Tein virheen, rakastuin mieheen jolla on lapsi edellisestä liitosta.
Olen joutunut sopeutumaan uuteen elämäntilanteeseen uuden mieheni löydettyäni. Olen itse kasvanut lapsuuteni/nuoruuteni ydinperheessä ja vanhempani vieläkin yhdessä. Myös isovanhemmat oli loppuun asti yhdessä. Uusioperheessä omat haasteensa. Ex-vaimo pyörii kuvioissa, soittelee meille kun lapsi on isällään ja varmistelee että järjestämme pojalle virikettä. Muksu laittaa puhelimesta kaiuttimet päälle että äidin ääni kuuluu kaikille. Haluanko kuulla miehen ex-vaimon ääntä mun kotona joka vitun toinen viikonloppu tai sitten nään sen jossain muksun tuonti tai vientireissulla (vahingossa). Miehen sukulaisten puheissa tää ex-vaimo (lapsen äiti) vilahtaa tuon tuostakin. Huoh.....olisko pitänyt ottaa lapseton mies, sittenkin...
Kommentit (19)
Joo, miehellä on elämää elettynä ennen sua. Olet naiivi ja tyhmä.
Itse en ikinä ottaisi lapsellista miestä vaikka itselläni on lapsi. Liikaa säätöä.
Joo, on parempi erota, että mies voi löytää itselleen hyvä naisen. Ymmärrä se, että lapsi tulee olemaan aina miehelle prioriteetti, joten äiti kuuluu kuvioihin.
Joo, todellakin teit virheen! Kuvitteletko että se lapsi siitä jonnekin katoaa ajan myötä? Mitä kiukkuisempi ja vihamielisempi olet, sitä varmemmin mies valitsee lapsen eikä sinua kun ette näy mitenkään mahtuvan saman katon alle. Tee palvelus kaikille ja etsi itsellesi lapseton mies.
Nykyaikana on epärealistista pitää tuollaisia yliromantisoituja unelmia ydinperheestä. Eikä se ydinperheenkään elo välttämättä ole niin auvoista kuin ap ruusunpunaisissa unelmissaan kuvittelee....
Mikä siinä eksässä nyt oikein mättää?
Kuulostaa asiattomalta ex:ltä, jos yrittää puuttua teidän arkeenne.
Kuinka vanha lapsi on ja kauan erosta on aikaa?
Kyllä se on raskas kuvio, ap. Kokemusta on. Meillä mieheni lapsen äiti teki kiusaa vuosikausia. Lapsi käyttäytyi myös inhottavasti minua kohtaan. Voi tätä autuutta, kun lapsi on jo täysikäinen, eikä enää tarvitse sietää hänen äitinsä kettumaisia temppuja ja lastakinnäkee näkee vain harvakseltaan. Ilman muuta on suhteen kannalta parempi, ettei kummallakaan ole ennestään lapsia. Uusperhe-viritys voi olla todella tukala.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on parempi erota, että mies voi löytää itselleen hyvä naisen. Ymmärrä se, että lapsi tulee olemaan aina miehelle prioriteetti, joten äiti kuuluu kuvioihin.
"hyvän naisen" eli nainen joka ei halua lapsellista miestä ei voi olla hyvä nainen? :D
Otit paitsi lapsen, niin myös exän. Jos ex on hyvä tyyppi, niin tutustu häneen. Parasta olisi, jos pääsisitte yhteisymmärrykseen kaikesta mikä liittyy mieheesi ja lapseen.
Se on aina huvittavaa, kuinka palstan naiset samaistuvat vahvasti ex-vaimoon ja vihaavat kiihkeästi miehen uutta vaimoa.
Itsekin olen uusperheellinen ja olen eri mieltä siitä, että myös ex tulisi aina kaupan päälle. Meillä lapset ovat jo teinejä ja hoitavat yhteydenpidon pääasiassa itse. Exiä ei juurikaan tarvitse tavata eikä kuulla puhelimessa.
Tosin ap:n tapauksessa ongelma lienee enemmänkin ap:lla itsellään.
Yleensä nainen yrittää kontrolloida. Nyt se kontrolloi sinua lasta ja isää. Ole hyvä. Jos mies on vielä tossukka hän antaa naisen määrätä ja yrittää pitää sopua. Voit vihjaista lapsen äidille että joko hän lopettaa häiriköinnin ja on vapaalla kun se on hänelle suotu tai sitten lapsi kärsii kun ei ymmärrä tilannetta. Lapselle täytyisi olla mahdollisimman tasainen arki ja sen pystyy vaan luomaan sillä että kertoo tilanteen ja sen että molemmissa paikoissa on yhtä turvallista ja kertoo vain koska näkee äitinsä. Se on turvallisuutta eikä se että soitellaan lapselle alvariinsa ja tehdään lapsen elämästä vaikeaa. Sano tuo sille äidille niin varman ymmärtää että sekoittaa aivan turhaan lapsen elämää.
Totta kai lapseton mies. Miksi sietäisit miehen virhehankintaa nurkissasi, kun et itse raahaa yhtä raskasta painolastia mukanasi ja tuo sitä vielä miehenkin riesaksi? Viikonloppuisukit eivät ole yhtään sen tasokkaampia kuin yh-äiditkään, joten jos ei miehestä ole ottamaan naisen mukana vieraita kakaroita ylimääräiseksi kulueräksi ja kodin tunnelman pilaajaksi niin olkoon sitten yksinään. Et saa tuollaisesta suhteesta sitä mitä ansaitset, etsi arvoisesi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"hyvän naisen" eli nainen joka ei halua lapsellista miestä ei voi olla hyvä nainen? :D
Nainen, joka ei halua lapsellista miestä, silti sellaisen kanssa seurustelee Ja kitisee siitä lapsesta ja exästä ei kyseistä kuvausta vastaa. Jos haluaa sen ydinperheen auvon niin on hyvä ja jättää ne uusperhekuviot väliin.
En mäkään ottaisi lapsellista miestä. Olen oman lapseni jo kasvattanut, paluuta siihen elämään ei ole.
Jos ja kun sulla ei ole lapsia niin kannattaa tosiaan harkita että onko fiksua jatkaa tuota suhdetta. Parempi että pääsisit aloittamaan puhtaalta pöydältä ennemmin kuin kannattaa alkaa tehdä mitään uusperhekuvioita. Mies jatkaa joko ex:änsä kanssa tai etsii toisen eronneen, jolla lapsia. Eron jälkeen ei kannata uusperhekuvioita harkita ennen kuin pitkän tuntemisen ja harkinnan jälkeen siinäkään tapauksessa että molemmilla on lapsia. Juttu toimii parhaiten niin että jokainen vanhemmista asuu omissa kodeissaan ja lapset vuorottelevat.
Onneksi kaikki mieheni ovat olleet lapsettomia. En taivu uusperheeseen.
No, jos asenne on tuo, niin ehdottomasti olisi kannattanut valita lapseton mies.