Jos tarvitsisit villasukkia, niin mikä olisi mielestäsi sopiva hinta käsintehdyistä sukkalangasta kudotuista?
Kommentit (85)
En ostaisi mitään perussukkalangasta kudottuja vaan todella kauniit pitkävartiset kirjoneulesukat parempaan käyttöön, jolloin hinta voisi olla 50-100€. Saapassukat saa kaupasta edullisesti.
15-20e voisin maksaa, mutta saisi olla myös jotain kuviota tai raitaa sukissa ettei ole pelkästään yksiväriset
10-15e jos vieraalta ostasin. Onneks mulla on täti, joka o himokutoja. Ei tartte maksaa villasukista ku niitä saa iliman eestä monta kassillista joka talavi.
Jos sukat ovat 65% villaa ja hyvin neulonut, maksan mieluusti 30€ ja sen olen myös maksanut. Miesten villasukat 40€. Jos villasukat ovat perussukkia. Pitsi- tai kuvioneuleesta tietysti enemmän.
Maksaisin 7-10e, eli lankojen hinnan ja neuloisin itse.
Mitä! Akryyliseossukista 30 euroa ja sataseen asti, hullujako te olette. Ostan usein miehelleni ja itselleni sukat myyjäisistä tai kirppareilta, uusia ja nättejä, 100% villaa saa 7-10 euroa.
Ihanat mustat uudet naisten sukat kirpparilta puolisääreen ja koristekuvio ylhäällä, 7 euroa. Myyjäisistä miehen uudet sukat havunvihreät saapassukat 100% villaa ja koristeraita, 10 euroa.
20 euroa täytyy olla jo hyvin erikoiset, ei kannata maksaa tai haaveilla liikaa.
Ja ikinä ei mitään seossukkia!
Vierailija kirjoitti:
Jos sukat ovat 65% villaa ja hyvin neulonut, maksan mieluusti 30€ ja sen olen myös maksanut. Miesten villasukat 40€. Jos villasukat ovat perussukkia. Pitsi- tai kuvioneuleesta tietysti enemmän.
Sama täällä.
Kun villasukantekijöitä jututtaa ja hintoja tarkastelee, ymmärtää pian, että villasukkia neulomalla ei kukaan todellakaan rikastu. Niitä neulotaan enemmänkin neulomisen ilosta.
Hahmotetaanpa hiukan villasukan hintaa: miesten perusvillasukkiin menee Novitan ohjeen mukaan 7 Veljestä -lankaa 150 grammaa. Halvimmillaan perusvärejä saa noin neljän euron hintaan/kerä, ja kerässä on juuri perussukkiin tarvittava määrä lankaa. Erikoisvärit maksavat hieman enemmän.
Päivässä eli noin kahdeksassa tunnissa neuloo yhdet peruslyhytvartiset miesten sukat. Tällaisilla sukilla hinta on 20 euroa. Jos sukat on tehty perusvärisellä langalla, tekopalkkaa jää 6 euroa. Tuntipalkka on siis 2 euroa. Ei paljon mitään.
Ja enempää en maksaisi, naisten sukista vielä vähemmän. Näin on näreet.
Seitsemän veljestä-kerä maksaa 4.30 ja siitä saa tehtyä 2-3 sukkaa riippuen koosta. Teen niitä ilmaiseksi kaikille haluaville. Inhoan kaikkia pitsejä ja krumeluumeja villasukissa joten en maksaisi senttiäkään tuollaisista.
Jos en osaisi neuloa, maksaisin sukista 10-15 euroa.
6 €, jos ne on tehty 7 Veljeksestä, mutsi kutoo. Vähän miinuksella, mut se kutoo niit koko ajan ja enimmäkseen antaa kyl ilmatteeksi halukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Kun villasukantekijöitä jututtaa ja hintoja tarkastelee, ymmärtää pian, että villasukkia neulomalla ei kukaan todellakaan rikastu. Niitä neulotaan enemmänkin neulomisen ilosta.
Hahmotetaanpa hiukan villasukan hintaa: miesten perusvillasukkiin menee Novitan ohjeen mukaan 7 Veljestä -lankaa 150 grammaa. Halvimmillaan perusvärejä saa noin neljän euron hintaan/kerä, ja kerässä on juuri perussukkiin tarvittava määrä lankaa. Erikoisvärit maksavat hieman enemmän.
Päivässä eli noin kahdeksassa tunnissa neuloo yhdet peruslyhytvartiset miesten sukat. Tällaisilla sukilla hinta on 20 euroa. Jos sukat on tehty perusvärisellä langalla, tekopalkkaa jää 6 euroa. Tuntipalkka on siis 2 euroa. Ei paljon mitään.
100 % villaa sukat kuluvat äkkiä kantapäästä ja päkiästä rikki jos langassa ei ole yhtään polyamidia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 % villaa sukat kuluvat äkkiä kantapäästä ja päkiästä rikki jos langassa ei ole yhtään polyamidia.
7 veljestä on klassikko sukkalanka, 75 % villaa ja 25 % polyamidia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaukseen piti tulla 8. vastaajan viesti joka vouhkasi ettei halua mitään seossukkia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaukseen piti tulla 8. vastaajan viesti joka vouhkasi ettei halua mitään seossukkia...
Mun mies pysyy jalat lämpimänä ja sukat ehjänä kun jalassa on 100 % villasukat ja niiden päällä saapassukat
En kudo sukkaparia päivässä, vaikka nopea olenkin. Ehkä jotkut ihan lyhytvartiset tai pikkulapsen sukat. Lovikat kudon, mutta niissä hyvät langat maksaa jo 10 euroa lapaspari. Jos otan 10e tekopalkkaa, niin tekee se euron tunti ja 20 lapaset. Jos haluan maksaa verot, niin pakko ottaa ainakin 20 tekopalkkaa. Eli tuo 2 euroa tunti. Jostain syystä olen ammatiltani käsityöläinen. Ehkä se on kutsumusammatti? Onneksi japanilaiset maksaa vähän paremmin.
Kukahan saa 10 eurolla ostettua 100% villalangat miesten sukkiin?
Joo, perussukista 10€ mutta jos on jotkut erikoisemmat mitä en osaisi itse peruskoulun opeilla tehdä, niin voin maksaa 20€. Äitini on alkanut tehdä vähän erikoisempia kuvallisia kun kyllästyi tavallisiin, tekee niitä harrastuksekseen, samoin tyttäreni välillä tekee, minä en. Minulla on hienot kaksiväriset ja kuviota sisältävät tyttären tekemät, ja äitini tekemät kissakuviolliset ja kahdet vähän erilaiset "kettukarkki"-kuviolliset käytössä. Kyllä näistä tyttäreni ja äitini tekemistä olisin maksanut ainakin parikymppiä kun ovat teettäneet vähän ajatustyötäkin, nuo jotka paljon kutoo tekevät tavalliset sukat samalla kun katsovat telkkaria ja hädin tuskin vilkaisevat mitä kädet tekee.
Vierailija kirjoitti:
En kudo sukkaparia päivässä, vaikka nopea olenkin. Ehkä jotkut ihan lyhytvartiset tai pikkulapsen sukat. Lovikat kudon, mutta niissä hyvät langat maksaa jo 10 euroa lapaspari. Jos otan 10e tekopalkkaa, niin tekee se euron tunti ja 20 lapaset. Jos haluan maksaa verot, niin pakko ottaa ainakin 20 tekopalkkaa. Eli tuo 2 euroa tunti. Jostain syystä olen ammatiltani käsityöläinen. Ehkä se on kutsumusammatti? Onneksi japanilaiset maksaa vähän paremmin.
Kukahan saa 10 eurolla ostettua 100% villalangat miesten sukkiin?
Lankamaailmasta 1,45 € 50 gramman kerä 100 % villaa ja sukkiin menee 2 kerää. Eli minä saan ainakin kun kerran kysyit.
Tosi hienoista kuvioneulotuista voidin maksaa 20-30,perussukista max.10.
Mulle on maksettu esim. 15 eur nilkkamittaisesta kirjoneulesukasta. Olisin kyllä itse pyytänyt ehkä 20 eur mutta omantunnon mukaan pyysin maksamaan :) Saihan tuossakin sentään lankojen hinnat.