Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarusten erilaiset elämäntapavalinnat ja kateus (lapseton vs. lapsia hankkinut)

Vierailija
17.12.2017 |

Miten olette onnistuneet pitämään välit sisarukseenne kunnossa silloinkin, kun hän on valinnut erilaisen elämäntavan kuin te ja tuntuu olevan teille kateellinen?

Olen kolmikymppinen Helsingin kantakaupungissa asuva lapseton sinkku. Elämääni kuuluu työn lisäksi paljon harrastuksia, ystävyyttä, deittailua, matkailua, brunsseja, baareja ja ravintoloita, kulttuuritapahtumia ja hauskanpitoa. Olen omasta mielestänikin melko itsekeskeinen nautiskelijatyyppi, joka kartaa tarpeettomia vastuita ja velvollisuuksia.

Siskoni on kehyskunnassa asuva naimisissa oleva kahden lapsen äiti, jonka elämä on aainakin näin omasta mielestäni melko tyypillinen lapsiperhe-elämä plussineen ja miinuksineen. Viimeisen parin vuoden aikana olen kuitenkin alkanut saada kuittailua omista valinnoistani ja miten minunkin pitäisi vähitellen "aikuistua" ja "lopettaa se juokseminen". Lastenvahdiksikin minua on koetettu saada, ja kummiudesta olen kieltäytynyt.

Rivien välistä paistaa siskon kateus vapauttani kohtaan ja tietämättömyys siitä, että minullakin on omat vastoinkäymiseni. Haluaisin pysyä hyvissä väleissä siskoni kanssa, joten en ole sanonut asiasta napakasti. Pelkään, että välimme menevät poikki jos vain käsken häntä huolehtimaan omista asioistaan.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli ja sisko ovat dumpanneet mut kakkoskastiin, koska ei ole lapsia. 

En saa kutsuja mihinkään yhteiseen tekemiseen tai lomamatkaan, joita tekevät lapsia silmälläpitäen.

Vierailija
2/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit sanoa ystävällisesti, mutta napakasti, että mitä jos eletään molemmat ihan omia elämiämme.

Ei sen tarvi kummoisempi välienselvittely olla, ja aika tiukkapipo systeri on, jos tuosta suuttuu. Mä luulen, että sä olet vähän herkkä siskon mielipiteestä ja haluat miellyttää, ja siksi tää tuntuu niin suurelta asialta. Mutta ei se ole ihan oikeasti, senkun sanot vaan! Tsemppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunssit on tärkeä asia mainita.

Vierailija
4/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sanoa napakasti, naurat vaan aina makeasti ja pyörittelet vähän silmiä. Eli suhtaudut siskoosi kuin vähän höppänään ihmiseen etkä ota vakavasti. Jos menee vaikeaksi ja sanoo jotain tuollaista tosissaan, niin sanot, että rakastat häntä etkä arvostele hänen valintojaan ja odotat samaa takaisin.

Vierailija
5/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen haluaisi sinut vahvemmin osaksi heidän perheensä elämää ja sä vastaat että" biiiitch, mä en ehdi kun pitää mennä brunssille, lakkaa olemasta noin kade!"

Jep.

Vierailija
6/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että haluan miellyttää ihmisiä. En ole koskaan osannut antaa vain asioiden olla. En ole kynnysmatto ja teen kyllä asiat ihan niin kuin haluan, mutta silti otan itseeni, jos minulle tärkeät ihmiset eivät pidä valinnoistani.

Meidän perheessä on myös ollut aina tosi vaikeaa (mahdotonta) ilmaista sanoin, että rakastaa toista. Ei hyvä malli. AP

Vierailija
7/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, mutta en voi käsittää miten joku voi olla kateellinen omalle sisarukselle. Ainakaan aikuisena.

Vierailija
8/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen haluaisi sinut vahvemmin osaksi heidän perheensä elämää ja sä vastaat että" biiiitch, mä en ehdi kun pitää mennä brunssille, lakkaa olemasta noin kade!"

Jep.

En suoraan sanottuna halua olla vahvemmin osa siskoni perheen elämää. AP

Vierailija
9/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan lopulta niinkään "nautiskelijatyyppi" kun huippunautinnollinen elämäsi on niin stereotyyppistä kuin vain voi olla ja se yleensä vihjaa ettei henkilö tee sitä mistä aidosti nauttii, vaan sitä mitä hän kokee ulkopuolta määrättävän tehtäväksi.

Vierailija
10/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Mä en kyllä löytänyt ap:n tekstistä mitään kohtaa jota noin voisi tulkita?

Vierailija
11/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koittanut ymmärtää siskoni valintoja. Hän valitsi matalapalkka-alan, vuokralla asumisen ja otti miehekseenkin jonkun amisjannun. Lapsia heillä ei ole ja hyvä niin. 

Vierailija
12/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

No miksi sitten huolehdit siitä että välinne eivät ole kunnossa? Jos et halua olla tekemisissä, niin väliäkö sillä sitten? Miksi sitten haluat säilyttää "hyvät välit", joka on jo itsessään aika erikoinen määritelmä jos ei edes halua toista nähdä tai olla tekemisissä toisen kanssa?

Mitä sä niinkuin oikeasti haluat? En usko että siskosikaan sitä tietää vaan saa samankaltaisen veemäisen kuvan susta, mikä meillekin viesteistäsi tulee.

Vierailija
13/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koittanut ymmärtää siskoni valintoja. Hän valitsi matalapalkka-alan, vuokralla asumisen ja otti miehekseenkin jonkun amisjannun. Lapsia heillä ei ole ja hyvä niin. 

ap nyt on varmaankin provo, mutta mikä sussa on vialla?

Ei ole ihan normaalia ajatella ettei matalapalkka-alalla työskentelevät tai "amikset" saisi hankkia lapsia!

Vierailija
14/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkohan lopulta niinkään "nautiskelijatyyppi" kun huippunautinnollinen elämäsi on niin stereotyyppistä kuin vain voi olla ja se yleensä vihjaa ettei henkilö tee sitä mistä aidosti nauttii, vaan sitä mitä hän kokee ulkopuolta määrättävän tehtäväksi.

En koe, että elämäni olisi kovin stereotyyppistä. Aika harva esimerkiksi harrastaa monipuolisesti taiteita ja asuu ulkomailla pari kuukautta vuodesta. Se on kyllä totta, että olen ympäröinyt itseni ystävillä, jotka jakavat monet arvoistani ja mieltymyksistäni. AP

Vierailija
15/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep.

No miksi sitten huolehdit siitä että välinne eivät ole kunnossa? Jos et halua olla tekemisissä, niin väliäkö sillä sitten? Miksi sitten haluat säilyttää "hyvät välit", joka on jo itsessään aika erikoinen määritelmä jos ei edes halua toista nähdä tai olla tekemisissä toisen kanssa?

Mitä sä niinkuin oikeasti haluat? En usko että siskosikaan sitä tietää vaan saa samankaltaisen veemäisen kuvan susta, mikä meillekin viesteistäsi tulee.

Haluaisin, että minulla on ystävälliset välit sisareni kanssa, mutta en ole kiinnostunut tulemaan osaksi heidän perhe-elämäänsä. En ole lapsirakas enkä erityisemmin välitä hänen miehestään, mutta siskoni on aina siskoni. AP

Vierailija
16/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, että haluan miellyttää ihmisiä. En ole koskaan osannut antaa vain asioiden olla. En ole kynnysmatto ja teen kyllä asiat ihan niin kuin haluan, mutta silti otan itseeni, jos minulle tärkeät ihmiset eivät pidä valinnoistani.

Meidän perheessä on myös ollut aina tosi vaikeaa (mahdotonta) ilmaista sanoin, että rakastaa toista. Ei hyvä malli. AP

Rehellisesti, paljonko siskoasi rakastat, jos et halua olla hänen perheensä kanssa tekemisissä? Et suostu lapsien kanssa olemaan, et halua kummiksi. Enemmän tuntuisi kaksinaamaiselta se että joku vannoisi rakastavansa ja sitten tulee henkistä puukkoa selkään koko ajan?

Vierailija
17/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe, että elämäni olisi kovin stereotyyppistä. Aika harva esimerkiksi harrastaa monipuolisesti taiteita ja asuu ulkomailla pari kuukautta vuodesta. Se on kyllä totta, että olen ympäröinyt itseni ystävillä, jotka jakavat monet arvoistani ja mieltymyksistäni. AP

Kuulostat nyrpeältä ja erittäin kliseiseltä. Ehkä ihan hyvä jos välinne etääntyvät.

Vierailija
18/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai olisikohan niin, että moni muukin nauttii samoista asioista?

Vierailija
19/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai olisikohan niin, että moni muukin nauttii samoista asioista?

Kuten kaikki tykkäsi sattumalta samaan aikaan avokadopastasta. :D Jopa niin paljon oli avokadopastanautiskelijoista että loppui avokadot kaupasta! Kukapa olisi arvannut että niin paljon on saman mieltymyksen omaavia?

Tosin sun väite on yhtä todistettu kuin omani, joten totuus on tuolla jossain. Tuliko teillä muillakin tästä mieleen se lastenlaulu (?) laa,laa,lampaitaaani. Pää-pää-pässeejäääni.

Vierailija
20/54 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne sun esimerkit kuinka siskosi ilmaisee kateuttaan kyllä oikein vakuuttaneet hänen katellisuuttaan sinua kohtaan, lähinnä kyllästymistä tähän sun "omakehuun" sun mahtavasta elämästä, varmasti olet myös kaikintavoin näyttänyt mitä mieltä olet hänen surkeasta elämästään. En minä kyllä viitsisi kovin läheisiä välejä pitää tuollaiseen ihmiseen vaikka olisi sisko, odottaisin että oikeasti aikuistuu ja saa vähän elämänkokemusta että oppii olemaan normaalissa perhe/sukulaisympyröissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän