Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen niin stressaantunut aktiivimallin takia, odotan vain puhelinsoittoa paniikissa

Vierailija
18.12.2017 |

pitäisi järjestellä joulua ja hoitaa monia asioita vielä tällä viikolla, mutta olen kuin halvaantunut, tuntuu että hiuksia tippuu päästä, päänahka kutisee ja raavin sitä neuroottisena, olen levoton ja ahdistunut. :(
En ole työkykyinen ja eläkkeeni on vetämässä, mutta nyt työkkäri on alkanut ottamaan yhteyttä ja viime viikolla sain kutsun myöhässä jonnekin ryhmätapaamiseen, mihin en olisi edes päässyt vaikka olisin kutsun saanut ja työnhakuni katkaistiin postinjakelun takia mutta sen sain selvitettyä kuntoon, mutta nyt odotan paniikissa puhelinsoittoa johonkin uuteen ryhmätapaamiseen, minä en tuollasiin voi osallistua ja niillä pitäis olla tiedot mun terveydentilasta, mutta kun on kuulemma taas uusi ihminen ja työttömät jaoteltu sitten uudestaan niin pelkään että mikä puupaa tämä mun asioista vastaava on ja käsittääkö yhtään että en ole työkykyinen ja osaako se etsiä ja lukea minun tiediot, lääkärilausunnot ja muut, vai jättääkö vaan huomiotta.
kukaan ei voi käsittää miltä tämä jännite tuntuu, en ihmettele jos puhkeaa joku uusi sairaus tämän helvetillisen stressin seurauksena. voimia muillekin samassa jamassa oleville!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, olen muutaman vuoden toimeentulotuella, joo tulen kalliiksi, sairas työkyvytön kaikkiin töihin.

Lausuntoni ovat erikoislääkäreiltä, painavia.

Vierailija
22/29 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne suurimmat tukiporsaat ovat Sipilä, Orpo, Vartiainen, että sellainen plösö Vartiainen,menisi kuntoilemaan. Tarjosin kuntasalin lahjakorttia,ei huolinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuntosalin lahjakorttia.

Terv. Personal Trainer, THM

Vierailija
24/29 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elät omalla työlläsi tai Kelan tuilla. Jos otat työkkärin rahaa, hyväksyt tietysti työkkärin säännötkin. Miten muuten se voisi olla.

Voitko vähän selventää mitä on "työkkärin raha"?

Vierailija
25/29 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomen nykyisen opposition sekasorto ja talouden ilmeisen ikuinen jakopolitiikka ilman mitään tulopohdintoja olisi osa markkinatalouttamme, se olisi jo aika päiviä sitten kuollut ja kuopattu.

Vierailija
26/29 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitäisi järjestellä joulua ja hoitaa monia asioita vielä tällä viikolla, mutta olen kuin halvaantunut, tuntuu että hiuksia tippuu päästä, päänahka kutisee ja raavin sitä neuroottisena, olen levoton ja ahdistunut. :(

En ole työkykyinen ja eläkkeeni on vetämässä, mutta nyt työkkäri on alkanut ottamaan yhteyttä ja viime viikolla sain kutsun myöhässä jonnekin ryhmätapaamiseen, mihin en olisi edes päässyt vaikka olisin kutsun saanut ja työnhakuni katkaistiin postinjakelun takia mutta sen sain selvitettyä kuntoon, mutta nyt odotan paniikissa puhelinsoittoa johonkin uuteen ryhmätapaamiseen, minä en tuollasiin voi osallistua ja niillä pitäis olla tiedot mun terveydentilasta, mutta kun on kuulemma taas uusi ihminen ja työttömät jaoteltu sitten uudestaan niin pelkään että mikä puupaa tämä mun asioista vastaava on ja käsittääkö yhtään että en ole työkykyinen ja osaako se etsiä ja lukea minun tiediot, lääkärilausunnot ja muut, vai jättääkö vaan huomiotta.

kukaan ei voi käsittää miltä tämä jännite tuntuu, en ihmettele jos puhkeaa joku uusi sairaus tämän helvetillisen stressin seurauksena. voimia muillekin samassa jamassa oleville!

Sinä kuulut tuetun työnhaun puolelle. Sieltä saat oman ihmisen käsittelemään asioitasi.

Itse olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä oleva työtön, ja todella pitkien selitysten jälkeen pääsin sinne tuetulle puolelle.

Olen saannut sieltä nyt oman virkailijan, jolle olen saanut selittää millaistan työtä pystyn ottamaan vastaan, ja häneltä olen saanut jopa tietoa ja tukeakin työnhakuun. Hän näyttää ymmärtävän ettei terveyteni riitä ihan kaikkeen työhön, ja on tukenani myös niissä tilanteissa jos te-keskuksen koneisto lähettää minulle jonkun absurdin "hakeudu hitsari-kurssille" vaatimuksen.

Tämä on helpottanut stressiä kovasti.

Vierailija
27/29 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paniikki loppuu, kun ilmoitat työvoimaviranomaisille ettet ole työmarkkinoiden käytettävissä. Kenenkään ei ole mitään pakkoa ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Tietenkään et siinä tapauksessa saa mitää työmarkkinatukea, mutta ei sinun kuulukaan saada, koska et töihinkään aio.

pyhällä hengelläkä elän.

Et taida tietääkään miten paljon työttömyyskortistossa joutuu olemaan ihmisiä jotka oikeasti oisivat oikeutettuja työkyvyttömyyseläkkeelle, sinne ei vain pääse vaikka vuodesta toiseen olisi nivaskaa ja lääkärinlausuntoa ja muiden virkailijoiden lausuntoja. :(

Öhh....jos heille ei eläkettä ole kerran myödetty niiden nivaskojen perusteella, niin hehän nimenomaan eivät ole oikeutettuja eläkkeeseen. Mahtuuko tämä asia puupäähäsi? Mielipiteesi työkyvystäsi eikä edes jonkun muun mielipide asiasta ei ole monestikaan minkään arvoinen ja niillä ei välttämättä tee mitään. 

Höpsis, itse tunnen muutaman, jotka ovat kaikkien muiden (lääkärit, sekä terveyskeskus että erikoisalojen; myös työkkärin virkailijoiden) mielestä työkyvyttömiä, paitsi Kelan.

Vierailija
28/29 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttmyyseläkkeelle on vaikea päästä. Vakuutuslääkäri voi kävellä vaikka 10 erikoislääkärin lausunnon yli. Pitää hakea niin kauan, että myönnetään. Aina uutta hakemusta vireille, mitään ei saa taistelematta.

Vierailija
29/29 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työkkärin soittelu vielä tuohon aktiivimalliin liity? Eiköhän sen kontrollointi suoriteta niin, että sen 65 päivän jälkeen näpytellään kelan tukihakemukseen onko oltu työssä/toimenpiteissä vai ei.