Mitä tekisit jos aikuinen lapsesi toisi samaa sukupuolta olevan puolisonsa joulupöytään?
Kommentit (52)
Jos minulla olisi homosuhteessa elävä lapsi niin tekisin hyvin selväksi etten hyväksy hänen elämäntapaansa mutta lapsi olisi silti tervetullut joulunviettoon partnerinsa kanssa ja olisin tietenkin molemmille ihan yhtä ystävällinen kuin muillekin vieraille.
Antaisin myös jäädä yöksi, kunhan eivät nukkuisi samassa huoneessa.
Ai *aatana. Minusta ei tulisi koskaan mummia. Pojan puoliso on silti tervetullut.
Minun asuntooni ei tulla homostelemaan.
Kyllä se olisi minusta vähän noloa. Minä kun ostan kaikki laatikot valmiina kaupasta, joten mahtaisi vieras ajatella, että onpa laiska emäntä.
Se ei olisi yllätys, sillä minulla on sen verran hyvä "tutka" että olisin arvannut hyvissä ajoin lapseni suuntautumisen. Hyväksyisin ilman muuta. Ihminen on jo syntymässään tietynlainen. Aika moni on bi ja ensin mennään heterosuhteeseen ja sitten kun se ei toimi valitaan oikealta tuntuva suhde.
Yleensä ilmoitetaan etukäteen jos tulee ylimääräisiä joulupöytään, mutta eiköhän yllätysvieraallekin ruokaa riittäisi.
Tuo on just niin tyypillistä sateenkaariporukalle. Pitää tehdä hirveä spektaakkeli siitä omasta suuntauksesta ja pilata toisten joulu. Ei osata ajatella muita yhtään.
Toivottaisin lämpimästi tervetulleeksi ja kattaisin yhden lautasen lisää, jos ihan yllätyksenä tulee. Tietysti olisi mukavaa tutustua jo ennen jouluakin. Sukupuolella ei ole mitään väliä.
Hakisin lisää sinappia ja vahvemman vartaan.
Ei lasten puolisoita jouluaterioille. Ei lasten puolisoita mihinkään.
Tarjoaisin torttuja. Joulutorttuja molemmille! Ja glögiä.
Ateriointi olisi ok. Yöksi eivät kuitenkaan jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Minun asuntooni ei tulla homostelemaan.
Etkö kestä sitä ääntää kun voideltu kalu menee peffaan ja peppu alkaa iloisesti maiskuttamaan?
Ei ole minulle väliä kumppanin sukupuoli. Mutta toivottavasti tunnen sen ihmisen ennestään, en halua vierasta aattona kotiin. Olen erakkoluonne muutenkin. Mutta jos oltaisiin jo tuttuja niin sukupuoli on toi-sijanen asia.
Yrittäisimme mieheni kanssa tietenkin käännyttää. On jotenkin joulun sanoman vastaista rienata asioilla jotka jo iso kirja kieltää, ja tämän toki lapsikin tietää. Joulu ei ole se aika vuodesta kun vanhempien tunteita pitäisi loukata.
Tässä huushollissa suvaitaan joulunakin vain normaaleja parisuhteita. Paikalla kun myös lapsia, joille moiset samansukupuoliset pariskunnat olisivat omiaan aiheuttamaan ihmetystä.
Kysyisin ottaako puna-vai valkoviiniä vai jotain alkoholitonta? Sitten kattaisin yhden lautasen lisää
Vierailija kirjoitti:
Heittäisitkö pihalle vai suvaitsisitko?
Ei tarvitsisi heittää pihalle, kun tuollaisella porukalla ei ole mitään asiaa edes minun pihalleni. Jälkikasvuni tietää tasan tarkkaan kantani perversseihin, ja heille ei tulisi mieleenkään edes yrittää moista. Onneksi heillä ei ole itsellään moisia taipumuksia, kiitos kunnollisen kasvatuksen, jossa tein noi asiat selväksi hyvin varhaisessa vaiheessa.
Mikä ihmeen kysymys? Kattaisin tietenkin yhden lautasen lisää ja odottaisin mielenkiintoisia keskusteluja, kun on uusia ihmisiä. Olisin onnellinen lapseni puolesta ja siitä, että on halunnut esitellä ystävänsä, vaikka sitten jouluna. Meidän pöytään mahtuu.
On tosiaan vihoviimeinen paikka tulla kaapista siinä koko suvun nähden.