Inhoaako lihavat naiset hoikkia ja normaalipainoisia?
Tiedän, että saan vihat niskaani tällä kysymyksellä. Olen siis itse normaalipainoinen ja normaali nainen. Olen kuitenkin huomannut, että en ystävysty tai ystävyys ei etene lihavampien kanssa. Kaikki lähimmät ystäväni ovat hoikkia tai normaalipainoisia ja nättejä naisia. Olen miettinyt voisiko syy olla siinä että lihavat ei jostain syystä pidä itseään hoikemmista/nätimmistä? En itse ajattele olevani sen kummempi tai yhtään kauniimpi vaikka hoikka olenkin, mutta ihmetyttää miksi lihavammat eivät halua tutustua sen enempää. Minusta he ovat mukavia ihmisiä. Ja jos joku haukkuu minut ylimieliseksi ja siitä johtuu tämä ettei seuraani haluta niin en itse ajattele olevani sen kummempi kuin kukaan muukaan. Ihmettelen vain tätä.
Kommentit (73)
no moni ylipainoinen häpeää itseään ja heijastaa sitä häpeäänsä sitten myös muihin. Tai siis, tarkoitan että olettaa että kaikki hoikat ja "nätit" (vaikka kaikki hoikat ei ole nättejä) arvostelevat häntä, katsovat päästä varpaisiin, miettivät mielessään että kauhee läski...Vaikka todellisuudessa ei näin olisikaan. Sitten kehittää päässään jo sellaisen solmun ("noi hoikat inhoo mua, koska oon läski") että suhtautuu niihin hoikkiin vihamielisesti. Vaikka kukaan ei ole ajatellut hänestä pahaa, paitsi hän itse.
Inhoaako lihavat miehet hoikkia ja normaalipainoisia?
Joka toinen aikuinen suomalainen on ylipainoinen. Ylipaino on suuri terveysriski. Nyt kaikki ylipainoiset tekemään uudenvuoden lupaus, uudesta elämäntavasta, lisää liikuntaa ja vähemmän ruokaa suusta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap;n mieleen ei olisi tullut edes kysyä edellämainittua jos ei itse olisi ainakin alitajuntaisesti asenteellinen lihavia kohtaan!Minulla on laihoja ja lihavia ystäviä eikä ole tullut mieleenkään että ulkonäkö vaikuttaisi keneen ystävystyy!Ja itse olen melko hoikka!
Itsehän varmaan ajattelet aina ja vain hyvää kaikesta ja kaikista? Onpa outoa ajatella joskus jotain epäkorrektia. Saahan sitä ajatella, kuhan teoissa ei näy. En minä ketään hauku tai kiusaa. Ap
En aina ajattele hyvää kaikista ja kaikesta ajatuksilleen kun ei mitään aina voi,mutta osaan suodattaa mitä niistä sanon tai kirjotan julki
En inhoa. (Mutta se on tylsää, kun joku aivan hoikka ihminen pitää yhteisessä ruokailussa jatkuvaa äänekästä pulinaa siitä, miten hänen pitää varoa syömisiään ja laihduttaa ja vahtia linjoja ja ei voi syödä sitä ja tätä kun tuli eilen syötyä puolikas suklaapala ja kahdelle eri jumpalle pitää mennä että läski sulaa...)
Mulla on kaikenkokoisia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän varmaan ajattelet aina ja vain hyvää kaikesta ja kaikista? Onpa outoa ajatella joskus jotain epäkorrektia. Saahan sitä ajatella, kuhan teoissa ei näy. En minä ketään hauku tai kiusaa. Ap
Kerron sinulle salaisuuden: vittumaiset ja arvottavat asenteet näkyvät muussakin kuin suorassa haukkumisessa tai kiusaamisessa. Siinä miten katsot ihmistä, miten puhut, tökitkö ihan ohimennen "viattomasti" jutuissasi aiheita joiden voi olettaa olevan toiselle epämukavia jne, Arvosteletko ylipäätään ihmisiä muille, kohteletko lihavia mitenkään eri tavalla kuin muita. Jos sinulla on mitään yleistäviä oletuksia lihavista kuten "Kaikki ne syövät paljon roskaruokaa/yrittävät koko ajan laihduttaa, kaikki ne vihaavat liikuntaa" jne. niin se näkyy aika helposti käytöksestäsi.
Esimerkiksi: itse olen liikunnallinen vaikkakin ylipainoinen. Oli taas hiljattain mielenkiintoinen hetki kun olin ollut kokeilemassa seinäkiipeilyä ja sen tullessa puheeksi isommassa porukassa eräs ihmetteli suureen ääneen: "Ai SÄKIN kiipesit? Oikeasti?" Tajusin että ihminen oli varmaan aidosti yllättynyt eikä tarkoittanut pahaa, mutta tulihan siinä sellainen olo että oletuksena oli ettei Ylipainoinen olisi halunnut tai pystynyt kiipeämään. Täytyy sanoa että käsitykseni kyseisestä ihmisestä laski muutaman asteen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä inhoavatko mutta joskus tuntuu siltä että jotkut 20-30v ylipainoiset naiset ovat kovin katkeria minulle 47v hoikalle naiselle.
Sama mutta olen jo 50+. Ja 4 lapsen äiti. Sekös hatuttaa joitain nuorempia ylipainoisia naisia. Hirveä avautuminen kuinka heillä on rankkaa ja on töitä, lasten kanssa valvottuja öitä yms yms millä ylipaino selittyy (muka). Höh, mä olen elänyt tuon kaiken saman jo vuosikymmeniä sitten!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron sinulle salaisuuden: vittumaiset ja arvottavat asenteet näkyvät muussakin kuin suorassa haukkumisessa tai kiusaamisessa. Siinä miten katsot ihmistä, miten puhut, tökitkö ihan ohimennen "viattomasti" jutuissasi aiheita joiden voi olettaa olevan toiselle epämukavia jne, Arvosteletko ylipäätään ihmisiä muille, kohteletko lihavia mitenkään eri tavalla kuin muita. Jos sinulla on mitään yleistäviä oletuksia lihavista kuten "Kaikki ne syövät paljon roskaruokaa/yrittävät koko ajan laihduttaa, kaikki ne vihaavat liikuntaa" jne. niin se näkyy aika helposti käytöksestäsi.
Esimerkiksi: itse olen liikunnallinen vaikkakin ylipainoinen. Oli taas hiljattain mielenkiintoinen hetki kun olin ollut kokeilemassa seinäkiipeilyä ja sen tullessa puheeksi isommassa porukassa eräs ihmetteli suureen ääneen: "Ai SÄKIN kiipesit? Oikeasti?" Tajusin että ihminen oli varmaan aidosti yllättynyt eikä tarkoittanut pahaa, mutta tulihan siinä sellainen olo että oletuksena oli ettei Ylipainoinen olisi halunnut tai pystynyt kiipeämään. Täytyy sanoa että käsitykseni kyseisestä ihmisestä laski muutaman asteen.
Aivan. Tää taisi osua sua arkaan paikkaan. Oon siitä pahoillani. Ap
Täällä yksi ylipainoinen, joka ei ei ole katkera tai kateellinen hoikemmille ihmisille. Kaikki hyvät ystäväni (niitä taitaa olla kolme naista ja kolme miestä) ovat minua hoikempia, koska minulla sattuu olemaan 30 kg ylipainoa. Minä vaadin ystäviltä älykkyyttä ja huumorintajua, ja noita ei taida tulla kellekään lisää vaikka lihoisi tai laihtuisi kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ap siis laatii kysymyksen joka perustuu ulkonäön arvottamiseen ja negatiivisten piirteiden yhdistämiseen lihaviin, ja nyt hän itkee ettei suinkaan arvota lihavia hiljaa mielessään?
Anna mun kaikki kestää.
Missäköhän kohti yhdistin negatiivisia piirteitä lihaviin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Tää taisi osua sua arkaan paikkaan. Oon siitä pahoillani. Ap
Enkä todellakaan töki ketään tai kohtele eri tavalla ulkomuodon perusteella. Mulla on ihan hyvät käytöstavat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siis laatii kysymyksen joka perustuu ulkonäön arvottamiseen ja negatiivisten piirteiden yhdistämiseen lihaviin, ja nyt hän itkee ettei suinkaan arvota lihavia hiljaa mielessään?
Anna mun kaikki kestää.
Missäköhän kohti yhdistin negatiivisia piirteitä lihaviin? Ap
"Kaikki lähimmät ystäväni ovat hoikkia tai normaalipainoisia ja nättejä naisia. Olen miettinyt voisiko syy olla siinä että lihavat ei jostain syystä pidä itseään hoikemmista/nätimmistä?"
Tässä kohtaa asetit lihavat vastakkain nättien+laihojen kanssa eli annoit ymmärtää että nättiys on laihuuteen yhdistettävä ominaisuus. Et ehkä tarkoittanut tätä, mutta siltä se kuulosti. Ylipäätään se että pohdit lihavien voivan karttavan laihoja kateudesta, antaa mielikuvan että sinulla on ehkä itselläsi tiedostamattomia negatiivisia mielikuvia lihavista.
AP:lla on yksi tylsä nuotti, passivis-aggressiivinen jankkaaja tarttumassa joka kommentiin. Muistuttaa siskoani. Rasittavaa. Enkä ole läski, tsori.
Mä en oo hoikkanut inhonnut lihavia enkä nyt lihavana hoikkia. En edes ymmärrä, miksi inhoaisin? Ystäviä on kaikista tuloluokista, ammateista/ei ammattia, eri kansallisuutta, eri kokoisia, eri näköisiä ym.
Jos ap:llä on ongelmia lihavien kanssa ystävystymisessä, niin peilistä löytyy vastaus. Yhden ihmisen kanssa voi vaan olla, ettei kemiat kohtaa tai toisella ole tarvetta ystävystyä, mutta jos on monen kanssa niin on vain yksi yhdistävä asia ja se on ap. Jos luokittelee ihmisiä ulkonäön ja painon mukaan, kuten ap niin turha ihmetellä, miksi on vaikea ystävystyä muiden kanssa.
P.S. ja kauneus on monesti katsojan silmissä...
Olen aikuinen, en lapsi. Mulla on hoikkia ja lihavia kavereina.
Uskon että takana toimii alitajuinen "Seura tekee kaltaisekseen" mekanismi.
Jos hengaat ylipainoisten kanssa riittävästi, muutut ylipainoiseksi, koska ette käy kävelyllä, tai ulkona ylipäätään kavereiden kanssa. Olette sisällä ja teette ainoastaan vain ruokaa. Keskustelette ruuanlaitosta, tuotte toisillenne lahjaksi vain ja ainoastaan suklaata ja viiniä, yms.
Jos taas hengaat ei-ruokaorientoituneiden kanssa, mahdollisuus siihen, että teettekin ruoanlaiton ja ylensyönnin sijaan pitkän kävelylenkin on suurempi. Ero voi olla alkuun pieni, mutta kun tätä jatkuu pari vuosikymmentä, niin ystäväporukat ovat ajautuneet ulkoasultaan hyvin erilaisiksi.
Siis en usko, että vihaavat, mutta kylässä ei ole kivaa olla nälkäisenä tai joutua kävelylenkille jos on tottunut makaamaan tai istumaan kotonaan ruokapöydän ääressä.
Mua ihmetyttää tämä, että te hoikat ja normaalipainoiset naiset kuvittelette, että teitä isompikokoisemmat naiset olisivat aina, automaattisesti, ehdottomasti, kateellisia teille? Ehkä se, että tutustuminen ei etene, johtuu ihan muista syistä, kuin siitä, että sinä olet hoikka ja toinen lihava? Onko koskaan moinen voinut käydä mielessä? Eipä tietenkään.
Itse olen ollut normaalipainoinen ja nyt on noin 12kg ylipainoa. Ihan samanlainen ihminen olen, oli se kroppa sitten lihava tai ei. Ja samalla lailla kohtelen ihmisiä, olivat he sitten minkä kokoisia ja näköisiä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä eräs läski kuuskymppinen ämmä joka vihaa mua vain siksi että olen nuori ja hoikka.
Tai sitten se inhoaa sua sen takia, että olet tyhmä ja yksinkertainen?
En inhoa ketään koon perusteella. Eilenkin kävi yksi todella hoikka ystävä kylässä ja oli tyytyväinen kun annoin hänelle kivoja vaatteita, jotka eivät enää mulle mahdu.
Ihan naurettavaa ajatella noin kuin ap esittää.
Anna mun kaikki kestää.