuoden vaihdetta niin säästätte ensi vuoden kirkollisveron
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liityin eilen kirkkoon, ainoa instituutio joka oikeasti välittää pienestä ihmisestä. Lisäks saan hyvällä omalla tunnolla laulaa kauneimpia perinteisiä joululauluja.
Samoin, mut yli kuukaus sitten. Annetaan laumasielujen ja itsekeskeisten vaan erota..
En usko satuihinne taikaukosta, joten miksi kuuluisin. Mielestäni laumasielut löytyvät sieltä puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Anni-Arkkipiispatar kirjoitti:
en tajua, tänä vuonna oon työtön ollut ja nyt jos ensi vuonna saan töitä ja en ole tänä vuonna eronnut kirkosta niiin meneekö ensi vuoden tuloista kirkollisverot?
Kyllä menee jos et eroa tämän vuoden puolella.
Eli osoitteeseen: https://www.eroakirkosta.fi/
eli onko nyt sama eroanko tällä viikolla vai vasta 31.12.? ja jos liityn 1.1. kirkkoon niin ei mene koko vuodelta kirkollisveroa?
hommahan on mulla niin että en halua kirkkoon kuuluakaan mutta voi olla että haen ja saankin töitä kirkosta niin pakkohan se on ensi vuonna taas kuulua kirkkooon
Vierailija kirjoitti:
mä olen eronnut jo vuosia sitten, juri rahan takia. nyt en voi siis edes tosta säästää kun työtöntä taas kuritetaan lisää. :(
mitään turhaa ei ole enkä omista mistä säästää voisin, netti ja puhelin on pakko olla että saa laskut ja asiat hoidettua.
itse luovuin samasta syystä.. kokeile myös kilpailuttaa netti ja puhelin
Vierailija kirjoitti:
Maksan mielelläni 1,4% veroa ja kuulun kirkkoon. Pakanat erotkoon.
Jos aikuinen ihminen ei osaa erottaa totuutta lastensaduista, niin sietääkin maksaa taikauskostaan veroa.
Aina on hyvä aika erota kirkosta ja sen seurauksena saa nauttia suurta hedelmää, mutta nyt aika on paras!
Vierailija kirjoitti:
Liityin eilen kirkkoon, ainoa instituutio joka oikeasti välittää pienestä ihmisestä. Lisäks saan hyvällä omalla tunnolla laulaa kauneimpia perinteisiä joululauluja.
Erilaisia maallisia hyväntekeväisyysmahdollisuuksia on vaikka millä mitalla. Miksi et anna 1.4 prosenttiasi suoraan niihin, sen sijaan että kierrätät rahojasi varoissaan olevan kirkon kautta, joka ei edes tiedä mitä teksi kaikilla omistamillaan kiinteistöillä? Eivät ne ainakaan pientä ihmistä niillä auta.
ajatelkaa jos tässä ketjussa lukisi aloitus: liittykää helluntaiseurakuntaan tai kirkkoon! niin odet olisi heti deletoineet ketjun mutta kun lukee "EROTKAA kirkosta" niin kaikkii hyvin!
long live liberalism! feminism ! and ateism! and shitheads!
Joo, olen niinkin itsekeskeinen, että on pakko köyhänä vaan ottaa kaikki rahat perheelleni. Eikä lapsemmekaan hyödy kirkosta, heitä ei ole edes kastettu. Olen tosin eronnut kirkosta heti kun täytin 18v ja opiskelin.
Minulle on se ja sama kuka kuuluu ja kuka ei. Mutta toisten haukkumine sen vuoksi, että ei kuulu, kertoo jo paljon ihmisestä.