Apua, pitääkö tämä paikkansa mitä Vauva-lehdessä sanottiin?
Että yösyötöt loppuvat/pitäisi loppua puolen vuoden ikään mennessä. itse en tunne yhtään puolivuotiasta, joka ei ainakin kerran yöllä heräisi. useat jopa monta monituista kertaa.
Kommentit (27)
häkeltyi kyllä, kun sanoin, että valinta on minun!
Ja älä nyt kuuntele noita meidän vauva sitä ja tätä paskaa.. Kaikkihan ne osaa lentääkin..
Teet niin kuin sinusta ITSESTÄSI! äitinä tuntuu! Oman jaksamisen mukaan..
Helpompaa voi olla syöttää tai toisinpäin.. Itse lopetin yösyötöt joskus 9 kk ikäiselle.. Silloin vasta oli vauva siihen valmis..
En kylläkään usko, että meillä oltaisiin tuohon olisi päästy täysimetyksellä. Jonkin verran heräilyä oli vielä myöhemminkin, mutta silloin oli yleensä tutti kadoksissa tai lapsi muuten vaan havahtui ja jatkoi sitten uniaan.
Älkää nyt aina uskoko mitä kaikenmaailman lehdissä lukee. Se on vain jonkun yksittäisen toimittajan oma mielipiede. Miten voitte pitää jotain lehtejä auktoriteetteina. uottakaa omaan intuitioonne ja mitä se teille sanoo.
Vierailija:
Tässähän vaan puhuttiin siitä että tarvitseeko vauva yöllä maitoa. Totesin että ei tarvitse, sen huomaa siitä että lapsi pystyy nukkumaan 8 h putkeen.Jos heräilyt jossain vaiheessa alkaa, niin ei ne nälän takia ala.
Kun vauva alkaa liikkua ja kuluttaa enemmän energiaa, eikä ehkä päivällä malta syödä kunnolla, tottakai yölläkin voi tulla nälkä! Ja vauvan elämässä tapahtuu paljon kun alkaa konttaamaan ja oppii paljon muitakin uusia juttuja, voi yöt mennä rikkonaisiksi senkin takia. Ei ole niin paha juttu jos antaa rintaa vauvalle yöllä, se tuo turvaa ja saattelee vauvan nopeasti unten maille.
Alussakin heräs vain 2 kertaa. Voihan se vielä muuttua mutta jos ei, niin uskoisin että 4kk päästä ei enää tarvi yösyöttöä.
kolmas söi vielä pari kertaa 6kk iässä.