Oksettavin ruoka, mitä olet syönyt?
Olin kylässä, jossa tarjottiin käristystä ja perunamuusia. Ajattelin, että hitsi kun herkkua tulossa. Hymy hyytyi, kun ekan suullisen nappasin. Muusi oli täynnä pilkottua raakaa sipulia. Aivan hirveää.. vieläkin oksettaa.. ja talon rouva vaam hymisteli, että on meidän matin spesiaalia toi muusi. Ikinä ole parempaa syönyt. No heh heh, pahempaa en ollut syönyt.
Kommentit (64)
Muistan kun alakoulussa sain vihdoin hyväksi huhuttua herkkua eli kalapuikkoja - meillähän ei kotona mitään valmisruokia syöty, joten olin kovin innoissani. Opettajalla oli se periaate, että minkä otat, sen syöt. Siinä sitten söin raakoja kalapuikkoja, kun en tajunnut, että niiden pitäisi olla kypsiä ja lämpimiä.
Seuraavan kerran suostuin syömään kalapuikkoa vasta joskus teininä. Silloinkin niin, että itse kypsensin, ja todellakin poltin karrelle ihan varmuuden vuoksi...
Liha jossa on läskiä. Aivan kamalaa, oksennus meinaa tulla välittömästi. Hyvin vähän tulee lihaa syötyä, juuri sen takia että tuota läskiä on vaikea saada siitä lihasta kokonaan irti. Rusto ja jänteet ällöttää myös. Olisin kokonaan kasvissyöjä, mutta kasviksissakin on monia sellaisia mitä en saa syötyä, kuten kaikki kaalit ja lanttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin enolla kylässa ja hänen vaimonsa + heidän poikansa tyttöystävä oli tehnyt kakun. En ole varmaa paskempaa kakkua syönyt. Pohja oli ihan musta ja liian kostutettu. Piti pidätellä yökkäyksiä ku söi.
no kyllä on rinsessalla ollut taas kaaheetta
Minä olen syönyt elämäni aikana satoja kakkupalasia ja kaikki ovat olleet oikein hyviä. Olenpas nyt niin prinsessa kun yhdestä en pitänyt? Sinusta en tiedä, mutta itse en tarjoilisi pikimustapohjallista kakkua. :D
Viininlehtikääryleet. Rohkeasti maistoin ja yritin pitää alhaalla mutta ylös tuli silti. Eikä ollut mitään säilykkeitä vaan ihan tuoreita. Hyi kammotus.
Sipulinen pottumuusihan on just hyvää! Ilman sipulia se on vaan semmoista mautonta mössöä.
Pahinta mitä oon syönyt, on raaka kananmuna. Kerran tilasin ravintolassa pizzan, johon oli uunin jälkeen kipattu raaka muna päälle. Hyi oksu!
Vierailija kirjoitti:
Helmiryynipuuro. Itse ostin ryynejä ja keitin, kun en ole koskaan maistanut. lusikallisen sain syötyä. Sammakonkutua!
Mulle tulee mieleen räkäpallukkasattumat niistä "helmistä".
Etanat!!! Sellaisia pikku limapalleroita.
En ole muuten nirso mutta kahta en voi sietää: sienet ja voimakkaat juustot. Sieniä kammoan senkin takia että lapsena hoitopaikassa minut pakotettiin niitä syömään kun kaikkea piti maistaa. Ja yleensä tosiaan söin kaiken. Muistan vieläkin sen että istuin itkien tunnin pöydän ääressä ja yritin ja yritin, kun lopulta sain ne pari sientä syötyä oksensin ne heti lautaselle. Nyt jos maistan vähänkään sienen makua jossain ruoassa niin tulee myös tämä muisto mieleen!
Jos lasketaan vain ne ruoat jotka olen saanut syötyä, niin ranskalainen sipulikeitto joskus 80-luvulla työpaikkaruokalassa. Vanhempi duunikaveri sitä hehkutti niin erehdyin ottamaan, sain annokseni joten kuten alas, mutta ennen pitkää se tuli takaisin ylös ja oli sitten pahoinvoiva olo lopun päivää.
Silakkalaatikkoa en edes yritä syödä, haju jo yököttää. En mene edes ruokalaan päivänä jolloin sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Sipulinen pottumuusihan on just hyvää! Ilman sipulia se on vaan semmoista mautonta mössöä.
Pahinta mitä oon syönyt, on raaka kananmuna. Kerran tilasin ravintolassa pizzan, johon oli uunin jälkeen kipattu raaka muna päälle. Hyi oksu!
Näin on ja itse lisään vielä valkosipuliakin joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Helmiryynipuuro. Itse ostin ryynejä ja keitin, kun en ole koskaan maistanut. lusikallisen sain syötyä. Sammakonkutua!
Kalansilmäpuuroksi me sitä lapsina kutsuttiin. Tykkään edelleen, vaikka harvoin olen tehnyt. En jostain syystä saa niitä ryynejä pysymään kokonaisina, vaan puurosta tulee tasaista mössöä. Sama maku silti.
Kaverin muuttotalkoissa oli anoppinsa keittämää parsakaali-tarjousnakkikeittoa, jossa oli ainoastaan vesi liemenä - ei suolaa, ei mausteita - ainoastaan parsakaalia, vettä ja nakinpätkiä sellaisenaan. Keitto oli tehty aamu kuudelta ja haudottu koko päivä lämpölaukussa iltakasiin asti...
Jostain omituisesta syystä haluaisin haistaa, miltä durian-hedelmä haisee. On kuulemma ihan hirveä mädän lemu. Singaporessa muistaakseni ei saa kuljettaa julkisissa edes, hajun takia. Epäilen, ettei tekisi mieli maistaa sen hajun jälkeen. Myös Japanin natto tosiaan näyttää sellaiselta, että ei...
Pahin, mitä itse olen maistanut on ihan vaan läskisoosi, ällöttävän tuntuista suussa. Toinen inhokki on viili, jonka koostumus on minusta sellainen, että kuin räkää söisi.
Lapsuudesta sellainen kuin niittypuuro, jonkinlaista ruispuuroa se kai oli, muistaakseni puolukkaa sekoitettu mukaan. En tykännyt, mutta ei se nyt sentään oksua aikaan saanut.
Silakkapihvit ja muusi koulussa aikoinaan. Pakotettiin syömään. Sen jälkeen en ole kalaa syönyt.