Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pitää exänsä lempinimeä salasanana koneellaan

Vierailija
19.12.2017 |

Lupa koneen käyttöön on saatu. Ihmettelin asiaa jo puol vuotta sitten ja mies lupasi vaihtaa salasanan. Ei ollut vaihtanut. V*tuttaa. Miten saan miehen ymmärtämään, että asia on mulle sama kuin hän vääntäisi veistä haavassa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaa yhä eksää. Sori vaan.

Vierailija
2/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastaa yhä eksää. Sori vaan.

Tältä se valitettavasti minustakin tuntuu :(

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi

Vierailija
4/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä salasana. Salasanan pitäisi olla sellainen jota ei helpolla arvaisi, esim. perheenjäsenten ja lemmikkieläinten nimet eivät ole hyviä salasanoja.

Vierailija
5/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin eksän nimi salasanana. Siihen on jo niin tottunut, että ei viitsi enää vaihtaa. En rakasta häntä enää. 

Vierailija
6/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt vain tottua siihen tuksuun.

Vierailija
7/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä salasana. Salasanan pitäisi olla sellainen jota ei helpolla arvaisi, esim. perheenjäsenten ja lemmikkieläinten nimet eivät ole hyviä salasanoja.

Hyvähän tää olis siinä tapauksessa, jos kyse olisi sellaisesta palvelusta tai laitteesta, johon mulla ei olisi mitään asiaa. Tässä tapauksessa tämä salasana ei suojaa mitään, varsinkaan kun sanasanavinkki on exän nimi. Miehen jokainen tuttu tietäisi syöttää oikean salasanan. Perustelu ontuu.

Toinen juttu on se, että asiasta on ollut puhetta, eikä mies ole lupauksistaan huolimatta vaihtanut salasanaa. Veikkaanpa, että mikäli tilanne olis toisinpäin, ei olis mieskään erityisen mielissään.

- ap

Vierailija
8/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin sen itse :)

Vierailija
9/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on luottamuksen osoitus. Sinä tiedät salasanan mutta miehesi ei tiedä sinun salasanaasi. Kuka tässä on roisto?

Vierailija
10/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen mies. Itse en anna muiden kirjautua tunnuksellani koneelle. Eivätkä he siten tiedä salasanaanikaan.

Vierailija
11/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tietokoneella salasanaa. Eikä kännykässä lukitusnäyttöä. Emme tinne tarvetta peitellä mitään. Tietysti kotimme ovi on lukossa. Kaikki eivät ole maailmassa luottamuksen arvoisia.

Vierailija
12/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on luottamuksen osoitus. Sinä tiedät salasanan mutta miehesi ei tiedä sinun salasanaasi. Kuka tässä on roisto?

Millä perusteilla päättelit, ettei mies tiedä salasanaani?

- ap

Vierailija
13/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin itse jäitä hattuun nyt ihan aluksi. Salasanat ovat vain salasanoja ja jos on johonkin tottunut niin se on vain tottumus. Minunkin avokkini salasanat eri palveluihin ovat lähes kaikki sellaisia teiniajan julkkisihastuksia :D Vähän meni itsellänikin väärään kurkkuun köhinät jostain ”Britney<3” (keksitty) salasanasta, mutta mitäpä se haittaa.

Mun tietokoneikonina on ollut ikuisuuden ajan sellainen kuva, joka on tosi vahvassa kytköksessä omaan eksääni. En oo vaan jaksanut vaihtaa, vaikka eksällä ei olekaan mitään sijaa elämässäni. Ihan kiva kuva ja ihan toimiva salasana, eipä ne paljoa eroa.

Eli miehesi on ollut todennäköisimmin vain laiska eikä menneisyyttä kaipaava romantikko, kun ei ole saanut salasanaa vaihdetuksi. Itse antaisin asian ihan olla, miettisin rauhassa omat tunteeni ja niiden syyt läpi ja jos lopputulemana olisi yhä tärkeänä toive salasanan vaihtamisesta, niin keskustelee asian miehenkin kanssa samalla tapaa läpi kuin mielessään.

Vierailija
14/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu

Vierailija
15/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole tietokoneella salasanaa. Eikä kännykässä lukitusnäyttöä. Emme tinne tarvetta peitellä mitään. Tietysti kotimme ovi on lukossa. Kaikki eivät ole maailmassa luottamuksen arvoisia.

Minulla ei ole tarvetta peitellä mitään. Silti niin privakännykässäni kuin -tietokoneessani on salasanat, joita mies ei tiedä. Eikä kyllä ole koskaan kysynytkään, ei hän laitteisiini koskisi vaikka niissä ei salausta olisikaan. Työlaitteissa (läppäri + kännykkä) salasana on pakollinen.

En voisi olla suhteessa, jossa toiselle pitää näyttää omat viestit, lokit ja tiedostot. Suhteen perustana pitää olla luottamus.

Vierailija
16/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli 10 v sitten kuolleen koiran lempinimi perussalasana, vaikka sen jälkeen ottanut 2 uutta koiraa. Lisäksi numeroyhdistelmäsalasanassa on osoitteen osa, muutin pois jo 13 vuotta sitten.

Jos niitä alkaa uudistaa, ongelma on se, ettei tiedä missä on uusi ja missä vanhanmallinen salasana.

Vierailija
17/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos eksän lempinimi ei ole jotain sbW+0f25j8=de2vG niin taas varsinaiset asiantuntijat tietojaan suojaamassa.

Vierailija
18/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yli 10 v sitten kuolleen koiran lempinimi perussalasana, vaikka sen jälkeen ottanut 2 uutta koiraa. Lisäksi numeroyhdistelmäsalasanassa on osoitteen osa, muutin pois jo 13 vuotta sitten.

Jos niitä alkaa uudistaa, ongelma on se, ettei tiedä missä on uusi ja missä vanhanmallinen salasana.

toinen loistava idea tosiaan on käyttää samaa salasanaa joka paikassa

Vierailija
19/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä öaittaisin omalle laitteelleni oman exäni nimen salasanaksi. Mitähän mies siihen sanoisi

Vierailija
20/23 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä öaittaisin omalle laitteelleni oman exäni nimen salasanaksi. Mitähän mies siihen sanoisi

Mistä se sen tietäisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan