Mies haukkuu jatkuvasti.
Olemme seurustelleet mieheni kanssa 3 kuukautta. Suhteen alku oli oikeaa unelmaa, mies kehui minua päivittäin ja sanoi rakastavansa.
Pikkuhiljaa kehuminen väheni ja tilalle tuli haukkuminen. Saan joka päivä kuulla olevani vitun tyhmä, aivokuollut vammainen, saatanan aasi tai jotain muuta yhtä mukavaa.
Mies on myös väkivaltainen, ja on sanonut minulle, että jos sanon jonkun sanan väärin tai ”olen tyhmä”, hän saa kouluttaa minua lyömällä vaikkapa mahaan. Ikinä ei kuitenkaan ole kasvoihin lyönyt, mutta muualle kroppaan senkin edestä. Vääntänyt kättä selän taakse, kuristanutkin on ja mahaan yms. lyöminen on arkipäiväistä.
Mies ei myöskään tule toimeen ystävieni kanssa, vaan heitäkin haukkuu.
Mitä hittoa teen? Rakastan miestäni vaikka se aivan saatanan typerältä kuulostaakin. Onko muita vaihtoehtoja kuin ero? Alan olla itsekin aivan rikki enkä enää pistä vastaan jos hän minua lyö. Alan tuntea oloni alistetuksi nyrkkeilysäkiksi. Pelkään sanoa mielipiteeni, sillä mieheni kuitenkin nauraa sille ja sen jälkeen olenkin hänen mielestään vitun tyhmä.
Apua, sitä tarvitsisin, kiitos.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä raskaaksi niin mies voi sitten mätkiä sinua ja vauvaa samalla vaivalla.
Oikeesti, häpeä vähän. Trollaa jollain muulla.
Miksi AP trollaisi? Avaa sinäkin silmäsi siihen, että parisuhdeväkivaltaa on oikeasti olemassa eikä väkivaltaisesta suhteesta ole vältämättä helppoa lähteä.
Nainen joka on noin helposti vedettävissä väkivaltaiseen suhteeseen ei tule AVlle kysymään neuvoja tai mielipiteitä. Sellainen nainen on jo totutettu tuohon maailmaan ja ei edes osaa kysellä. Vuosi ja päälle olisi mennyt paremmin läpi.
Väkivaltainen/hyväksikäyttö/manipulointi myös pahenee eri tavalla. Muutenhan moni osaisi häipyä heti.
Ylensä ei promot rassaa ja keskustelu voi aina auttaa jotain muuta mutta tämä tyyppi tehtailee näitä hieman liikaa ja paljastaa itsensä kirjoitustyylillä. Parisuhdeväkivalta on oikea ja vakava asia.
No, minä olin suhteessa psykopaatin kanssa neljä vuotta sitten ja kyllä, tulin kertomaan suhteestamme AV:lle. Sain onneksi ihania ja kannustavia viestejä, enkä provohuuteluita, niin lopulta sain erottua tuosta hullusta. Nykyään on ihana ja oikeasti kiltti ja empaattinen mies, ei vain sellaista esittävä. AP:lle paljon voimia ja tsemppiä, usko pois, elämä helpottuu heti kun pystyt eroaamaan tuosta miehestä.
Kolmessa kuukaudessa meni tuollaiseksi ja kysyit apua avlta? Millainen historia sinulla muuten on vastaavan suhteen?
Ensinnäkin voimia aloittajalle! Oletko lukenut läheisriippuvuudesta? Voisitko tunnistaa itsesi sellaiseksi? Etkö arvosta itseäsi? Onko sinun mahdollista saada luottamuksellista keskusteluapua? Terveyskeskus, sosiaalityöntekijät ja kirkon diakonia on matalan kynnyksen paikka. Kaikkiin noihin voit puhua luottamuksella! Viime kädessä poliisille. Kerron sinulle, että kumppanisi ei tule muuttumaan. Ei koskaan. Päinvastoin, tilanteesi tulee ajan myötä pahenemaan ja koko elämästäsi tulee ahdistavaa ja elämääsi tullaan miehesi osalta rajoittamaan entisestään. Solvaukset pahenevat ja lyönnit kovenevat. Kysy itseltäsi, mitä elämältäsi haluat. Tuskin tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt äkkiä raskaaksi niin mies voi sitten mätkiä sinua ja vauvaa samalla vaivalla.
Miksi AP trollaisi? Avaa sinäkin silmäsi siihen, että parisuhdeväkivaltaa on oikeasti olemassa eikä väkivaltaisesta suhteesta ole vältämättä helppoa lähteä.
Nainen joka on noin helposti vedettävissä väkivaltaiseen suhteeseen ei tule AVlle kysymään neuvoja tai mielipiteitä. Sellainen nainen on jo totutettu tuohon maailmaan ja ei edes osaa kysellä. Vuosi ja päälle olisi mennyt paremmin läpi.
Väkivaltainen/hyväksikäyttö/manipulointi myös pahenee eri tavalla. Muutenhan moni osaisi häipyä heti.
Ylensä ei promot rassaa ja keskustelu voi aina auttaa jotain muuta mutta tämä tyyppi tehtailee näitä hieman liikaa ja paljastaa itsensä kirjoitustyylillä. Parisuhdeväkivalta on oikea ja vakava asia.
No, minä olin suhteessa psykopaatin kanssa neljä vuotta sitten ja kyllä, tulin kertomaan suhteestamme AV:lle. Sain onneksi ihania ja kannustavia viestejä, enkä provohuuteluita, niin lopulta sain erottua tuosta hullusta. Nykyään on ihana ja oikeasti kiltti ja empaattinen mies, ei vain sellaista esittävä. AP:lle paljon voimia ja tsemppiä, usko pois, elämä helpottuu heti kun pystyt eroaamaan tuosta miehestä.
Kolmessa kuukaudessa meni tuollaiseksi ja kysyit apua avlta? Millainen historia sinulla muuten on vastaavan suhteen?
En mä sanonut että suhteeni kesti 3kk. Ap:n suhde on kestänyt 3kk. Kommenttini idea oli se, että ei kaikki täältä apua hakevat todellakaan ole provoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä sanonut että suhteeni kesti 3kk. Ap:n suhde on kestänyt 3kk. Kommenttini idea oli se, että ei kaikki täältä apua hakevat todellakaan ole provoja.
Minä sanoin että tämä AO on trolli, en että kaikki ovat.
Eroa miehestä tekstiviestillä. Kyllä tässä tapauksessa voi niin tehdä.
Jos uhkailee, talleta kaikki viestit varmuuden vuoksi, jotta voit näyttää ne tarvittaessa poliisille. Uhkailutapauksessa voit sanoa myös, että teet rikosilmoituksen tähän saakka tapahtuneista lyönneistä. Pahoinpitely on yleisen syytteen alainen rikos, joten asia saattaa kiinnostaa poliisia paljonkin.
Tsemppiä.
Jaha, tämän kuukauden mies haukkuu -tarina on julkaistu. Onkohan mitään uutta?
Jatkuvasti fyysistä väkivaltaa käyttävän kanssa ei neuvotella. Kuten on jo neuvottu, tee tarvittavat järjestelyt vaivihkaa ja pelasta itsesi. Mies tarvitsee terapiaa.
" On sanonut minulle, että jos sanon jonkun sanan väärin tai ”olen tyhmä”, hän saa kouluttaa minua lyömällä vaikkapa mahaan. Ikinä ei kuitenkaan ole kasvoihin lyönyt, mutta muualle kroppaan senkin edestä. Vääntänyt kättä selän taakse, kuristanutkin on ja mahaan yms. lyöminen on arkipäiväistä."
Onko tämä oikeasti totta?
En ymmärrä toisia miehiä jotka pahoinpitelee kumppania, kerrankin tapahtuu niin sitä ei voi peruuttaa.
Eroat miehestä a) tekstiviestillä b) soittamalla tai c) julkisella paikalla. Sen jälkeen olet tiukkana, etkä suostu tapaamisiin ja keskusteluihin kummankaan kotona. Jos mies haluaa keskustella erosta, niin voit sopia tapaamisen julkiselle paikalle. Jos mies ilmestyy ovesi taakse koputtelemaan, pyydät häntä poistumaan ja jos ei suostu, soitat poliisit.
Koska suhteenne on kuitenkin kestänyt vain 3kk, niin luultavasti mies ei kovin kauaa jaksa sinua piinata, vaan etsii nopeasti seuraavan kohteen itselleen.
Mene karhuretkelle.
No tiedät tasan tarkkaa mihin tuo johtaa eli lähde suhteesta vähä äkkiä...