Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On väärin, että julkishallinnon työntekijät saavat ilmaiseksi erikoislääkärillä käyntinsä jne.

Vierailija
17.12.2017 |

En vaan ymmärrä, millaista tasa-arvoista kohtelua on tuonkaltainen ilmaishoitojen antaminen ely-keskuksissa työskenteleville palkollisille.
Työttömät, eläkeläiset ja muut yksityisen palveluksessa olevat työntekijät saavat maksaa itse omat hierontansa, silmälääkärikäyntinsä ymt. hoitokulut.
Kas kun ei lääkkeitäkin jaeta ilmaiseksi valtiolla työskenteleville meidän kaikkien veronmaksajien pussista palkkansa nautiskeleville pikkuvirkamiehille ja-naisille.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt erikois- ja silmälääkäreillä itselleni maksutta, en tiedä onko mennyt suoraan yksityisen työnantajan maksettavaksi vai välillisesti vakuutuksen kautta. Toki työterveyslääkärin lähetteellä mutta kuitenkin. Toisaalta työnantajalla on hyvin kielteinen suhtautuminen ns. päätelasien hankintaan vaikka siihen olisikin velvollisuus. Vaatisi sen verran vääntöä ja lausuntoja etten ole lähtenyt viemään eteenpäin, eikä minulla ole sellaisia itse maksettunakaan. Hierontaakin on saanut lähetteellä mutta siinä pääpaino ohjata fysioterapeutille neuvontaan että itse osaisi ehkäistä hieronnan tarvetta.

Ai niin, kerran sain lääkkeetkin ilmaiseksi apteekista kun tt-lääkäri antoi sopivan lapun reseptin mukaan mutta sitten työnantaja neuvotteli vakuutuksen uusiksi.

Vierailija
42/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela korvaa 50 % työterveyshuollon kustannuksista myös yrityksille. Eli käytännössä veronmaksajat maksavat aika paljon yksityisestä terveydenhoidosta.

Laki työterveyshuollosta edellyttää että kaikki työnantajat järjestävät ennaltaehkäisevä työterveyshuoltoa työntekijöilleen. Käytännössä moni tarjoaa myös sairaudenhoitoa, koska silloin työntekijä palaa nopeammin töihin.

Hahhahhah; vai että valtiolla työntekijä palaisi nopeammin töihin sairastelunsa jälkeen; valtion buulaageissa on niin paljon löysää porukkaa palkattuina, että heidän palaamattomuuttaan työpaikalle loisimaan ei edes monessa ely-keskuksen duunipaikalla edes huomattaisi.

KAuhea kiire kommentoimaan, vaikka ei tiedä asiasta mtään.

Valtiolta on vähennetty jo 60 % henkilöstöstä ja vähennykset jatkuvat, eläköitymisen myötä.

Säästöjä tällä ei ole saatu aikaan, nimittäin 2+00-5-2010 välillä valtionhallinnosta väjennettiin (säästöjen nimissä) henkilöstöä 260 miljoonan edestä. Samaan aikaan valtionhallinnon ostopalvelut yksityisiltä kasvoivat 500 milj. Säästöä ei siis tullut, vaan verorahoja kului enemmän.

Luulosi on siis väärä. Valtionhallinnnossa tai kunnissakaan ei enää ole ns. väljää, vaan porukka on vedetty jopa alle minimin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään olla valtiolla töissä:

- lomaa 38 arkipäivää plus lomarahavapaat

- työmatkaseteleitä satoja euroja vuodessa

- liikuntaseteleitä satoja euroja myös

- etätyömahdollisuus on kätevä

- paljon ulkomaan seminaarimatkoja

- erikoislääkärille pääsee, mutta eka tarvii lähetteen omalta lääkäriltä. Magneettikuvaankin pääsee.

Ja sitten sinä heräsit ja päästit kissan ulos. JOS tämä on totta, niin liian hyvät on edut. Olen itse kunnalla töissä, ja tuollaisia etuja ei minulla ole. Esim. työmatkasetelit on 120 e/vuosi, eli työnantaja sponssaa matkoja 10 e/kk. Liikuntaseteleistä en osaa sanoa, kun ne ei kiinnosta mutta jos on niin en usko että kovin suurella summalla. Ei mitään etätöitä, siellä työpaikalla olen tikkana joka aamu klo 7 jne.

Kunnalla on tilastojen mukaan huonoimmat palkat ja edut, valtiolla parhaat. Yksityiset jäävät siihen väliin.

VAltion kohdalla korkeit apalkkoja selitää se,e ttä sieltä on potkittu pois ns. suorittava porras. enimmäkseen vain johtajat ja muut pomot ovat jäljellä, työt teetetään ulkopuolisilla yksityisillä, mikä nostaa kustannuksia.

Mutta saaadaanhan paperilla näyttämään, että vähennetty on.

Vierailija
44/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmeniä sitten erään valtiojohtoisen yrityksen työntekijät saivat ilmaiset hammashoitokulut, silmälääkärien määräämät silmälasit ilmaiseksi, vartalon erilaiset hierontakäynnit fysioterapeutilla ilmaiseksi jne. työnantaja maksoi ja ihan turhaa tulla väittämään, etteikö homma toimi jossakin valtion yhtiössä vieläkin noin.

Se, että sinä olet jämähtänyt vuosikymmeniene takaiseen aikaan, ei tarkoita, että valtiolla oltaisiin:D

Vierailija
45/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuoltolain mukaan työnantajan tulee järjestään työntekijälleen lainmukainen työterveyshuolto eli ennaltaehkäisevä työterveyshuolto, joka ei tarkoita sairaudenhoitoa. Työnantajalla on oikeus passittaa työntekijänsä julkiseen terveydenhoitoon niin halutessaan. Maksettu Sairaudenhoito voi olla joillekin yrityksille yksi työhyvinvointia lisäävä tekijä ja toki nopea hoitoonpääsy edesauttaa sairauspoissaolojen vähentymisessä, koska yksi sairauspoissapäivä voi maksaa yritykselle monia satoja euroja.

T. Työterkkari

Vierailija
46/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnalla töissä eikä meillä kuuulu erikoislääkärit tai hammaslääkärit työterveyshuollon piiriin.

Vierailija
47/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kunnalla töissä eikä meillä kuuulu erikoislääkärit tai hammaslääkärit työterveyshuollon piiriin.

Pitääkö tähän nyt kunnan työntekijät laskea mukaan, aloittajahan puhuikin valtion ely-keskuksen työntekijöiden ko.eduista.

Vierailija
48/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri työnantaja otti kaikille sairaskuluvakuutuksen josta maksetaan myös lääkkeet ja korvataan myös vanhat vaivat.

Yksityinen ta.

Vierailija
49/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksesta verottaja nappaa kuitenkin 20 % veroa.

Kyllä ottaa pattiin!!!!!!

Riippuu verokortista.

Mitä höpäjät, työmarkkinatuesta otetaan aina 20 % vero kuukausittain; ei auta viilaaminen suuntaan eikä toiseen veroprosentin suhteen. Tietyistä etuisuuksista kun aina maksetaan tuo 20 %:n vero.

Etuuden saaja ei käytännössä maksa kyllä yhtään mitään omasta pussistaan. Voisivat oikeastaan maksaa nettona suoraan nuo työttömyystuet sun muut tulonsiirrot, niin ei syntyisi niiden nostajalle harhakuvaa siitä, että hän itse nyt maksaa veroja itse tienaamistaan rahoista.

Jos valtion oikea käsi ojentaa sulle satasta, mutta vähän ennen kuin tavoitat rahan, niin valtion vasen käsi nappaa siitä pois sen kakskymppiä, niin millä logiikalla ajattelet itse maksavasi veroja?

Vierailija
50/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä töissä, laaja työterveyshuolto, työterveydessä tai lasten/raskauksien neuvolakäynneillä käyminen on palkallista työaikaa, vakuutus löytyy, joka kattaa myös vapaa-aikaa, tykysetelit, lounarit, joustava mahis käyttää plussatunteja vapaana jne.

Vierailija
51/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin trolli jää varmaan jonkun mieleen faktatietona eli se onnistuu tarkoituksessaan. Todellisuudessa ainakaan kuntien työterveyshuollossa ei kokemukseni mukaan missään ole kehumista, eikä siihen tod. kuulu erikoislääkäri.

Vierailija
52/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu verokortista.

Mitä höpäjät, työmarkkinatuesta otetaan aina 20 % vero kuukausittain; ei auta viilaaminen suuntaan eikä toiseen veroprosentin suhteen. Tietyistä etuisuuksista kun aina maksetaan tuo 20 %:n vero.

Etuuden saaja ei käytännössä maksa kyllä yhtään mitään omasta pussistaan. Voisivat oikeastaan maksaa nettona suoraan nuo työttömyystuet sun muut tulonsiirrot, niin ei syntyisi niiden nostajalle harhakuvaa siitä, että hän itse nyt maksaa veroja itse tienaamistaan rahoista.

Jos valtion oikea käsi ojentaa sulle satasta, mutta vähän ennen kuin tavoitat rahan, niin valtion vasen käsi nappaa siitä pois sen kakskymppiä, niin millä logiikalla ajattelet itse maksavasi veroja?

Ihan samalla lailla maksan kelalta saamastani työttömyyskorvauksestani veroja kuin valtion palveluksessa palkkaa nauttiva saa periaatteessa  samasta kasasta kuin työtönkin palkkansa, ja maksaa veronsa sinne takaisin päin samaan kasaan:D ja kaikenlisäksi vieläpä suuremman summan.  Eihän valtion palveluksessa palkka tule yksityisen yrittäjän kasasta, jonka yrittäjä on tienannut tuloksellisella ja voittoisalla työllään.

Vierailija
53/62 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu verokortista.

Ihan samalla lailla maksan kelalta saamastani työttömyyskorvauksestani veroja kuin valtion palveluksessa palkkaa nauttiva saa periaatteessa  samasta kasasta kuin työtönkin palkkansa, ja maksaa veronsa sinne takaisin päin samaan kasaan:D ja kaikenlisäksi vieläpä suuremman summan.  Eihän valtion palveluksessa palkka tule yksityisen yrittäjän kasasta, jonka yrittäjä on tienannut tuloksellisella ja voittoisalla työllään.

jatkaen,  ja että tuleehan se valtion palkollisen koko palkka yksityisen sektorin maksamista veroistaan.

Vierailija
54/62 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa olla valtiolla töissä, pitkät lomatkin!

Vierailija
55/62 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään työskennellä valtiolle, tosin Pasilan virastotalo on karsea paikka.

Vierailija
56/62 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida valtion hommat olla yhtä leppoisia kuin 90-luvulla.

Yksityispuolella toimitaan tulos tai ulos periaatteella.

Monikohan valtion tai kunnan virkamies on vastuussa tekemisistään?

Pahimpia ovat nämä "luottamustehtävissä" sohlaavat osaamattomat ja ymmärtämättömät päättäjät jota niittävät tuhoa missä vaan kykenevät.

Sinun kyllä kannattaa ehdottomasti hakeutua julkiselle töihin.

Jos sinut huolitaan. 🤔

Vierailija
57/62 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään olla valtiolla töissä:

- lomaa 38 arkipäivää plus lomarahavapaat

- työmatkaseteleitä satoja euroja vuodessa

- liikuntaseteleitä satoja euroja myös

- etätyömahdollisuus on kätevä

- paljon ulkomaan seminaarimatkoja

- erikoislääkärille pääsee, mutta eka tarvii lähetteen omalta lääkäriltä. Magneettikuvaankin pääsee.

Niinpä, kyllä pieneläkkeensaajatkin ja työttömät ottaisivat mielellään ilmaisia kulttuuriseteleitä vastaan puhumattakaan ilmaisseteleistä liikuntapaikkoihin.

Riippuu vähän. Minäkin olen valtiolla töissä ja lomaa on se 30 pv (la ei lasketa). Lomarahoja ei oo varaa vaihtaa vapaaksi, just leikattiin niistä se 30%. Työmatkaseteleitä ei saa, liikuntaseteleistä joutuu maksamaan omavastuun. Yksityisellä kun olin niin lomarahaa sai enemmän ja niin sai liikuntaseteleitäkin. Ennenkaikkea palkka oli parempi.

Vierailija
58/62 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt yksityisellä duunarina, yliopistolla opetus- ja tutkimustehtävissä sekä valtiolla ylempänä toimihenkilönä. Kaikissa oli sairaanhoito osana työterveyshuoltoa, mutta erikoispalveluja rajallisesti suunnilleen saman verran kaikissa eikä hammashoitoa. Kaikki myös tarjosivat liikunta- ja kulttuuriseteleitä sen verran mitä voi verovapaasti antaa. Lomia oli parhaiten yliopistolla (kokonaistyöaika 1600 h eli lomaa n. 7 viikkoa), mutta niitä ei ehtinyt pitämään. Valtiolla ja yksityisellä kummallakin oli 30 pv (vain yli 15 v uralla saa sen 38 pv valtiolla). Työskentely julkisella on aikamoinen koiranvirka ja siellä mennään aivan minimimiehityksellä, mistä kenenkään ei kannattaisi olla kateellinen. Yhteisiä asioita siellä hoidetaan.

Vierailija
59/62 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah minäpä olen kuvailemasi pikku virkamies. Todellakin nautin tästä pitkän työttömyyden jälkeen. Ime siitä!

Vierailija
60/62 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä perehtyä asioihin ennen kuin alkaa avautua.

Valtion virkamies on viime aikoina ollut lähinnä maksumiehenä. Pääsee työterveyshuoltoon kyllä, tiettyihin paikkoihin, jotka voivat olla 50 km päässä kotoa. Lomarahat leikattiin pois ja kaikki määräaikaiset laitettiin ulos. Töitä enemmän kuin laki sallii. 

Tästä poislukien valtionhallinto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän