Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin toivoa poikalasta?

Vierailija
18.12.2017 |

Mitä pahaa on siinä, että toivoo lapsestaan tiettyä sukupuolta? Ei tyttölapsessakaan ole mitään vikaa ja yhtä lailla tyttöä rakastaisin, mutta jos saisin itse valita, ottaisin pojan.

Tämä tuntuu olevan monille punainen vaate. Ja erityisesti se, et kyseessä on poika. Olen vähän järkyttynyt, miten suuria reaktioita tämä aiheuttaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän salaa toivoin poikaa, koska tytön kohdalla mulle lankeaa kaikki seksivalistus äitinä, ja minulla on aika löysä moraali niissä asioissa. Sain tytön, mutta ei se mitään.

Oletko monelle miehelle ollut perse pitkällä sängyllä?

Melko monelle. Kiitos mielenkiinnosta. :)

Vierailija
22/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään väärää siinä. Itse toivoin poikaa, koska tänä maailman aikana tuntuu jotenkin helpommin suojeltavalta. Tyttölapsen puolesta saisi pelätä paljon enemmän, tuntuu siltä. Netti- ja somemaailman uhat jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Suomessa on väärin, koska Suomessa kaikki miehet ovat lainvoimaisesti vation orjia. Kukaan vastuuntuntoinen ihminen ei tee poikalapsia maassa, jossa ne ovat automaattisesti valtion orjia.

Vierailija
24/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään väärää siinä. Itse toivoin poikaa, koska tänä maailman aikana tuntuu jotenkin helpommin suojeltavalta. Tyttölapsen puolesta saisi pelätä paljon enemmän, tuntuu siltä. Netti- ja somemaailman uhat jne.

Ne on pienimmät uhat. Itämainen rikastuminen, siitä mä olisin huolissani.

Vierailija
25/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vaihtokauppa väärin jos toinen pari toivoisi poikaa ja toinen tyttöä ja sattuisi tulemaan juuri päinvastaiset terveet lapset?

Vierailija
26/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin poika tietää, että minä olisin mielummin ottanut tytön. Mitä pshaa siinä?

Vierailija
27/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on pienimmät uhat. Itämainen rikastuminen, siitä mä olisin huolissani.

Enköhän sitä juuri tarkoittanut tuolla jne. En viitsinyt suoraan kirjoittaa, ettei ketju lähde poistoon.

Vierailija
28/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin menee, jos ei toivo eikä hanki mitään lasta. Sen kun ihmiset vielä ymmärtäisivät.

Vierailija
29/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin toivoa poikalasta. Jokainen toivoo poikaa, mutta siitä puhuminen on tabu. Älä siis soimaa itseäsi tai tunne huonoa omaatuntoa. Jos joku ottaa nokkiinsa niin on vain hänen tekopyhyydestään kyse. Fiksumpaa on silti kertoa toiveistaan ainoastaan kumppanille ja hyville ystäville.

Älä tee tuollaisia typeriä virhepäätelmiä, koska et voi tietää, mitä muut haluavat tai toivovat. On myös sellaisia ihmisiä, jotka haaveilevat lapsesta, mutta eivät mieti sukupuolta.

Vierailija
30/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo jännä juttu, kun monet vanhemmat toivoo enemmin poikaa kun tytärtä odotusaikana, mutta usein ne tyttäret on silti läheisempiä etenkin äidille. Jos tytön saat niin älä koskaan kerro tyttärelle että toivoit hänestä poikaa.

Minä taas en tunne yhtäkään naista, joka haaveilisi pojasta. Kaikki tuttuni ovat haaveilleet tytöstä. Mutta sitten kun se oma lapsi on syntynyt, niin sukupuolella ei ole enää ollut merkitystä.

Vierailija
31/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo jännä juttu, kun monet vanhemmat toivoo enemmin poikaa kun tytärtä odotusaikana, mutta usein ne tyttäret on silti läheisempiä etenkin äidille. Jos tytön saat niin älä koskaan kerro tyttärelle että toivoit hänestä poikaa.

Monen tutkimuksen mukaan naisista 60-70% toivoo salaa tyttöä ja suurin osa miehistä taas poikaa.

Vierailija
32/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, jotenkin olis tylsää jos oma lapsi joskus kysyisi kumpaa toivoitte ja olisi  toivonut sitä toista sukupuolta. Itse en ehkä juuri tästä syystä halunnut ainakaan tietoisesti toivoa tiettyä sukupuolta.

Vierailija
33/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se haittaa, että lapsi on tyttö. Pääasia että on terve." Demonianopin kuolemattomia lausahduksia.

Vierailija
34/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoin tyttöä siksi kun sille nimi olisi ollut valmiina ja tykkkään pinkistä.No poika tuli ja hirmuisen rakas on. .Saahan sitä toivoa...

Vierailija
35/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa en toivonut kumpaakaan, mutta olin varma, että poika syntyy, ja syntyikin. Toisen kohdalla toivoin poikaa ja sain pojan. Toivoin poikaa, koska miellän myös poikien kasvattamisen jotenkin helpommaksi, ja tätä miettiessäni mietin omaa ja siskojen teini-ikää, joita vertasin veljieni teini-aikoihin.. Meillä siskoksilla murrosikä 100x vaikeampi.

Toisaalta ihan sama kumpia on, rakkaita jokatapauksessa. Ehkä kliseistä, mutta tärkeää on, että molemmat lapseni ovat olleet terveitä.

Vierailija
36/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon poikaa.

Vierailija
37/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse jo nuoresta toivoin kolmea poikaa. Olen ne saanut ja plussana yhden tytönkin.

Vierailija
38/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tunne yhtäkään naista, joka haaveilisi pojasta. Kaikki tuttuni ovat haaveilleet tytöstä. Mutta sitten kun se oma lapsi on syntynyt, niin sukupuolella ei ole enää ollut merkitystä.

Olen aina halunnut poikia ja minulla onkin neljä poikaa ja yksi tyttö. Sen tytön olemassaoloon piti sopeutua monta vuotta, mutta kyllä asia nyt 13 vuoden jälkeen on jo ihan ok. Olen itse hyvin sukupuolinen henkilö ja jokaikinen ihminen, myös omat lapset arvottuvat "sukupuolisen värinän" mukaan. Naiset eivät ylipäänsä ole minulle merkityksellisiä ja esim. heidän koskettamisensa on lähtökohtaisesti aika vastenmielistä. Ihan siis kättelyn tasolla. Nuoret miehet sen sijaan ovat juuri sitä, mitä haluan ympärilleni. He ovat minulle silmänruokaa, energianlähde ja ihanan naisellisen manipuloinnin kohde. Nautin suunnattomasti kun nyt jo täysi-ikäiset poikani tekevät puolestani asioita ja liikun huiman ylpeänä heidän kanssaan julkisilla paikoilla. Minulla on näin monta nuorta urosta omistuksessani! En oikeastaan keksi mitään muuta elämän tarkoitusta kuin nuoret miehet. Kyseessä on seksuaalisuus, ei kuitenkaan varsinainen seksi vaan erotiikka. Samalla lailla katson joka ikistä alle keski-ikäistä miestä kaupassa, kadulla, töissä. Hakeudun heidän seuraansa ja nautin kun saan heidät kiinnostumaan minusta ihmisenä ja naisena. Ihan sama kumpana, en hae seksiä vaan miehistä kiinnostusta. Olen Nainen suhtessa miehiin, juuri sellainen kuin haluan olla!

Vierailija
39/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs minä sitten? Mulla on kaksi poikaa ja aina molemmilla kerroilla sydäntä on lämmittänyt enemmän ajatus tytöstä. Mut jos nyt tulisi kolmas lapsi, minulle olisi ihan sama, mitä sukupuolta hän olisi! Kolmas poika ei haittaisi! Ehkä tarinan opetus mulle on, että lapsia rakastetaan lapsina, ei sukupuolina. Eli ihan oikein mulle ;)

Vierailija
40/41 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin poikaa siksi, että tyttölapsen turvallisuuden puolesta nykymaailmassa joutuu aina pelkäämään. Poika tuli. Huoh..