Nuorison käyttäytyminen bussissa!
Matkustin tänään bussilla töistä kotiin neljän ruuhkassa. Meni hermot, kun teini-ikäiset penskat alkoivat soittaa musiikkia kovalla volyymillä eikä kukaan tehnyt mitään asialle! Ei bussikuski, ei vaikka musiikki kuului varmasti sinne eteen asti. Ei kukaan muu aikuinen, vaikka bussi oli lähes täynnä. Itse sitten karjahdin, että nyt sitä musiikkia pienemmälle! Ja se kyllä tepsi. Sain kylläkin pitkiä katseilta muilta matkustajilta. Onko tosiaan niin, että kukaan ei saisi komentaa nuorisoa ja että he saavat tehdä ihan mitä haluavat? Olen väsynyt pitkän työpäivän jälkeen enkä todellakaan halua kuulla bussissa mitään popitusta. Ehkä olen nipo mutta katson oikeudekseni komentaa nuorisoa jos kukaan muu aikuinen ei vaivaudu sitä tekemään. Terv. aikuinen nainen
Kommentit (38)
Vain Suomessa tämä on mahdollista, muualla ihmiset jammailisivat mukana.
Ehkä olen tiukkis, mutta kuten sanoin, bussissa ei tarvitse kenenkään soittaa musiikkia täysillä. Nuorisonkin on opittava tiettyjä käytöstapoja eikä kaikkea huonoa käytöstä voi laittaa teini-iän piikkiin, piste.
Vierailija kirjoitti:
No ei. Käy joskus "muualla" niin huomaat.
Sä teit sen, mitä muut eivät uskalla tehdä. Rohkea olet.
Kuulokkeet on keksitty.Hyvä ap,teit sen minkä moni varmaan olisi halunnut,muttei uskaltanut.
Oikein teit. En uskalla itse sanoa mitään, koska nuorukaiset varmaan hakkais mut :D
Oliko pakko "karjaista". Kysyitkö ensin nätisti?
Miksi ei teinejä kuljeteta karjankuljetus autoilla?
Vierailija kirjoitti:
No just.
Pikkuperslävet voi kuunnella sitä sontaa ihan kuulokkeilla, ei tarvitse nostattaa muiden verenpaineita paskalla musalla.
Vierailija kirjoitti:
Pelon takia. Yleensä pelko aiheuttaa hyökkäävää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noitten nyrkillä tapettavien perseilijöiden huomiota ja kunnioitusta muuten saa jos ei tee kerralla selväksi missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Oikein teit. En uskalla itse sanoa mitään, koska nuorukaiset varmaan hakkais mut :D
2007 kun asuin pääkaupunkiseudulla tuo oli yleistä.
Eräällä kerralla lähijunassa eräs rouva karjaisi samaan sävyyn teineille ja teinit vain naureskelivat ja laittoivat ääntä kovemmalle. Apuun riensi nelikymppinen melko raamikas mies, jonka isokokoisin noin 14 vuotias poika väänsi painiliikkeellä lattiaan. Kaksi muuta tuli ja pyyhkivät miehen poskella junan vaunun lattiaa ja yksi taisi sylkäistä tai tehdä sylkäisevän eleen miestä kohti.
Mies vaihtoi vaunua vähin elein ja oli aika nolona.
Ei niille oikein voi mitään. Nuoret ovat niin voimakkaita ja yllättävän sitkeitä. Parempi vaan olla hiljaa niin ei tule ongelmia. Osa kantaa mukanaan kääntöveitsiä ja jälki voi olla aika ilkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noitten nyrkillä tapettavien perseilijöiden huomiota ja kunnioitusta muuten saa jos ei tee kerralla selväksi missä mennään.
Murrosiässä miehet ovat voimakkaimmillaan.
Tuon ikäisten suosiossa on vapaaottelut ja muut. Ei niille oikeasti pärjää kuin kaksi poliisia tai vartijaa.
Eikä tuon ikäiset osaa pelätä kuolemaakaan. Ihan hulluja ovat ainakin pk-seudulla. Näiden vanhemmat on kokeneet sotaakin ja levottomuuksia.
Aika varmasti saa pataansa tai kymmenen niskaansa jos alkaa haastamaan.
Hulluja elukoita nykyajan jenginuoret. Minun aikaan otettiin mies miestä vastaan ja suunnilleen samanikäisen kanssa. Mitä nuorempi sitä voimakkaampi on.
Jos nuoria alkaa pelkäämään niin ne vain vahvistuvat siitä ja luulevat olevansa jotain maailman valtiaita. Ei pidä antaa niille periksi! Jenginuoret voi olla asia erikseen, mutta ns.normaaleja nuoria voi ja pitää ojentaa esim.ap:n tapauksessa. Muuten tosiaan uskovat voivansa tehdä mitä vaan ilman rangaistusta. Kovaääninen musan soittaminen bussissa repii matkustajien hermoja joten se ei ole oikeutettua ja teinien pitää vaan opetella kestämään se. Käyttäkööt kuulokkeita jos haluavat musiikkia kuunnella!
Kiitos kun kielsit. Uudet opiskelijat yrittivät tuota samaa YLIOPISTOLLA! Kyllä sellainen kakaralauma kuuluu amikseen, joka ei osaa olla huudattamatta musiikkia koulupäivän aikana.
Pakko ap:n karjaista näille - eihän sen älämölö "musiikin" läpi mikään lepertely olisi kuulunut.
Just näitä munattomia aikuisia, jotka voivottelee siitä kun ei puhuta nätisti, on suurin osa näidenkin kakaroiden vanhemmista. Ensin kielletään, ja kun ei mene perille, tuumataan vain - no ei sitten - ei sun tarvii jos et haluu.
Sitten nämä tenavat terrorisoi kaikkia ja kaikkea luulossa, että se on heille suotu ja annettu taivaasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuoria alkaa pelkäämään niin ne vain vahvistuvat siitä ja luulevat olevansa jotain maailman valtiaita. Ei pidä antaa niille periksi! Jenginuoret voi olla asia erikseen, mutta ns.normaaleja nuoria voi ja pitää ojentaa esim.ap:n tapauksessa. Muuten tosiaan uskovat voivansa tehdä mitä vaan ilman rangaistusta. Kovaääninen musan soittaminen bussissa repii matkustajien hermoja joten se ei ole oikeutettua ja teinien pitää vaan opetella kestämään se. Käyttäkööt kuulokkeita jos haluavat musiikkia kuunnella!
Haist vide guppe.
Me kuunnellaa täysii jiiveegeet ja täysdullaa! Piä pääs kii tai tulee pleksist päähä.
Oletpas tiukkis.