Lähtisitkö myyntiedustajaksi/puhelinmyyjäksi
siis jos olisit työttömänä.
Noita paikkojahan kyllä tuntuu olevan loputtomasti tarjolla, ja kuulemma töitä saa helposti.
Omalta kohdaltani hakeminen tyssää siihen, että tiedän olemattomat myyjän lahjani, ja että ansaitsisin tuossa työssä todennäköisesti tasan 0 € palkkaa, koska en saisi myytyä yhtään mitään. Joten olisin "töissä" mutta kuitenkin eläisin koko ajan korvauksilla ja tuilla , mikä ei liene tarkoitus.
Kommentit (4)
Olen aikanaan ollut. Jossain tienasin hyvinkin. Enää en menisi, koska vanhemmiten itsekin olen alkanut kokea puhelimella ihmisten elämään tunkeutumisen liian loukkaavana ja törkeänä.
En usko, että puhelinmyyntifirmassa kaivattaisiin tällaista ahdistunutta ja ujoa henkilöä, joka todennäköisesti pillahtaisi itkuun heti, kun ensimmäinen asiakas antaisi vähän kriittisempää palautetta koko puhelinmyynnistä :D
Mihin tahansa muuhun työhön voisin lähteä, jos siitä saisi sen verran rahaa, että pystyisi laskut ja vuokran kuittaamaan.
Olen ollut puhelinmyyjä monta vuotta, tosin nyt tiiminvetäjänä syksystä saakka eli esimiehenä eli paljoakaan ei tule enää itse soiteltua.
Riippuu paikasta kannattaako lähteä. Esim operaattoreilla yleensä hyvät olot ja työehdot. Meillä ict-alan tes, myyjänä tienasin noin 12 euroa/tunti + provikat, käteen jäi noin 1900 - 2300/kk. Nyt olen kk-palkalla, bonuksineen jää pari-kolme satkua enemmän käteen kuin myyjänä ollessa jäi.
Työn perään soittaessa koen olevani kuin puhelinmyyjä. Ei ole kivaa.