Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vietä joulua, sukulaiset raivoissaan.

Vierailija
19.12.2017 |

Otsikossa tuo tulikin. En siis ole millään muotoa viettänyt joulua lähes kymmeneen vuoteen eikä tämä tunnu edelleenkään olevan ok asia esim. omille vanhemmilleni. Nyt tulistuivat siitä kun läksin kahdeksi viikoksi ulkomaille ja pysyttelen täällä pyhien yli. Onko muilla tälläistä ongelmaa.

Joku varmaan kysyy, että miksen vietä. No, koska vihaan joulua ylikaiken ja minun mielestä se on kuvottavaa ostoskeskeistä p*skaa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten joulunsa viettää. Vai onko tähänkin jokin EU-direktiivi?

Vierailija
22/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua ap! Täällä myös ainut lapsi joka ei innostu joulusta. Olen nyt riittävän monta kertaa viettänyt joulunpyhät vanhemmillani heidän mielikseen ja tänä vuonna en aio. Meillä ei raivottu mutta uhriutumista kyllä on. Mä en ymmärrä tota kompromissiajattelua yhtään, miksi mun pitäisi olla aina se joka joustaa.

Kompromissi ei tarkoita että sinä vain joustat, vaan myös se toinen osapuoli joutuu luopumaan jostain toiveistaan.

Ja sinun tapauksesi on eri jos et ole joka joulu kieltäytynyt vanhempiesi toiveista kuten ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole niin että jokainen saa päättää oman vapaa-aikansa vieton itse. Vai olisiko kompromissi tänä vuonna ollut, että käydään pitsalla ja mennään illaksi baariin aattona ja sitä seuraavana päivänä? Tämä sopisi mulle tosi hyvin, toisin kun se joulupaska. Ap

Vierailija
24/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten joulunsa viettää. Vai onko tähänkin jokin EU-direktiivi?

Ei ole direktiiviä mutta on ns. sosiaaliset suhteet jotka velvoittavat edes jollakin tavoin. Jos joulu on kulttuurissamme vuoden suurin toistuva sukujuhla, niin kyllähän oletus on että ihmiset sitä viettävät sukulaisten kanssa.

Jokaisen päätökset joulunvietosta vaikuttavat siten moneen muuhunkin.

Vierailija
25/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän se että ei haluaa viettää joulua tee kenestäkään huonoa tai vähemmän mukavaa ihmistä, mitä ihmettä? Ei se todellakaan ole niin iso juttu.

Vierailija
26/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole niin että jokainen saa päättää oman vapaa-aikansa vieton itse. Vai olisiko kompromissi tänä vuonna ollut, että käydään pitsalla ja mennään illaksi baariin aattona ja sitä seuraavana päivänä? Tämä sopisi mulle tosi hyvin, toisin kun se joulupaska. Ap

No kompromissihan on neuvottelun tulos eli se mikä kummallekin osapuolelle käy.

Jos pitsalle meno aattona olisi ollut vanhempiesi mielestä ok, sitten se olisi ollut se kompromissi.

Vierailija
27/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole direktiiviä mutta on ns. sosiaaliset suhteet jotka velvoittavat edes jollakin tavoin. Jos joulu on kulttuurissamme vuoden suurin toistuva sukujuhla, niin kyllähän oletus on että ihmiset sitä viettävät sukulaisten kanssa.

Nämä olettamuksethan ovat juuri sitä kaikkein parasta. Entä jos minun jouluperinteet ovat ne, että lähden yökerhoon ystävien kanssa vailla mitään jouluun liittyvää agendaa, niin voinko esim. joka toinen joulu vaatia sukulaiset mukaan sinne?

Vierailija
28/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain spessua ja rakastettavaa sussa kuitenkin on, jos jaksavat edelleen raivostua siitä, että et vietä joulua.

Jos vaikka lupaat heille, että kuuden vuoden kuluttua vietät yhden joulun täysin rinnoin, jospa olisivat tästä tiedosta onnellisia :) Kyllä yhden joulun voi uhrata toisten iloon, vaikka vaan harvoin.

Vai pitäisi viettää joulua ihan vaan ettei toisille tule paha mieli.

Ja vielä ihmetellään, miksi jotkut vihaavat joulua. Ahdistavaa aikaa kaikenkaikkiaan. Ihmiset vihaisia ja raivoissaan kaupassa, koska V*TTU KIIRE KIIRE KIIRE STRESSI STRESSI STREEEESSSIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Että hyvää joulurauhaa vaan.

Vierailija
29/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän se että ei haluaa viettää joulua tee kenestäkään huonoa tai vähemmän mukavaa ihmistä, mitä ihmettä? Ei se todellakaan ole niin iso juttu.

Ei teekään eikä olekaan. Ap itse vain tuntuu tekevän omasta joulun viettämättömyydestään ison ja kovin dramaattisen asian :D 

Sen kun vaan on viettämättä joulua ja ilmoittaa myös vanhemmilleen yksinkertaisesti että olen joulun ulkomailla, nähdään sen jälkeen. Jos he pahoittaa mielensä niin harmi mutta ei siihen tarvitse lähteä mukaan ja luulisi että useamman vuoden jälkeen asia ei enää tulisi yllätyksenä heillekään. 

Vierailija
30/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli keskustelun vastauksien perusteella pitäisi edes jollain tavoin viettää joulua oli se keino mikä tahansa? Kuten aiemmin mainitsin niin nään vanhempiani vuodessa lähes joka päivä, ja jos en niin ollaan yhteyksissä Facessa tai puhelimitse. Muiden sukulaisten kanssa viikottain. Ilmeisesti en välitä heistä koska en halua viettää heidän kanssaan kerran vuodessa jotain tekopyhää juhlaa? Ap

Vierailija
31/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä olettamuksethan ovat juuri sitä kaikkein parasta. Entä jos minun jouluperinteet ovat ne, että lähden yökerhoon ystävien kanssa vailla mitään jouluun liittyvää agendaa, niin voinko esim. joka toinen joulu vaatia sukulaiset mukaan sinne?

Kompromissi perustuu neuvotteluun, ei vaatimuksiin. Voithan tietenkin ehdottaa että menette yökerhoon, mutta elleivät vanhempasi siihen suostu, sitten joudutte neuvottelemaan jonkun muuntyyppisen joulun, joka sopisi kaikille. Sinä olet siinä mielessä huonossa neuvotteluasemassa, että yökerhoon meno jouluna ei ole vielä Suomessa vakiintunut jouluperinne.

Mutta jos joka toisen joulun vietät vanhempiesi toivomalla tavalla, sitten olisi varmasti tasapuolista että edes joku joulu vietettäisiin sinun haluamallasi tavalla tai ainakin niin, että sinä viettäisit joulut kuten haluat eikä siitä tulisi sanomista.

Vierailija
32/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ilmoittanut viettäväni joulun maakellarissa itsekseni,

ollen hyvin vaikeasti puhuteltavissakaan.

Vierailija
33/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kompromissi perustuu neuvotteluun, ei vaatimuksiin. Voithan tietenkin ehdottaa että menette yökerhoon, mutta elleivät vanhempasi siihen suostu, sitten joudutte neuvottelemaan jonkun muuntyyppisen joulun, joka sopisi kaikille. Sinä olet siinä mielessä huonossa neuvotteluasemassa, että yökerhoon meno jouluna ei ole vielä Suomessa vakiintunut jouluperinne.

Mutta jos joka toisen joulun vietät vanhempiesi toivomalla tavalla, sitten olisi varmasti tasapuolista että edes joku joulu vietettäisiin sinun haluamallasi tavalla tai ainakin niin, että sinä viettäisit joulut kuten haluat eikä siitä tulisi sanomista.

Mutta, jos kompromissi on se, että minä pysyn poissa maisemista ja he syövät kinkkuaan ja jakelevat turhanpäiväisiä lahjojaan sukulaisten kesken ilman minua? Helponta kaikille! Mihin mun vittuuntunutta naamaa siellä tarvitaan kun en välitä koko tekopyhästä paskasta yhtään? Ap

Vierailija
34/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa tuo tulikin. En siis ole millään muotoa viettänyt joulua lähes kymmeneen vuoteen eikä tämä tunnu edelleenkään olevan ok asia esim. omille vanhemmilleni. Nyt tulistuivat siitä kun läksin kahdeksi viikoksi ulkomaille ja pysyttelen täällä pyhien yli. Onko muilla tälläistä ongelmaa.

Joku varmaan kysyy, että miksen vietä. No, koska vihaan joulua ylikaiken ja minun mielestä se on kuvottavaa ostoskeskeistä p*skaa.

Ota meijätki mukaan.

Vierailija
35/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, haluan viettää rauhallisen joulun yksin kotosalla!

36/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas vanhemmat karkaa joka vuosi ulkomaille. sama se, kahvitellaan ennen kuin lähtevät.

Vierailija
37/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota meijätki mukaan.

Lennot jos maksaa niin ystävälläni on vielä kaksi huonetta jäljellä asunnossaan. Ruuat & juomat ym. pitää maksaa itse mutta lähellä on paikallinen "S-Market" josta saa ruuat edullisesti. :)

Vierailija
38/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tilannut helikopterin viemään minut eräälle Alppien korkeimmalle ja vaikeapääsyisimmälle kohdalle. Siellä majoitun jouluksi luolaan. Kännykät eivät tietenkään toimi alueella. Osoitetta ei ole.

Ei siis mitään vaaraa että sukulaiset saisivat mitään yhteyttä, joulukorttejakaan ei voi toimittaa eikä mitään vaaraa että sukulaiset pöllähtäisivät paikalle edes tapanina. Mitään kaupallista ei alueella ole eikä edes perinteisiä jouluruokia voi valmistaa.

Aaah! Suomalaisen toivejoulu.

Vierailija
39/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tilannut helikopterin viemään minut eräälle Alppien korkeimmalle ja vaikeapääsyisimmälle kohdalle. Siellä majoitun jouluksi luolaan. Kännykät eivät tietenkään toimi alueella. Osoitetta ei ole.

Ei siis mitään vaaraa että sukulaiset saisivat mitään yhteyttä, joulukorttejakaan ei voi toimittaa eikä mitään vaaraa että sukulaiset pöllähtäisivät paikalle edes tapanina. Mitään kaupallista ei alueella ole eikä edes perinteisiä jouluruokia voi valmistaa.

Voisin samaistua jos en vihaisi kylmää. :) Ajtuksen tasolla kuitenkin hyvä jos tykkää lumesta. Ap

Vierailija
40/58 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin samaistua jos en vihaisi kylmää. :) Ajtuksen tasolla kuitenkin hyvä jos tykkää lumesta. Ap

Tota... mun kommentti oli sarkasmia :D