Millaisia ovat hirveimmät työkaverinne?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä työpaikassani on ihminen joka itkee joka asiasta. Ihan sama kenen kanssa hän tekee töitä niin kahvihuoneessa alkaa haukkuminen kyseisen työntekijän selän takana. Samaten hän käy jatkuvasti tekemässä työpareistaan valituksia työnjohdolle.
Itse joudun tekemään töitä hänen kanssaan säännöllisesti. Hän ei tajua, että koska hän valittaa kaikista säännöllisesti minulle niin itsekkin ymmärrän olevan kohteena kunhan vaan käännän selkäni.
Mulle valitettiin (keksittiin asioita) niin etten lopulta jaksanut välittää miten hommani hoidin. Hoidin sitten yhtä huonosti kun muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä työpaikassani on ihminen joka itkee joka asiasta. Ihan sama kenen kanssa hän tekee töitä niin kahvihuoneessa alkaa haukkuminen kyseisen työntekijän selän takana. Samaten hän käy jatkuvasti tekemässä työpareistaan valituksia työnjohdolle.
Itse joudun tekemään töitä hänen kanssaan säännöllisesti. Hän ei tajua, että koska hän valittaa kaikista säännöllisesti minulle niin itsekkin ymmärrän olevan kohteena kunhan vaan käännän selkäni.
Nuoleskelija marttyyri, hyi hitto, kokemusta on! Miksi joistakin ihmisistä tulee tuollaisia ällötyksiä ja maanvaivoja? Onko ne tahallaan perseestä vai vaan tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Kamalin työpaikka ikinä pienessä kaupungissa. Työkaverit seurasivat pareissa minua ympäri kaupunkia työajan ulkopuolella, kävivät huhuilemassa parvekkeen alla, ringuttamassa ovikelloa vain kysyäkseen, onko minulla vieraita. Olin uusi ja naimatonpaikkakunnalla. Halusivat, että elän nuhteetonta elämää tai tulisi vaikeuksia.
Tässähän on melkein kauhuelokuvan ainekset 😨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoleskelija marttyyri, hyi hitto, kokemusta on! Miksi joistakin ihmisistä tulee tuollaisia ällötyksiä ja maanvaivoja? Onko ne tahallaan perseestä vai vaan tyhmiä?
Eikö tuollaisessa firmassa siis esimies osaa itse arvioida työntekijän tuottavuutta vai mihin hän tarvitsee kätyreitä?
Työkavereita tämä ei koske, mutta kamalinta oli työskennellä kahden riitaisen ja selkeästi mielenterveysongelmaisen sisaruksen omistamassa myymälässä.
Toine pyysi tekemään ja toiselta sain haukut, kun olin tehnyt. Tätä siis kaksi vuotta, jonka tuossa hullujen huoneella vietin.
Olisi pitänyt lähteä aiemmin. Aloin nimittäin voida todella huonosti. :(
Olen nyt sellaisessa "hullujen huoneessa" töissä, jossa yksi kollegoista mustamaalaa säännöllisesti yhtä tiimiläistä. No, nyt minä olen uusi vittuilun kohde. Etsimällä etsii virheitä ja työaika menee muita arvostellessa ja itseään korostaen. Pitää itseään parempana, määräilee meitä toisia ja jopa liian kilttiä esimiestämmekin. Pitää ehkä olla tyytyväinen, että tämä itserakas mielisairas ei ole esimiesasemassa. Ärsyttää vaan kun häiritsee työntekoa valituksillaan milloin mistäkin.
Absoluuttisesti hirvein on laiskan ja tyhmän yhdistelmä. Myös lapsellinen +50 esinainen joka lässyttää suhuääntein kuin teinityttö on todella rasittava. Hyppäsi kolleegan huoneessa hihittelemässä ovia paiskoen 😂
Toiset meistä ymmärtää olla hakeutumatta pallille, johon ei henkselit riitä.
Mä olen aina inhonnut ihmisiä, joilla menee töissä eniten aikaan sen selittämiseen, miten kiire heillä on.
Olen sairaanhoitajaopiskelija ja kamalimmat tyypit ovat olleet ns rempseitä ja kovaäänisiä n 50 vuotiaita naisia.
Heidän aika kuluu omista asioista kailottamiseen, muista paskan puhumiseen ja vittuiluun.
T: Alan vaihtaja ja itsekin 45 vuotias :)
Kyseessä on suuri rengasalan firma jossa työ on hyvin sesonkiluonteista. Keväällä ja syksyllä muutama kuukausi. Joitakin ahkeria työntekijöitä/ahkeria valittajia palkitaan työllistämällä kesällä ja talvella.
Työn vähyydestä johtuen vaihtuvuus on todella kovaa ja johtoporras joutuu tekemään töitä saadakseen osaavat työntekijät takaisin sesongiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollaisessa firmassa siis esimies osaa itse arvioida työntekijän tuottavuutta vai mihin hän tarvitsee kätyreitä?
Nauraisin kuset housuissa, jos joku väittäis mua tällaiseksi:
"Etsimällä etsii virheitä ja työaika menee muita arvostellessa ja itseään korostaen. Pitää itseään parempana, määräilee meitä toisia ja jopa liian kilttiä esimiestämmekin."
Varsinkaan tuo toisten virheiden etsiminen ei kolahda! :D
Mutta narskut nyt voi keksiä mitä tahansa, vaikka projisoida.
Mutta tietäähän nuo entiset ja nykyiset kollegat millainen olen tai en ole. Todellisuus on lahjomatonta. Nro 38
Nyt tähän ketjuun eksyi taas joku ihme satuilija, niin että hyvät yöt mun osalta. Huoh..
Rasittavin ympäristö on sellainen, missä kaikki oli aivan kä-sit-tä-mät-tö-män positiivista ja halipusia. Koko ajan. Kaikesta ollaan VALTAVAN innoissaan, koko ajan tsempataan, lyödään olalle, halataan kun joku tulee lounaalta "voiii oiii mul oli jo sua ikävä rakas", toivotellaan ihanaa iltaa, istutaan kahvilla, hymyillään, ja sanoinko jo ollaan positiivisia?
Ollaan niin positiivisia, että ikenistä valuu verta.. jumalauta, ette vaihtaisi noita selvästi törppöjä mölisijöitä tällaiseen "paratiisiin".
Iltaisin sattuu leukaperiin kun on koko ajan naama lekkerillä ja niskat on jumissa. Aivan hirveää näyttelyä, ja jos vähänkin ote herpaantuu "voi mikä sua vaivaa" .. "voi katsokaa Misua kun sillä on paha päivä, tässä sulle söpön koiran kuva" .. "kyllä aurinko vielä paistaa, halataanko".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kollega näkee työpaikan sellaisena valtataistelun kenttänä, missä pitää päästä nousemaan muiden yläpuolelle polkemalla toisia alemmas. Sellaista yläaste-ikäisen meininkiä, jossa etenkin uudet ihmiset otetaan herkästi silmätikuksi, ja heille vittuillaan, nakitetaan hommia ja heidän toimintaansa kyseenalaistetaan muiden kollegoiden ja jopa työharjoittelijoiden ja muiden "vieraiden" kuullen. Ja siis esimiehen läsnäollessa ei tätä tietenkään tee, koska silloinhan se paljastuisi miten pikkumaisesta ihmisestä on kyse. En ole itse edes joutunut tämän kohteeksi, vaan olen nähnyt vierestä kuinka hän kyykyttää toisia. Ja ihan ilman syytä ja tosi pikkumaisista asioista. Ihme kakara, vaikka on minua vanhempi.
Tuskin olet edes samassa työpaikassa, että tietäisit todellisuutta.
Täh? En ymmärtänyt kommenttiasi. Jos en tietäisi totuutta tai olisi samassa työpaikassa, en varmaankaan kertoisi tällaisesta tyypistä ketjussa, jonka aiheena on hirveimmät työkaverit. Miten edes tietäisin tästä tyypistä, jos en olisi hänen kanssaan samassa paikassa töissä? Ei minun persuusta kutita mitä jonkun naapurin tai tuttavan työpaikalla tapahtuu, mutta omassa kyllä.
Hössöttäjät ja taivastelijat/päivittelijät sairaanhoidossa.
Pitäkää turpanne kiinni tai irtisanoutukaa.
Kottaraiselle: En tunnistanut rahtuakaan. Ei ole ollut yhtäkään yh:ta työkaverina ja kaikki muukin on kun mummon pieru..
Olen ollut pari kuukautta siivousfirmassa töissä. Meillä on ihan hyvä työtiimi muuten, mutta siinä on yksi todella räjädysherkkä jäsen. Alkaa raivoamaan ihan pienistä asioista jopa asiakkaan läsnäollessa ja usein jättää omat hommat tekemättä/tekee huonosti niin, että seuraavalla siivouskerralla me muut jäämme töihin yliaikaa tekemään hänen hommiaan. Olen itsekin itkenyt pari kertaa kun hän on heikkopäisenä karjunut minulle kun olemme olleet kahdestaan. Satunnaisia työntekijöitä hoputtaa "Ei tarvi tehä sitä, ei tarvi tehä tota." ja näin 8h työpäivä supistuu n. 6h työpäiväksi. Asiakkaat valittavat usein perään ja tyyppi saanut kaksi varoitusta, mutta silti sama meno jatkuu kuulemma viidettä vuotta. Vaihdan työpaikkaa heti kun sellainen löytyy.