Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FIBROMYALGIA

Vierailija
18.12.2017 |

Kuinka monella itsediagnosoitu fibro? Millaisilla oireilla ilmennätte muille?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D En kestä näitä kotidiagnooseja

Vierailija
2/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotain sairautta pitäisi "ilmentää muille"? Mitä se edes tarkoittaa?

Vierailija
4/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

noku itsediagnoosi D:

Vierailija
5/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi että saisi voivotteluja osakseen. Ko sairaus tuntuu olevan aika yleinen.

Vierailija
6/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsediagnosoitu, mutta kun joku kysyy, niin kerron tietysti, millaisia oireita minulla on. Jomottavaa/pistävää lihas- ja nivelkipua ympäri kroppaa, erityisesti tietyissä pisteissä. Väsyn helposti, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Levottomuus, yliaktiivisuus ja vaikeus nukahtaa illalla. Keskittymisvaikeuksia. Aluksi oli masentuneisuutta, mutta ei enää.

Vierailija
7/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat oireet kuin 6. Mutta en ole kertonut kellekään näistä ilmentymistä. Ihan siksi, ettei ketää kiinnosta.

Vierailija
8/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itsediagnosoitu, mutta kun joku kysyy, niin kerron tietysti, millaisia oireita minulla on. Jomottavaa/pistävää lihas- ja nivelkipua ympäri kroppaa, erityisesti tietyissä pisteissä. Väsyn helposti, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Levottomuus, yliaktiivisuus ja vaikeus nukahtaa illalla. Keskittymisvaikeuksia. Aluksi oli masentuneisuutta, mutta ei enää.

Kuka diagnosoi? Kaveri? Mulla kans kipuilua, sit väsyttää paljon, en saa unta ennen ku aamulla 8-9 aikaan. Nukun sit yleensä ilta viiteen vähintään. Sit aloitteellisuus on huonontunut, en saa oikei mitään aikaseks. Välillä huonompii päiviä ja masentaakin :(

Vierailija
9/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samat oireet kuin 6. Mutta en ole kertonut kellekään näistä ilmentymistä. Ihan siksi, ettei ketää kiinnosta.

Varmasti kiinnostaa, on niin kiehtova sairaus!

Vierailija
10/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka diagnosoi? Kaveri? Mulla kans kipuilua, sit väsyttää paljon, en saa unta ennen ku aamulla 8-9 aikaan. Nukun sit yleensä ilta viiteen vähintään. Sit aloitteellisuus on huonontunut, en saa oikei mitään aikaseks. Välillä huonompii päiviä ja masentaakin :(

Hyvin hauskaa. Onneksi itse liikun sellaisissa piireissä, joissa kukaan ei ole lähtenyt kyseenalaistamaan lääkärin diagnoosia, vaikka pitäisikin tätä keksittynä sairautena. Sen verran on sairastuminen kuitenkin muuttanut elämää ja aiheuttanut surua.

Vierailija
11/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin hauskaa. Onneksi itse liikun sellaisissa piireissä, joissa kukaan ei ole lähtenyt kyseenalaistamaan lääkärin diagnoosia, vaikka pitäisikin tätä keksittynä sairautena. Sen verran on sairastuminen kuitenkin muuttanut elämää ja aiheuttanut surua.

Siis mikä on hauskaa? Luulis sun sairastajana tietävän että nimen omaan ei ole hauskaa.

Vierailija
12/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä on hauskaa? Luulis sun sairastajana tietävän että nimen omaan ei ole hauskaa.

Hauska vitsi, että kaveri olisi diagnosoinut.

Vierailija
13/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oireet täsmää niin eiköhän sairaus oo todellinen oli sen diagnosoinu kuka tahansa

Vierailija
14/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG 😂😂😂😂😂😂

Vierailija
15/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumalääkärin diagnosoima, löytyy myös omakannasta dg luettelosta.

Ihan helvettiähän tämä on, nyt on taas särkenyt kroppaa monta kuukautta - oikeastaan koko vuonna ei ole ollut kivutonta päivää. Mulla kun kivuttomuus alkaa vasta kun lämpöä on +25 tai yli, sellaista päivää ei Suomessa ollut koko vuonna.

Nyt on toinen käsi ollut pelistä pois kovien kipujen takia jo pari viikkoa. Ei pysty kantamaan mitään, kaikki sattuu ja särkee.

Ilmeisesti meidän suvussa ollaan kovia kuvittelemaan koska jo mummollani oli tämä sairaus ennen kuin sitä edes "keksittiin".

Kivuista huolimatta tein 35v töitä ilman sairauslomia, lopulta kivut uuvuttivat ja aiheuttivat masennuksen kun näiltä ei pääse hetkeksikään pakoon. Lusmuksi ei siis voida väittää

Vierailija
16/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reumalääkärin diagnosoima, löytyy myös omakannasta dg luettelosta.

Ihan helvettiähän tämä on, nyt on taas särkenyt kroppaa monta kuukautta - oikeastaan koko vuonna ei ole ollut kivutonta päivää. Mulla kun kivuttomuus alkaa vasta kun lämpöä on +25 tai yli, sellaista päivää ei Suomessa ollut koko vuonna.

Nyt on toinen käsi ollut pelistä pois kovien kipujen takia jo pari viikkoa. Ei pysty kantamaan mitään, kaikki sattuu ja särkee.

Ilmeisesti meidän suvussa ollaan kovia kuvittelemaan koska jo mummollani oli tämä sairaus ennen kuin sitä edes "keksittiin".

Kivuista huolimatta tein 35v töitä ilman sairauslomia, lopulta kivut uuvuttivat ja aiheuttivat masennuksen kun näiltä ei pääse hetkeksikään pakoon. Lusmuksi ei siis voida väittää

Mikset muuta kylmästä lämpimään?

Vierailija
17/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan mulla olla tuo? Kipupisteet vaihtelee paikasta toiseen. Joka päivä sattuu ja kolottaa milloin missäkin. Väsyttää ja nukun huonosti. Keskittymiskyky tipotiessään. Jäykkä ja tahmea olo.

Miten tuota sairautta diagnosoidaan ja kenen toimesta? Tk:een tuskin kandee mennä?!

Vierailija
18/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä nukkuisi vaikka iltaan asti, minkä takia leimataan helposti masentuneeksi. Kilometrin kävely postiin ja takaisin kaataa loppuillaksi sohvalle, aamulla olo on kuin hakattu!  Särkylääkkeitä menee pakettitolkulla ja kahvia litrakaupalla, vaikka eihän se mitään piristä. Kokeita otettu,  hemoglobiini erinomainen,  tulehdusarvot normaalit jne.

Moni lääkäri ei tunnista oireita, tai myönnä fibroa  todelliseksi sairaudeksi ! Minäkin kamppailen parhaillaan saadakseni virallisen diagnoosin.

Vierailija
19/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiskohan mulla olla tuo? Kipupisteet vaihtelee paikasta toiseen. Joka päivä sattuu ja kolottaa milloin missäkin. Väsyttää ja nukun huonosti. Keskittymiskyky tipotiessään. Jäykkä ja tahmea olo.

Miten tuota sairautta diagnosoidaan ja kenen toimesta? Tk:een tuskin kandee mennä?!

Laita tähän listaa oireista. Olen diagnosoinut muutaman ijmisen ja aika päteväksi kutsuisin otseäni jo oireiden diagnosoinnissa. -ap

Vierailija
20/32 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, ennemminkin uupumus, vaikken tekisi mitään. Kipu nivelissä ja lihaksissa lenkkeilyn jälkeen. Joskus myös salipäivän jälkeen, niin paha ettei voi liikkua vapaasti. Ruokahaluttomuus kipupäivinä. Päänsäryt, niskasäryt,selkäsäryt. Ummetus/ripulipäivät,hermostuneisuus,levottomat jalat, ahdistuskohtaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi