Mies suuttuu / loukkaantuu, jos kerron oman mielipiteeni jostain asiasta
Onko muilla samanlaista. Mies nimittäin loukkaantuu tai vaihtoehtoisesti suuttuu jos sanon oman mielipiteeni (eriävän kuin hänen) jostain asiasta.
Ei väliä onko iso vai pieni juttu.
Viimeisempä mies mietti mitä ostetaisiin kummilapselle joululahjaksi. Mietti tiettyä lego-sarjaa ja kommentoin siihen että onkohan heillä jo ne kun on "vanha" sarja ja että pitäisiköhän ostaa uutta sarjaa. Pohdin siis ääneen. Mies suuttui, että aina sä ammut kaikki hänen ehdotukset alas ja valitse sitten itse kun hän ei osaa jne jne.
Vastaavia esimerkkejä on paljon.
Kaikki on hienosti niin kausn kun tykätään samoista asioista ja ollaan samaa mieltä.
Hirveä angsti, jos joku ei esimerkiksi joulupöydässä tykkää jostain mistä hän tykkää. "Miksi et syö mätiä? Mikä siihen on syynä?" Pitää olla joku hyvä syy olla syömättä jotain ruokaa ja sittenhän hän kertoo kuinka se on hyvin huono ja pitämätön syy olla syömättä jotain (koska hän tykkää siitä).
Vastaavasti jos hän ei tykkää jostain ruuasta (perunalaatikko) niin on joku henkilökohtainen loukkaus tuoda sellaista ruokaa pöytään vaikka joku muu siitä tykkääkin.
Sama pätee muuhunkin. Esimerkiksi messu-vierailut. Rakentaja-messuille koko perheen pitää osallistua koska hän tykkää ja tyhmä mennä yksin. Sitten taas habitare-messuille hänen ei tarvitse osallistua, koska häntä ei kiinnosta ja se on tylsää.
Pikkasen raskasta seuraa.
Kommentit (5)
Miksi tämmöiset miehet saavat aina naisen? En tajua
Miehesi on suuri vitsi. Jäänyt lapsen asteelle, haluaa vain sitä mistä itse pitää.
Muiden mielipiteillä ja haluamisilla ei ole mitään väliä. Minä. minä, minä ja minun mielipiteeni.
Jos kaikki tilanteet olisivat tuon ensimmäisen esimerkin mukaisia, sanoisin, että mies on liian monta kertaa kuullut, että hänen mielipiteensä on väärä. Ei siis jaksa enää jatkuvaa väheksymistä. Tämä voisi olla ongelma parisuhteessa.
Nuo muut esimerkit taas kertovat jotain ihan muuta. Miehen pitää päästä ilmeisesti pätemään. Heikko itsetunto? Varmaan saanut alkunsa jo ennen suhdettanne.
Miksi ihmeessä olet tuollaisen ison lapsen kanssa?