Vegaanin joulu
Omaan pöytään tulee seitanpaistia, itse väsätyt laatikot, ruusukaalia, pastasalaattia, kasvisgratiinia
ja jälkkäriksi teen vegaanisia leivonnaisia
mitä te muut teette? tämä on eka jouluni vegaanina ja olen opiskelija joten ei mitään fancympia viitsi
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Vähän vielä auki, mutta ainakin on vielä. Tein pikkujouluihin porkkalaruisnappeja. Sekoitin porkkalaa, Oatlyn på mackania ja punasipulia tahnaksi ja sitä ruisnappien päälle. Koristeeksi vielä vähän tilliä. Nam.
tota porkkalaa vois pistää itekin kokeiluun
Laatikot teen vegaanisina, kinkun korviketta en edes kaipaa kun en ole syönyt lihaa yli 20 vuoteen. Proteiinin lähteeksi laitan varmaan jotain härkiksestä tai teen papupihvejä tms.
Munakoisosilliä, laatikoita, seitankinkkua ja sienisalaattia olis suunnitelmissa ainakin. Porkkalaakin olisi kiva kokeilla, mutta ainakin viime joulun aikoihin nestesavu oli aivan kiven alla, enkä jaksaisi sitä erityisemmin nytkään alkaa metsästämään. Joinain vuosina olen tehnyt falafeleja, ehkä jotain papupöryköitä voisi tänä vuonna kokeilla, tai ostaa valmiina jotain "liha"pyöryköitä, Anamman esim.
Vähän vielä auki, mutta ainakin on vielä. Tein pikkujouluihin porkkalaruisnappeja. Sekoitin porkkalaa, Oatlyn på mackania ja punasipulia tahnaksi ja sitä ruisnappien päälle. Koristeeksi vielä vähän tilliä. Nam.