En vietä joulua, sukulaiset raivoissaan.
Otsikossa tuo tulikin. En siis ole millään muotoa viettänyt joulua lähes kymmeneen vuoteen eikä tämä tunnu edelleenkään olevan ok asia esim. omille vanhemmilleni. Nyt tulistuivat siitä kun läksin kahdeksi viikoksi ulkomaille ja pysyttelen täällä pyhien yli. Onko muilla tälläistä ongelmaa.
Joku varmaan kysyy, että miksen vietä. No, koska vihaan joulua ylikaiken ja minun mielestä se on kuvottavaa ostoskeskeistä p*skaa.
Kommentit (58)
Ihanan aikuinen olet. Toivotaan, että pääset tuosta murkkuiästä seuraavan kymmen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ilmoittanut viettäväni joulun maakellarissa itsekseni,
ollen hyvin vaikeasti puhuteltavissakaan.
Olen itse tilannut helikopterin viemään minut eräälle Alppien korkeimmalle ja vaikeapääsyisimmälle kohdalle. Siellä majoitun jouluksi luolaan. Kännykät eivät tietenkään toimi alueella. Osoitetta ei ole.
Ei siis mitään vaaraa että sukulaiset saisivat mitään yhteyttä, joulukorttejakaan ei voi toimittaa eikä mitään vaaraa että sukulaiset pöllähtäisivät paikalle edes tapanina. Mitään kaupallista ei alueella ole eikä edes perinteisiä jouluruokia voi valmistaa.
Aaah! Suomalaisen toivejoulu.
Voisin samaistua jos en vihaisi kylmää. :) Ajtuksen tasolla kuitenkin hyvä jos tykkää lumesta. Ap
Tota... mun kommentti oli sarkasmia :D
Tajusin kyllä, mun vastaus oli myös. :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihanan aikuinen olet. Toivotaan, että pääset tuosta murkkuiästä seuraavan kymmen vuoden aikana.
Toivottavasti sinä pääset tuosta keski-iänkriisistä yli. Joulu ei vaan ole kaikille mikään vuoden kohokohta. Voidaanko esim. Heinäkuun 6pvä. viettää suurta maailmanjuhlaa ihan vain siitä syystä koska haluan syödä silloin kaalilaatikkoa ja sienisalaattia? Voin myös vaatia että kaikki sukulaiset tulevat mun luokse kolmeksi päiväksi jauhamaan paskaa mikä ketään ei kiinnosta. Joulu ei ole mulle muutakun pakollinen paha aika, jossa on liikaa pyhäpäiviä, voisin olla saman ajan töissä. Antaa vaikka kirkkoon kuuluvien pitää pyhänsä ja ei kirkollisten olla normaalisti töissä, mikä on ongelma? Siinä että joudut väkisin katsomaan jotain tekopyhää paskaa?
Jos et halua viettää joulua, niin miksi et tosiaan ole siellä töissäsi? Miksi pidät väkisin vapaata, kun et sitä halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa tuo tulikin. En siis ole millään muotoa viettänyt joulua lähes kymmeneen vuoteen eikä tämä tunnu edelleenkään olevan ok asia esim. omille vanhemmilleni. Nyt tulistuivat siitä kun läksin kahdeksi viikoksi ulkomaille ja pysyttelen täällä pyhien yli. Onko muilla tälläistä ongelmaa.
Joku varmaan kysyy, että miksen vietä. No, koska vihaan joulua ylikaiken ja minun mielestä se on kuvottavaa ostoskeskeistä p*skaa.
Kauppiaiden juhla. Miksi kuitenkin kannat rahasi kauppiaille (lennot ja hotellit)?
Ihan vain siitä ilosta, että pääsen joulua pakoon. Lento 100e ja majoitus ilmanen. Ruuat ja juomat edullisemmat kuin suomessa. Paljon sulla menee rahaa joulun järjestämiseen? Ap
Mihin rannalle noin halvalla pääsee jouluna?? Anna vinkkiä muillekin joulunpakoilijoille ensi vuodeksi! Vai oletko teltan kanssa Piritan rannalla Tallinnassa?
Meillä on pakollinen talviloma ajoitettu tälle aikajaksolle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaiden juhla. Miksi kuitenkin kannat rahasi kauppiaille (lennot ja hotellit)?
Ihan vain siitä ilosta, että pääsen joulua pakoon. Lento 100e ja majoitus ilmanen. Ruuat ja juomat edullisemmat kuin suomessa. Paljon sulla menee rahaa joulun järjestämiseen? Ap
Mihin rannalle noin halvalla pääsee jouluna?? Anna vinkkiä muillekin joulunpakoilijoille ensi vuodeksi! Vai oletko teltan kanssa Piritan rannalla Tallinnassa?
Äkkilähtö Espanjaan. Paluun saa vielä edullisemmin kun ottaa oikean ajankohdan paluulennolle.
Pöh paskat ne mitään raivoa. Ihan mielissään ne siitä on, että pysyt poissa nurkista mököttämästä ja kritisoimasta. Toi on taas tollasta itsekeskeistä paskaa, että muka KOKO suku ihan RAIVONA, kun joku ei juhli joulua.
Ei tod. Ei voisi vähempää kiinnostaa, kunhan pitävät kritiikkinsä omana tietonaan. Minäkään en sitten ala vinoilla etelänreissujen noloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkilähtö Espanjaan. Paluun saa vielä edullisemmin kun ottaa oikean ajankohdan paluulennolle.
Juu ei varmuudella saa satasella edes per suunta ja ILMAISTA majoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Pöh paskat ne mitään raivoa. Ihan mielissään ne siitä on, että pysyt poissa nurkista mököttämästä ja kritisoimasta. Toi on taas tollasta itsekeskeistä paskaa, että muka KOKO suku ihan RAIVONA, kun joku ei juhli joulua.
Ei tod. Ei voisi vähempää kiinnostaa, kunhan pitävät kritiikkinsä omana tietonaan. Minäkään en sitten ala vinoilla etelänreissujen noloudesta.
Ah. Olisikin noin helppoa, nauttisin. :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei varmuudella saa satasella edes per suunta ja ILMAISTA majoitusta.
Ei tietenkään kun on Finkan pisteitä tarpeeksi ja ystävä tarjoaa majoituksen aurinkorannikolla, paluulento on n. 76e. Älä ole hölmö. Halvempaa on matkustaa Euroopassa koneella kun Suomessa junalla. Ap.
Veikkaan että vanhemmat on enemmän loukkaantuneita siitä että sanot heille tärkeää juhlaa joulupaskaksi tai tekopyhäksi juhlaksi. Mullakin oli teini-iässä paljon konflikteja vanhempieni kanssa kun argumentointini oli vielä suht heikoissa kantimissa ja ajattelu mustavalkoista. Yritä vanhempiesi kanssa aikuisempaa lähestymistapaa niin eiköhän ne "raivostumiset" siitä vähene. :)
Vietin sukujouluja kymmenet vuodet,. En enää, vaan nautin yksinolosta. Ainoa myönnytys joululle on valonauha parvekkeella ja punainen sydän ulko-ovessa. Ei myöskään jouluruoka.
Sukulaiset kuittaa sanomalla, että se on niin vaikea...
Nyt on vain odotettava koska kasvat aikuiseksi.
Vaikka provohan tämä kyllä oli, ei aikuiset tyhmiä provojakaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vain odotettava koska kasvat aikuiseksi.
Vaikka provohan tämä kyllä oli, ei aikuiset tyhmiä provojakaan tee.
Eli tämä on sinun mielestä provo koska vihaan joulua ja sinä et? Tuskin tässä enää vajaa 30-vuotiaana enempää kypsyn (ja jos kypsyn niin sitten tod.näk. ulkoisesti). Ja yhdelle yllä olevalle.. Ei auta vaikka sanon hyvällä, että vihaan joulua, sillä se on turhaa ja kaupallista sekä liittyy uskontoon (joka on vielä paskempaa). Voin sanoa vanhemmilleni sekä hyvällä että pahalla saman informaation kuten hekin sanovat minulle. Meidän perheessä puhutaan suoraan eikä kaunistella totuutta.
Keskustelun avaus oli nimenomaan tarkoitettu ihmisille jotka eivät vietä joulua ja joiden sukulaiset raivostuvat aiheesta. Lukutaitoa kiitos. Ap
Ap:n vanhemmat ovat sitä sorttia, että kaikkien pitää elää niin kuin he. Ei tällaisten kanssa voi mitään neuvotella. Harmi. Itse vietin lapsuuden joulun kaltaisia jouluja ihan 50v asti niin kauan kuin vanhemmat olivat elossa. Nykyään olen eronnut lapseton sinkku, jäin vielä työttömäksi vuosi sitten. Kun olen vapaalla niin on sama onko joulu vai juhannus. Ilmoissakaan ei juuri ole eroa täällä H:gissä.
Miten jotkut ei tajua, että kaikille joulu ei ole tärkeä eikä merkitse mitään?
Itse vietin muutamat joulunpyhät Kaakkois-Aasiassa, nyt viime vuodet pysynyt kotimaassa... taidan palata takaisin tuohon entiseen tapaan ensi vuodesta lähtien. Ei vain oikein nappaa joulut varsinkaan nyt, kun perheessä ei ole enää (tai vieläkään ilmaantunut) lapsia. Onneksi itse en sentään ole ainoa lapsi niin voi ehkä vähän paremmalla omallatunnolla lähteä kuin sinun tapauksessasi.