Onko väärin toivoa poikalasta?
Mitä pahaa on siinä, että toivoo lapsestaan tiettyä sukupuolta? Ei tyttölapsessakaan ole mitään vikaa ja yhtä lailla tyttöä rakastaisin, mutta jos saisin itse valita, ottaisin pojan.
Tämä tuntuu olevan monille punainen vaate. Ja erityisesti se, et kyseessä on poika. Olen vähän järkyttynyt, miten suuria reaktioita tämä aiheuttaa.
Kommentit (41)
No onhan se sovinistista ja alistamista. Onko sinulla oikeutta päättää lapsen sukupuolta? Mitä jos lapsi syntyy poikana, mutta haluaakin olla tyttö? Pukeutua mekkoon ja myöhemmin aloittaa hormonihoidot?
Ei miehet halua jostain parturikolosta varauksen aikana puhelimessa taka-aasikolta poika- tai muitakaan lapsia.
Korvauksia kyllä häirinnästä.
Sen takia kai siellä taka-aasiassa on paljon näitä shemaleja.
Totta kai saat hiljaa itseksesi toivoa jompaa kumpaa. Itse toivoin esikoiseksi tyttöä ja kuopukseksi poikaa - ja ihan tuurilla noin meni.
Jokainen, joka tuntee minut ja tietää, että teimme lapsia monta vuotta IVF:llä, tajuaa, että aivan yhtä toivottuja ja rakkaita olisivat olleet kummin päin tahansa. Ja tietenkään ei seksuaalisesta suuntautumisesta aikuisiällä ole lainkaan tässä kysymys, se on lapsen oma asia.
Nämä on samanlaisia "ois kiva, jos" -tyyppisiä juttuja kuin että jos toivoo lapselleen isänsä tummia kutreja tai omia laululahjojaan.
t. feministi
Vierailija kirjoitti:
No onhan se sovinistista ja alistamista. Onko sinulla oikeutta päättää lapsen sukupuolta? Mitä jos lapsi syntyy poikana, mutta haluaakin olla tyttö? Pukeutua mekkoon ja myöhemmin aloittaa hormonihoidot?
Meni sulta kyllä ohi niin että vihelsi mennessään. En mä päätä lapsen sukupuolta. Toiveissa on poika, mutta tyttö ei ole sen huonompi. Tyttökin olisi mun oma, rakas lapsi, ei yhtään sen huonompi kuin poika. Mut ajatus poikalapsesta lämmittää sydäntä hieman enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni sulta kyllä ohi niin että vihelsi mennessään. En mä päätä lapsen sukupuolta. Toiveissa on poika, mutta tyttö ei ole sen huonompi. Tyttökin olisi mun oma, rakas lapsi, ei yhtään sen huonompi kuin poika. Mut ajatus poikalapsesta lämmittää sydäntä hieman enemmän.
Hyväksytkö jos poikasi haluaa pitää mekkoa ja aloittaa hormonihoidot teini-iässä? Saako Pekasta tulla Paula?
Mä en ole ikinä ymmärtänyt, että mistä kumpuaa se toive jommastakummasta sukupuolesta? En, vaikka itsekin toista sukupuolta haluisin, kun esikoista odotin. En kyllä asiasta kenellekään kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksytkö jos poikasi haluaa pitää mekkoa ja aloittaa hormonihoidot teini-iässä? Saako Pekasta tulla Paula?
Miksen hyväksyisi? Olen itsekin genderfluid. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolineste?
Mä olisin niin halunnut tytön, mutta poika on tulossa. En edes tajunnut kuinka paljon sillä oli merkitystä ennen kuin sain tietää sukupuolen. Toisaalta olen helpottunut että se on poika eikä tyttö.
Ei ole väärin toivoa poikalasta. Jokainen toivoo poikaa, mutta siitä puhuminen on tabu. Älä siis soimaa itseäsi tai tunne huonoa omaatuntoa. Jos joku ottaa nokkiinsa niin on vain hänen tekopyhyydestään kyse. Fiksumpaa on silti kertoa toiveistaan ainoastaan kumppanille ja hyville ystäville.
Jos on jo useampi tyttö, niin ei tietenkään. Tai jos tytär saisi varmuudella pahan perinnöllisen sairauden, poika ei. Muuten on.
Sama pätee vaikka sukupuolet toisinkin päin.
Minä ainakin olen toivonut. Joskus tyttöä, joskus poikaa. Kerran olin neutraali. 4 lasta minulla 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolineste?
No just se 😂
Ei vaan, genderfluid tarkoittaa ihmistä, joka ei selkeästi tunne olevansa mitään sukupuolta. Joskus on naisellinen olo, joskus taas tuntuu, että on enemmän mies
Joskus on vahvasti siltä väliltä. Tämä on kuitenkin sukupuoli-identiteetti, eikä biologinen sukupuoli. Toivon lapsestani biologiselta sukupuoleltaan poikaa, muttei tyttökään ole pettymys. Ja riippumatta biologisesta sukupuolestasn, sukupuoli-identiteetilyään se lapsi saa olla mitä ikinä haluaa. Mun oma rakas lapsi se on silti. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolineste?
No just se 😂
Ei vaan, genderfluid tarkoittaa ihmistä, joka ei selkeästi tunne olevansa mitään sukupuolta. Joskus on naisellinen olo, joskus taas tuntuu, että on enemmän mies
Joskus on vahvasti siltä väliltä. Tämä on kuitenkin sukupuoli-identiteetti, eikä biologinen sukupuoli. Toivon lapsestani biologiselta sukupuoleltaan poikaa, muttei tyttökään ole pettymys. Ja riippumatta biologisesta sukupuolestasn, sukupuoli-identiteetilyään se lapsi saa olla mitä ikinä haluaa. Mun oma rakas lapsi se on silti. -Ap
Tuohon on lääke jos poika tuntee noin ja sen nimi on kuntosali. Jos se ei auta niin sustanolia tai trenbolea kankkuun ja alkaa poika hakkaamaan rintaa ja murisemaan.
Tuo jännä juttu, kun monet vanhemmat toivoo enemmin poikaa kun tytärtä odotusaikana, mutta usein ne tyttäret on silti läheisempiä etenkin äidille. Jos tytön saat niin älä koskaan kerro tyttärelle että toivoit hänestä poikaa.
Vähän salaa toivoin poikaa, koska tytön kohdalla mulle lankeaa kaikki seksivalistus äitinä, ja minulla on aika löysä moraali niissä asioissa. Sain tytön, mutta ei se mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vähän salaa toivoin poikaa, koska tytön kohdalla mulle lankeaa kaikki seksivalistus äitinä, ja minulla on aika löysä moraali niissä asioissa. Sain tytön, mutta ei se mitään.
Oletko monelle miehelle ollut perse pitkällä sängyllä?
Niinno. Kaikki niin riippuu siitä, miten asia kerrotaan. Minun lapsilleni ei ole ainakaan tuottanut mitään tuskaa, että kerroin heille, että a) lääkäriltä haettiin apua, kun emme itse millään meinanneet saada lasta ja sitten saimme monen vuoden odottelun jälkeen heidät. Ja että kun odotin lasta, ensimmäisen lapsen kuvittelin tytöksi.
Kyllä he tietävät olevansa maailman rakkaimpia lapsia, ja arvokkaita juuri omana itsenään.
t. se IVF-hoidolla raskaaksi tullut feministi.
Ei minun mielestäni ole mitään pahaa. Itsekin toivon poikalasta ja minulla on jo nimikin ollut valmiina monta vuotta.