Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö teillä vanhempana koskaan ns hermo?

Vierailija
19.12.2017 |

Palaako päreet, poltatko käämisi?
Miten reagoit ja toimit silloin?

Itselläni kämähtää kyllä teinieni kanssa ja tänään pamautin mh oven kiinni kun painuin sinne laskemaan tuhanteen. Vaatteita oven päällä niin ei prkl ovi edes paukahtanut, mutta mies tuli toteamaan ettei pidä antaa tunteille valtaa, se ei johda mihinkään hyvään. Ja läksi tennistunnillensa.
Mutta se toinen stoori, siis hänen tapansa kritisoida ja neuvoa ja psykologisoida minun toimintani/tapani/tuntemukseni, kaikki.

T. Paskaakin paskempi äiti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, joka ikinen päivä.

1 esiteini ja pari alle 7-v lasta niin ei ole varmaan ainuttakaan päivää milloin ei jotain episodia tulisi. Varsinkin väsyneenä ja nälkäisenä ei sitä jatkuvaa nahistelua ja mölyä jaksa. Ja sitä kun esiteini sanoo joka he"""""""tin asiasta vastaan ja suorastaan vit""ee.

Ja sitten kun kitistään joka asiasta , vaikka mikään ei ole huonosti.

Vierailija
2/6 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on taapero ja kyllä, eteenki ko uhman poikane tulee esille ja alkaa pelleilee hampaanpesun, syömisen tai jonku muun pakollisen kans ja on yhtä huutoa vain ko ei taho. herkästi saatan huutaa mut alan katuu heti ja käyn hetken rauhottumassa esim. tupakalla koska alan pelkää itteä. tuun sit takas ja koitan hoitaa tilanteen rauhallisesti ja kärsivällisesti ja ymmärtää et uhma on uhmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene hermot, sori. En viitsi vaivautua lapsen tasolle kiukuttelemaan. Olen äidiksi tultuani opetellut suhtautumaan näihin juttuihin niin, että kestän tilanteen kuin tilanteen.

Auttaako se, että sulla menee hermot? Korjaako se ongelman? Tuleeko sulle parempi mieli, kun paiskot ovia? Parantaako teinit tapansa ja alkaa käyttäytyä niin kuin haluat kun saat kohtauksen?

Vai pitäisikö kokeilla jotain muuta? Miehesi tapa suhtautua voi olla oikea mutta ei silti ole reilua, että hän vain kritisoi. Teidän kannattaa käydä asiallista keskustelua kasvatustavoista.

Vierailija
4/6 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään teinit eivät arvosta pätkän vertaa, jos omat vanhemmat käyttäytyvät kuin teinit itsekin...

Vierailija
5/6 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on taapero ja kyllä, eteenki ko uhman poikane tulee esille ja alkaa pelleilee hampaanpesun, syömisen tai jonku muun pakollisen kans ja on yhtä huutoa vain ko ei taho. herkästi saatan huutaa mut alan katuu heti ja käyn hetken rauhottumassa esim. tupakalla koska alan pelkää itteä. tuun sit takas ja koitan hoitaa tilanteen rauhallisesti ja kärsivällisesti ja ymmärtää et uhma on uhmaa

Lapset pelleilee paljon ja lyö kaiken leikiksi. Se on ihan normaalia eikä mitään uhmaa. Taaperot eivät osaa vielä kaikkea (tai paljon mitään), joten mikään huutaminen ei tietenkään auta hampaiden pesulla tai ruokapöydässä. Kannattaa varata aikaa noihin pakollisiin juttuihin ja olla itse kärsivällinen. Kyllä ne pikku hiljaa oppii.

Sen tupakoinnin voisit muuten myös lopettaa.

Vierailija
6/6 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo menee.

Ei enää onneksi niin usein kun joskus. Olen siis karaistunut 😀

Eilen meni hermot 13-vuotiaaseen adhd poikaani joka toistuvasti kävi pienempien sisarusten kimppuun. Kiljui ja nauroi hysteerisenä ja juoksi ympäri kämppää.

Otin olkapäästä kiinni ja talutin huoneeseen ja pamautin oven kiinni. Tätä ennen olin puolisen tuntia pyytänyt lopettamaan ja pari kertaa lähtikin huoneeseen mutta heti jo taas kohta oli poika siinä ärsyttämässä.

Joulunaika on stressaavaa erityislapsille ja se kyllä kiristää muidenkin hermoja.

Nyt on onneksi rauhallista 😊 Poika katsoo isänsä kanssa peliä, kaksi muuta pelaa hyvässä hengessä lautapeliä ja vauva nukkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän