Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kohta jaksa enää, mistä apua?

Vierailija
19.12.2017 |

Tukiperhe haussa, mutta se ei nyt tähän hätään auta.

Opiskelen ja olen pienen lapsen yksinhuoltaja.
Lapsen kanssa vapaa-aika sujuu ihan mukavasti.

Koulunkäynti tressaa, mutta nautin myös siitä, vaikkakin olen ajoittain väsynyt ym.
On minulla myös ahdistushäiriö, jonka kanssa olen pystynyt jonkseenkin elämään ja kontakti psyk. Polille.

Ongelmana onkin lapsen isä, joka ei saa tavata lastaan, kuin valvotusti.
Ensin hän terrorisoi puhelimitse ja kun laitoin eston, niin pommittaa lastensuojelua.
Vaatii myös huoltajuutta itselleen, vaikkei tässä tilanteessa sellaista tule edes saamaan.

Arki on välillä rankkaa muutenkin ja tuntuu etten jaksa enää tällaista. Kaiken lisäksi saan pelätä milloin hän sekoaa lopullisesti.

Tiedän että on turhaa etukäteen murehtia, mutta en saa öisin nukuttua ja päivisinkin ahdistaa liikkua ihmisten ilmoilla. Minulla on tarvittava lääkitys, mutta en minä niitäkään voi joka päivä syödä.

En tiedä enää mitä tekisin. Apua ei ole muuta kuin keskustelu psyk.hoitajan kanssa, eikä lastensuojelukaan voi muuta tehdä kuin järjestää ne valvotut tapaamiset, joihin isä ei ainakaan aikaisemmin suostunut, koska ei kyennyt olemaan selvinpäin.

Nyt hän sitten kostaa kaiken minulle 😭

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän paremmin kuin hyvin tilanteesi. Sinulla on nyt äärimmäisen raskasta ja tarvitset kaiken tuen mitä voit ikinä saada!

Itselläni on muutaman vuoden takaa kokemus, jolloin jouduin tytön kanssa turvautumaan oman paikkakunnan turvakotiin josta salaa siirrettiin 400 kilometrin päähän toisen kaupungin vastaavaan. Sain todella ihanan tuen ja avun. saimme olla siellä kaksi kuukautta kunnes saimme asunnon tältä uudelta paikkakunnalta ja ehdimme päästä toipumisen alkuun traumoista.

Muuttotavaroitten haussa meillä oli apuna poliisit, ja niin saimme omat tavaramme itsellemme. Miehelle tietysti lähestymiskielto. Myöhemmin kyllä muutimme ulkomaille koska sain hyvän työtarjouksen, ja se tuntui turvallisemmalle päästä mahd. kauas!

Mies ei ollut kiinnostunut lapsesta muussa mielessä kuin tehdäkseen minulle kiusaa. Kun lähdimme, jätti meidät kyllä rauhaan muuten, mutta puhelinteroria yritti jatkaa, ja kun ei minuun enää yhteyttä saanut jatkoi soittelua äidilleni ja siskolleni. Vähitellen se sitten loppui mutta pelko jäi. Niin, ja kaikille teille rasisteille pettymykseksi, kyseessä puti-puhdas vitivalkoiseksi vaivatta Omolla pesty suomalainen rehti ja reilu kunnon mies!

Sinulle ap toivon voimia ja jaksamista, samoin lapselle. Anna hänelle paljon läheisyyttä ja rakkautta. Hienoa että tukiperhettä hommataan, uskon että kaikki sinukin kohdallasi vielä muuttuu hyväksi! Nyt on raskasta ja voit joutua tekemään raskaita päätöksiä tuttava- ja ystäväpiirin suhteen. Karsi pois ne, jotka eivät sinua tue vaan tuottavat vahinkoa. Siihen sinulla on oikeus! Sinulla on oikeus haluta ja tehdä kaikkesi teidän kahden hyvinvoinnin eteen! Te olette tärkeitä! <3

Vierailija
22/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla ne hyvät perustelut, joita Ap:lla varmaan löytyy miksi meni sikiämään tällaisen valiouroksen kanssa? Vai yhdessä yössäkö ne miehen päihdeongelmat ilmaantu? Ja nyt on sitten yksinhuoltajana vähän rankkaa. Voi kyynel!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu nauhoittamaan tai videoidaan miehen puheet kun soittaa tai näette kasvotusten niin saat todistusaineistoa uhkailusta. Kaikki kirjallinen (tekstarit ja sähköpostit) tallennukseen. Oma sukulainen sai vastaavassa tilanteessa asianajaltaan ohjeen olla kommunikoimatta suullisesti lainkaan vaan kaikki asiat selvitettiin kirjallisesti jotta siitä jää todistusaineisto.

Ja ihan rohkeasti vaan suu auki ja kerrot sukulaisille joka ikisen miehen uhkailun ja tempauksen. Jos sinulla on niitä videoita tms. voit sitten näyttää niitäkin. Usein tuo kieltäminen on ensi reaktio siihen järkytykseen kun tuttu ihminen paljastuukin kusipääksi. Sukulaiseni tapauksessa meni pari vuotta ennen kuin vanhemmat sukulaiset ymmärsivät sen ex-puolison olevan valehtelija ja sekopää.

Tämä. Et tapaa miestä etkä vastaa hänen puheluihinsa, jos uhkailee viesteillä niin ne talteen. Et päästä kotiisi, jos möykkää ulkopuolella niin soitat poliisille - joka kerta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi