Herkuttelimme eilen juustoilla ja viineillä!
Homejuusto 35 euroa/kg oli maukkainta ja ihana valkoviini 65 euroa/75 cl. Aitoa shampanjaa ja glögiä piparin kanssa jälkiruoaksi.
Onkos muilla AV (tai) WT-mammoilla varaa yhtä maistuvaan ja kalliiseen pikkujoulumenuun?
Kommentit (35)
Höh, mä meinasin jo yläpeukuttaa, mut aloituksen loppuosa olikin pelkkää ilkeilyä.
On tainnu ap syödä pelkkää punakuorista ranskanleivän päällä
Vierailija kirjoitti:
Höh, mä meinasin jo yläpeukuttaa, mut aloituksen loppuosa olikin pelkkää ilkeilyä.
On tainnu ap syödä pelkkää punakuorista ranskanleivän päällä
Ja päälle pommacia kuoharilasista 🤣
Pizza ja olut on parempaa. Laadukkaat sellaiset!
Juu ap:n "samppanja" on kylläkin kuoharia ja hintakin vain 50e/plo.
Leivoitko piparit itse?
t. Leipuri-kondiittori
Paljonko pipari maksoi? 100 €/30 min?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä kuohuviinin ja shampanjan eron. Eli ihan AITOA shampanjaa oli pöydässä. Rakastan pinkkiä väriä joten Bellavista Rosé Brut 2011 oli valintani.
Ap
Tuksu :)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä kuohuviinin ja shampanjan eron. Eli ihan AITOA shampanjaa oli pöydässä. Rakastan pinkkiä väriä joten Bellavista Rosé Brut 2011 oli valintani.
Ap
No, et näytä tietävän, koska tuo Bellavista on Italialaista. Sampanja tulee Ranskasta Champagen maakunnasta ja tarkoin säädeltyä.
No, ap:n kannattaa vielä jossain vaiheessa oppia ettei hinta ole laadun tae;) Vain junteille se hintalappu on tärkein ja se pitää mainita joka paikassa:D
Ps Bellavista on italialaista eli kuohuviiniä, ei samppanjaa
Syön hyvin joka päivä, en vain juhlissa. Alkoholinkäyttö nolla, silti yhden hengen ruokiini ja lisäravinteisiin menee vähintään 500 e/kk.
Samppanja, glögi ja piparit on kyllä melko outo yhdistelmä. Ja homejuuston kanssa sopii paremmin joku voimakas viini, vaikkapa amarone.
Vierailija kirjoitti:
Siis Spumantea ,
Itseasiassa Bellavista ei ole spumantea. Spumante on makeaa ja tulee Canellin kylältä Piemontesta.
Bellavista on Franciacortaa Lombardiasta:D
https://fi.wikipedia.org/wiki/Champagne