Littanat hiukset -- mikään ei auta!
Hiukseni eivät ole siis liian ohuet eikä niitä ole liian vähän, mutta hiuslaatuni on lasinen, kiiltävä ja littana! Olen pitänyt niitä pitkänä, en haluaisi leikata. Olen kokeillut tuuheuttavia shampoita, hoitoaineita, hiuskiinteitä, suolasuihketta, tyvikohottajaa ja vaikka mitä! Mikään ei auta edes orastavasti. Mikään kampaus ei pysy vaan hiukseni näyttävät minuutin päästä siltä kuin niihin ei olisi edes koskettu. Olen kuullut, että vaalentaminen toisi jotain tuuheutta, mutta enpä tiedä. Tykkään luonnollisesta hiusväristäni. Onko olemassa mitään ihmeitä mitä voi tehdä? Sama ongelma oli myös hartiapituisissa hiuksissa, ei vaan pysy mitenkään vaan lässähtää aina.
Kommentit (24)
Ala pesemään hiuksiasi palashampoolla. Mielestäni kaupan tavalliset shampoot tekevät tukasta lättänän.
Itselläni on samaan ongelmaan auttanut se, että välttelen peiliä mahdollismman paljon :D hyväksy vaan tuo ongelma, koska ei siihen mitkään kikkakolmoset auta.
Mulla auttaa permis. Ei mulle saa kiharoita mutta tuuheuttaa ja ovat sitten paljon helpommat laittaa miten tahansa, kihartkin pysyy joten kuten jos tekee jollain kuumalla raudalla.
Mulle on tehty varmaan yli 20 permanenttia, aina pienillä rullilla. Pari kertaa on käynyt niin että onkin tullut kiharat, sattuikin sellainen vanhanliiton mummopermiksen tekijä :D Mutta ei haitannut, ne tasoittuu suht pian.
Vierailija kirjoitti:
Ala pesemään hiuksiasi palashampoolla. Mielestäni kaupan tavalliset shampoot tekevät tukasta lättänän.
Kompskomps. En tarvi muotoilutuotteita lainkaan palashampoopesun jälkeen, silti on pöyheä tukka.
Mulla on ja permis. Hiukset on tosin vain polkkapituiset. Otan aina samalla olaplex-hoidon (ja joka kerta kun leikkautan), niin eivät ole edes menneet huonoon kuntoon.
Sitten kun hiukset harmaantuvat, ne karheutuvat samalla. Odottele rauhassa, ikä korjaa ongelmasi. Kokemusta on.
tv Hiiri, nykyisin Harmaa Hiiri
Muotovaahto, föönaus, tupeeraus ja lakka.
Permanentti tai pehmennys, ei siihen oikein muita keinoja ole saada siihen ilmavuutta. Mun äidillä oli samanlaiset hiukset ja hän teki permanentin aina itse, siihen aikaan se oli ihan yleistä. Permanentilla ne pysyi sitten aina jonkin aikaa kunnossa hyvän näköisenä ja sitten taas uusi permanentt kun hiusten kasvun myötä vaikutus väheni.
Anna olla littana. Jos se on kiiltävä, niin se on ainakin minun silmissäni kaunis. Ei kaikilla tarvi olla muhkea afro.
Osta volumaster tai tupeeraat hiukset harjalla isoille muhkuroille, suihkutat suolasprayta/muotovaahtoa tms ja annat kuivua rutikuivaksi (voi föönata), sitten harjaat varovasti auki ja tukka on pöyheä.
Ainut mikä mulla auttanut on Lushin "Fair trade honey" shampoo. Ja ilman hoitoainetta. Talvella sipaisen hoitoainetta vähän latvoihin, ei muualle,. Mutta tuo shampoo vie sähköisyyttä. Joku juttu siinä oli se, että se ei sisällä vettä ollenkaan. Heti jos pesen tukkani vaikka hotellissa normishampoolla ja koko pään hoitoaineella on lättäpää valmis. Ei ole mikään lushin mainos, shampoo on sikahintaista, eikä kaikki siedä sen aromaterapeuttista hajua ja inhoan kyseisen kaupan ylipirteitä koohottavia myyjiä. Mutta mikään muu ei toimi.
Kesähiuksiini toimii myös palashampoo, mutta vain kesällä, talvella tekee takun.
Niin siis tupeeraatko sä hiuksias? Sillähän se tukka kohoaa, kunhan laittaa muotovaahtoa tms eka niihin hiuksiin.
Itselläni on myös ohut hiuslaatu. Olen huomanut, että jotkut kuivashampoot kohottavat hiusta ja antaa niille ns. karheutta. Sain vinkin kaverilta. Suosittelen kokeilemaan.
Mä laitan hiuslakkaa juuriin ja sormilla pörrötän juuren tuuheaksi. Ensin laitan lämpörullat, sitten vanutan juuren lakalla, lopuksi lakkaan loput osat ja käsillä työntelen kiharoita ylös pörheäksi. Kunnon lakkakerros ja pullo mukaan.
Ei terveet suorat hiukset ole pörheät ellei niitä siihen pakota. Töissä on ponnari tai nuttura.
Vierailija kirjoitti:
Ainut mikä mulla auttanut on Lushin "Fair trade honey" shampoo. Ja ilman hoitoainetta. Talvella sipaisen hoitoainetta vähän latvoihin, ei muualle,. Mutta tuo shampoo vie sähköisyyttä. Joku juttu siinä oli se, että se ei sisällä vettä ollenkaan. Heti jos pesen tukkani vaikka hotellissa normishampoolla ja koko pään hoitoaineella on lättäpää valmis. Ei ole mikään lushin mainos, shampoo on sikahintaista, eikä kaikki siedä sen aromaterapeuttista hajua ja inhoan kyseisen kaupan ylipirteitä koohottavia myyjiä. Mutta mikään muu ei toimi.
Kesähiuksiini toimii myös palashampoo, mutta vain kesällä, talvella tekee takun.
Kannattaa tilata Lushin UK nettikaupasta, tuotteet ovat paljon halvempia siellä. Toinen hyvä ihan älyttömän tuuhentava Lushin shampoo on Big suolashampoo.
Silikoniton shampoo, itselleni ollut paras se Erittäin hyvä suomalainen. Batisten kuivashampoo sitten pestyyn ja kuivattuun tukkaan ja kevyttä tupeerausta. Muut kuivashampoot litistyvät lähmäletiksi tässä päässä, mutta tuo Batiste hoitaa hommansa. Aurinkoraidat tekivät tukasta mielettömän eikä mitään muotoilutuotteita tarvittu, mutta ilman hopeashampoota raidat kellersivät kokonaisuutta niin paljon, että jouduin sitten kuitenkin hopeashampoon orjaksi ja no, se siloitti tukan taas lättänäksi.
Ei ole ihmekonsteja. Voit ottaa permanentin tai vaalentaa, mutta se vahingoittaa hiuksia paljon, erityisesti tuollaisia liukkaita lasimaisia. Jos nyt sinnikkäästi haluat pitää ne pitkinä, paras hyväksyä littanuus.