Virtsankarkailua vaikka yli vuosi synnytyksestä
Kysyisin löytyykö kohtalotovereita, nimittäin itsellä on yli vuosi esikoisen syntymästä ja luulin jo päässeeni lantionpohjalihasten kunnossa paremmalle puolelle, mutta nyt olen huomannut että noustessani istumaan makuulta nopeasti, lirahtaa tippa pissaa housuun :( Aloitin hölkähn muutama viikko sitten ja olen käynyt kerran pari viikossa, eli harvoin. Silloin tuntui että lantionpohja ihan kipeytyi ja ihan kun vaiva olisi alkanut vasta sen jälkeen?
Tiesin että lantionpohjalihakseni eivät ole ihan priimakunnossa, nimittäin tiedän ja tunnen olevani paljon löysempi. Seksiä se ei ole silti haitannut. Nyt kuitenkin tsemppaan ja alan jumpata lihaksia joka päivä.
Mitä mieltä olette, kannattaako hölkkääminen lopettaa kokonaan kunnes saan jumpattua lihaksia parempaan kuntoon? Palautuvatko ne enää luonnostaan yhtään? Onko muita joilla vielä näinkin myöhään ongelmia?
Jumppailin lihaksia heit synnytyksen jälkeen joitain kuukausia, mutta sitten asia unohtui..Sitten olen jumppaillut silloin tällöon kun muistan.
Kommentit (2)
toiovttavasti ei ole mikään hankala juttu :/ Lapsella on seuraava neuvola syyskuussa niin taidan silloin kysyä mikä on normaalia.
ap
tai lääkärille, niin pääsisit jatkotutkimuksiin.
Aina ne lihakset ei tule jumpalla kuntoon, voi tarvita kirurgiaa.