Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko käytetyn auton ostaa ilman järkyttävää luottokorkoa? Tuleeko uuden auton ostaminen halvemmaksi?

Vierailija
19.12.2017 |

Pitäisi teinille ensiauto hommata. t. yh-äiti, jolla pieni palkka

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ostaa sellasen johon on varaa.

Vierailija
2/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö... sama korko se on, oli auto uusi tai vanha. Mutta millä ihmeellä meinasit uuden auton maksaa, jos olet pienipalkkainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa lapselle ihan muutaman satasen auto, korkeintaan tonnin. Niin ettet joudu ottamaan yhtään velkaa. Jos se sen vuodenkin nimittäin kestää, niin tulee jo halvemmaksi kuin ostaa se kymppitonnin auto. Varsinkin ensiautoksi.

Vierailija
4/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä korot ovat todella matalalla tasolla, jopa n. 0,5 % . Siis autoliikkeiden korot ja muutenkin kannattaa auto ostaa liikkeestä; yksityisten välisiä kauppojahan ei mikään kuluttajansuoja koske.

Vierailija
5/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uusi auto kannattaa ostaa koska siinä on matalampi korko, vai miten se nyt menikään?

Vierailija
6/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin 5 vuotta sitten itselleni auton opetusta varten, maksoi 1500€. Fiat Punto vm -01, 56 000 km takana. Palveli hyvin neljä vuotta lähes päivittäisessä ajossa, monia pitkiäkin matkoja sillä tehtiin. Sitten iski iso kansiremppa eteen, osaava henkilö olisi sen voinut kuulemma kotonakin korjata, muita vikoja autossa ei ollut tuona aikana. 

Suosittelen ensiautoksi jotakin halpaa, mutta sellaista johon ei ole tiedossa isoja remppoja. Itse en enää ostaisi esimerkiksi ranskalaista autoa, mutta eipä 18-vuotiaana ollut varaa mihinkään volkswageniin tms. 

Vierailija
7/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että auton hankintahinta on vain osa auton kuluja. Vakuutukset ovat aika kalliit jos ei ole yhtään vakuutusbonuksia, lisäksi huollot, renkaat ja polttoaine. Tarvitaanko välttämättä autoa työ- tai koulumatkoihin? Laske kulut vuotta kohden ja sen mukaan minkä hintaiseen autoon on oikeasti varaa.

8/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti olen ajanut parin tonnin autoilla joihin ei oo lainaa tarvinnu ottaa, kun sain ajokortin niin sillonkin ensimmäinen autoni oli 15v vanha toyota corolla, kunnon teiniauto =D mutta se riitti hyvin, pääasia että pääsi liikkumaan.

Nyt kun olen työelämässä, olen huomenna menossa allekirjoittamaan paperit ihan uudesta autosta. Olen kytännyt korkotarjouksia autoliikkeistä sillä niitä melko usein on tarjolla ja nyt löysinkin sellaisen hyvän; korko 0.99%, normaalisti huitelevat siinä 3% hujakoilla. 

9/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja noista vakuutuksista: vanhempani tekivät minulle palveluksen sillon aikoinaan kun ottivat auton minun omiin nimiini sillä rupesin heti keräämään bonuksia. Nyt bonukseni nousivat juuri 80%:iin. Mutta näistäkin vakuutusyhtiöillä on hyviä tarjouksia, vielä pari kk sitten bonusprosenttini oli nimittäin 50%. Eipä nykyään niitäkään tarvi aloittaa ihan nollasta, ainakin ifillä aloitusbonus on jo jotain 30% luokkaa

Vierailija
10/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären kannattaa ottaa sokeri-isä eli sugardaddy mikä hoitaa nämä tällaiset hommat. On suosittua nykyään nuorten naisten parissa.

Vierailija
11/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin uuden auton nollacorolla.

Vierailija
12/12 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai teinille auto ostettavana. - Ajokortin saava "teini" on 18 vuotiaana lähtökohtaisesti vastuussa itsestään, niin omista teoistaan  ja valinnoistaan, joten voinee perustellusti kysyä myös, että onko "täysi-ikäisen" teinin äiti enää velvollinen ostamaan lapselleen (rakkaalle teinilleen) autoa lainkaan.- Vai riittäiskö, että hän maksaa siitä osan, tai kenties vain antaa rahaa lainaksi, jolla teini voi rahoittaa osan tai koko autonhankinnan, mikäli se on välttämätön hankinta.