Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 19-vuotias, enkä ole koskaan ollut töissä. Kuulostaako pahalta?

Vierailija
19.12.2017 |

Olen hakenut kesätöitä, mutta ikinä en ole mihinkään päässyt. Täällä päin töihin pääsee lähinnä suhteilla, ja niitä mulla ei ole. Aion toki yrittää taas tulevana kesänä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla ole edes teoriassa ollut mahdollista olla töissä kuin yksi kesä. Siis oikeissa töissä. Nämä mamit täällä jotka mainostavat, että omat penskat ovat olleet 15vuotiaasta asti töissä eivät ymmärrä, että lapset ovat olleet käytännössä yleishyödyllisessä koulutuksessa josta on maksettu vähän karkkirahaa. Kun saat sen tutkintosi valmiiksi niin ketään ei kiinnosta oletko ollut jotain ruohoa leikkaamassa penskana vai et. Mutta koita kovasti saada niitä oman alan kesätöitä tulevaisuudessa. 

Vierailija
22/25 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se ehkä vähän outoa. Itse olen ollut 16-vuotiaasta töissä, olen nyt 22. Yleensä nuorille kuitenkin löytyy paikkakunnasta riiippumatta esim. lastenvahtihommia tai jotain pienempien lasten urheilujoukkueen valmentamista, niin on se ehkä vähän erikoista, jos ei ole koskaan ollut _missään_ töissä. Silloin kannattaisi ehkä hankkia jotain muuta cv:n täytettä, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin. Monet kun ovat tuossa iässä olleet jo monessa työssä, joten menevät aina edellesi kun työnantaja katsoo hakemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa eikä epätavallista.

Laita cv:seen kaikki maailman aktiviteetteja esim kuorolaulua, harrastusryhmät, vapaaehtoistoimintaa yms.

Nykyään on vaikea saada töitä alle 18-vuotiaana, ja sen lisäksi on ollut lama 10 vuotta. Eli ei ole outoa ettet ole löytänyt kesätöitä aikaisemmin.

Vierailija
24/25 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa normaalilta. Teinin kuuluu käyttää aikansa opiskeluun eikä työntekoon. Sen aika tulee sitten myöhemmin.

Moni poika saisi helposti kesätöitä hoitoalalta, mutta ei taida vanhainkodit ja palvelutalot kiinnostaa.

Vierailija
25/25 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt 24v ja tehnyt töitä 11-vuotiaasta asti. Ensimmäinen työ oli itse kaverin kanssa lehdestä löytämä joululehtien myynti. Sitten kesätöitä itse haettu kasvotusten torilta, jossa vietin monta kesää. Jouluapulaisena lukion ohella ja sieltä kun pääsin sain kesätöitä kaupasta, ilman suhteita. Työt hoidin niin hyvin, että ne jatkui korkeakouluopintojen ohella siihen asti kunnes sain harjoittelun kautta oman alan sijaisuuden, jonka kautta sitten valmistumisen jälkeen sain vakipaikan.

Ei töiden saanti nykypäivänäkään vaadi suhteita tai ihme tekoja, vaan kärsivällisyyttä, joustavuutta ja omaa ahkeruutta. Olen käytännössä elättänyt itseni omilla rahoilla 15-vuotiaasta asti joten kieltämättä kuulostat omaan korvaan hieman laiskalta. Mutta ei kai tuo harvinaista ole..

Mutta jos niitä töitä ei vaan saa. Ei sinne kauppaankaan voi vaan marssia ja sanoa "ei kun mä työskentelen nyt täällä", jos vastaukseksi tulee kiitos mutta ei kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi