Mies ei halua käyttää ruokalautassettiä minkä olen ostanut kun olin exän kanssa yhdessä
Mulla on Lapin saven 2 hengen kahvikuppi/lautassetti jonka ostin ollessani exän kanssa ja nykyinen mies ei suostu käyttämään sitä. Jouluna ajattelin sen aamupala pöytään kattaa kun kaikki muut kupit ja lautaset on eri sarjaa. Enkä ole edes sitä exän kanssa käyttänyt kun se on vielä paketissa (kellarista juuri sen löysin kun etsin joulukoristeita) joten siihen ei liity mitään "ihania aamupala muistoja" exän kanssa, niinkuin mies väitti.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa miten naiset aina ajattelevat nais mies asetelman kannalta. Sitten jos aiheena olisi, että joutuu muuttamaan miehen eksän sisustamaan taloon niin kaikki innoissaan ehdottelisivat kuinka nopeasti sisustus kannattaa muuttaa :D
Vaikka sisustus olisi miehen käsialaa eikä siihen hänen lisäkseen olisi vaikuttanut kukaan muu, todennäköisesti haluaisin tuoda sisustukseen jotakin omaa. Se tuskin silti tarkoittaisi sitä että kaikki miehen lahjaksi saadut tavarat olisi hävitettävä jotta ne ei vain muistuttaisi minua miehen aikaisemmasta elämästä.
Uusi suhde ei ole itselleni myöskään mikään uuden elämän alku vaan pelkästään uusi suhde ja elämän jatkumista. Aikaisemmat muistot on ja pysyy vaikka niistä ei olisi yhtäkään esinettä muistuttamassa. Jos puoliso ei aikaisempaa elämää hyväksy, ei hänen sitä ole pakko hyväksyä mutta kyllä se silloin myös tarkoittaa sitä että hän ei hyväksy minua enkä halua suhdetta jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin ymmärrettävää. Heitin pois tai myin kaiken mitä oli jäljellä miehen ja sen ex:n ajalta.
Jatkan vielä. Ex ei hoitanut työtään kunnolla. Sanoi vieneensä kaiken, mutta jouduin kuitenkin heittämään pois tai myymään tavaraa. Ois vaan vienyt kaiken.
0/5
Onko sänky jo mennyt vaihtoon 😂
Mahtaa tuolla kaiken vieneellä exällä olla upeaa asua ex-suhteensa raunioissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa miten naiset aina ajattelevat nais mies asetelman kannalta. Sitten jos aiheena olisi, että joutuu muuttamaan miehen eksän sisustamaan taloon niin kaikki innoissaan ehdottelisivat kuinka nopeasti sisustus kannattaa muuttaa :D
Vaikka sisustus olisi miehen käsialaa eikä siihen hänen lisäkseen olisi vaikuttanut kukaan muu, todennäköisesti haluaisin tuoda sisustukseen jotakin omaa. Se tuskin silti tarkoittaisi sitä että kaikki miehen lahjaksi saadut tavarat olisi hävitettävä...
Näppärästi muotoilit keskustelukumppanisi argumentin haluamaasi muotoon. Astiastoon verraten kyse olisikin siitä että asunnon sisustus on eksän käsialaa. Ei siis miehen, kuten sinä esimerkin muunsit. Itsekin tosin kääntäen myönnät, että jotkut miehen saamat lahjat tulisi hävittää, koska kerrot että kaikkia sentään ei tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisustus versus yksi astiapari tai neule???
Pitääkö miehen vaihtaa autokin, ettei kuskaa samalla etupenkillä nykyistä ja entistä?
Jos auto on saatu lahjaksi eksältä tai ostettu yhdessä eksän kanssa niin haluaisin, että auto vaihdetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi. Miten itse suhtautuisit, jos miehesi käyttäisi eksältään lahjaksi saamaansa neuletta, kaulakorua tms.? Lapsellista ehkä, mutta ihan luonnollista.
Oletko tosissasi? Olen ostanut ex-miehelleni monta todella kallista ja laadukasta neuletta, ja hän todellakin edelleen käyttää niitä uudesta naisystävästään huolimatta. Nehän on vaan vaatteita, ja miksi ihmeessä jättäisi käyttämättä laadukkaita ja hyviä vaatteita? Lisäksi hänellä on kaksi maalaamaani taulua seinällä. Jätin ne hänelle, kun niistä niin kovasti piti.
Minullakin on exältä saamat lahjat tallella. Kauniita koruja, miksi ihmeessä jättäisin ne kaapin nurkkaan. Lisäksi olen saanut useita merkkilaukkuja lahjaksi, joita edelleen käytän. En kyllä hyvää tavaraa jätä käyttämättä vaikka kuinka olisivat exältä ja olisi jo uusi miesystävä.
Uusi kumppani uusi alku. Kyllä mä heitin kaikki exältä saamani jutut uffin laatikkoon ja samoin teki mies. Hankittiin sitten pikkuhiljaa yhdessä uutta tilalle. Miehen exällä oli just sellainen teennäisen hienosteleva maku että ihan hyvä, että niistä kamoista eroon päästiin.
Mulla olisi mennyt sitten kymmenillä tuhansilla tavaraa roskiin. Minulle ne ovat vain koruja ym. Ei ne mitään herkkiä muistoja herätä, mutta asuihin sopivat edelleen.
Ei kannata heittää roskiin. Ne voi myydä tai antaa pois. Ottajia kyllä löytyy Facebookin kirppareilla jne.
Joopa. Menimme kimppaan 5-kymppisinä, ja kotimme astiastot, liinavaatteet ja sisustus ovat kokoelma kaikkea sitä, mitä meille oli vuosien mittaan kertynyt. Oispa ollut pahuksenmoinen urakka ryhtyä laittamaan kaikkea uusiksi vain siksi, että siihen tai tähän kapineeseen on jommankumman eksä koskenut jossain vaiheessa historiaa... Puhumattakaan, miten kalliiksi olisi tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö miehen vaihtaa autokin, ettei kuskaa samalla etupenkillä nykyistä ja entistä?
Jos auto on saatu lahjaksi eksältä tai ostettu yhdessä eksän kanssa niin haluaisin, että auto vaihdetaan.
'
Tämä on varmaan vitsi. Ei kukaan noin typerä ole.
Nyt on kyllä tosiaan taas parasta metsästää sitä neitsyttä...
Vierailija kirjoitti:
Näin se tuntuu menevän. Vastaavasti jos mies muuttaisi naisen eksän rakentamaan ja naisen sisustamaan taloon, niin mies ei saisi muuttaa talossa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Tämä on varmaan vitsi. Ei kukaan noin typerä ole.
En minäkään autoa lahjaksi antaisi, mutta jos joku niin typerästi olisi tehnyt, niin ei muuta kuin autokaupoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli varmaan vitsinä heitetty, mutta tiedän oikeasti tällaisen tapauksen, että lähes uusi (!) auto, joka oli pitkään ollut nimenomaan miehen haaveena, piti vaihtaa, kun uusi tuli kuvioihin. Sairasta. Mutta niin siinä liitossa on moni muukin asia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on uusiokäytössä kihla- ja vihkisormus oikeassa nimettömässä. Ovat niin kauniita sormuksia mielestäni, että haluan edelleen niitä pitää. Eivät näytä perinteisiltä kihla- ja vihkisormuksilta, joten menevät ihan muuten vaan sormuksina. Arvoltaan ovat yhteensä noin 3500 euroa.
Rajansa kaikella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sisustus olisi miehen käsialaa eikä siihen hänen lisäkseen olisi vaikuttanut kukaan muu, todennäköisesti haluaisin tuoda sisustukseen jotakin omaa. Se tuskin silti tarkoittaisi sitä että kaikki miehen lahjaksi saadut tavarat olisi hävitettävä...
Näppärästi muotoilit keskustelukumppanisi argumentin haluamaasi muotoon. Astiastoon verraten kyse olisikin siitä että asunnon sisustus on eksän käsialaa. Ei siis miehen, kuten sinä esimerkin muunsit. Itsekin tosin kääntäen myönnät, että jotkut miehen saamat lahjat tulisi hävittää, koska kerrot että kaikkia sentään ei tarvitsisi.
Se pitääkö tai pitäisikö jotakin hävittää ei riipu siitä onko ne saatu lahjaksi vai miehen itse ostamia, mutta jos asunto on oikeasti sisustettu sinne tuskin mahtuu minun tavaroitani ja elementtejä joita itse haluan sisustukseen. Riippuu toki myös siitä sisustuksesta, mutta tähän ikään mennessä niitäkin tavaroita on kertynyt jotka haluan kodissani olevan näkyvillä oli koti sitten ollut alunperin jonkun muun sisustama tai ei.
Oi hemmetti, exän mukaan lähti parisänky..onkohan nyksä nukkunut sohvalla ne vuodet mitkä kerenneet jo olla yhdessä. Unohdin, et olisi varmaan pitänyt muuttaa itekki uuteen kämppään, kun nyksä varmaan ahdistunut, kun tietää että ex tallustellut samoilla lattioilla.. saati, että samalla vessanpöntöllä joutuu istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestäsi. Miten itse suhtautuisit, jos miehesi käyttäisi eksältään lahjaksi saamaansa neuletta, kaulakorua tms.? Lapsellista ehkä, mutta ihan luonnollista.
Oletko tosissasi? Olen ostanut ex-miehelleni monta todella kallista ja laadukasta neuletta, ja hän todellakin edelleen käyttää niitä uudesta naisystävästään huolimatta. Nehän on vaan vaatteita, ja miksi ihmeessä jättäisi käyttämättä laadukkaita ja hyviä vaatteita? Lisäksi hänellä on kaksi maalaamaani taulua seinällä. Jätin ne hänelle, kun niistä niin kovasti piti.
Minullakin on exältä saamat lahjat tallella. Kauniita koruja, miksi ihmeessä jättäisin ne kaapin nurkkaan. Lisäksi olen saanut useita merkkilaukkuja lahjaksi, joita edelleen käytän. En kyllä hyvää tavaraa jätä käyttämättä vaikka kuinka olisivat exältä ja olisi jo uusi miesystävä.
Uusi kumppani uusi alku. Kyllä mä heitin kaikki exältä saamani jutut uffin laatikkoon ja samoin teki mies. Hankittiin sitten pikkuhiljaa yhdessä uutta tilalle. Miehen exällä oli just sellainen teennäisen hienosteleva maku että ihan hyvä, että niistä kamoista eroon päästiin.
Ihme tuhlaamista.
Mun ex osti mulle valmistujaislahjaksi kalevalakorun, jota olin halunnut jo pitkään mutten ollut hinnan takia raaskinut ostaa. Käytin sitä kun oltiin yhdessä päivittäin 3 vuotta. Vähitellen hankin siihen myös rannekorun ja sormuksen ja käytän niitä kaikkia, myös sitä exältä saatua kaulakorus yhä päivittäin. Ei tullut mieleenkään, kun aloin seurustella etten saisi sitä lempikoruani käyttää. Ja mies on tietoinen korun alkuperästä, jos sitä haittaa niin metsästää mulle uuden samanlaisen, koska muunlaista en suostu pitämään.
Kuulostaa jotenkin nöyryyttävältä ja alistavalta, että vieläkin kuuliaisesti ripustat eksäsi "korvamerkin" kaulaasi päivittäin. Sehän ei ole vain koru, vaan lahja eksältäsi, jolloin sen symbolinen arvo on suurempi kuin puhdas käyttöarvo.
Sano että heitit ne pois ja ostit uudet samanlaiset koska tykkäsit.
En jaksais tuommoista pelleilyä mieheltä
Mun exä pitää kaulakorua, jonka on ostanut lyhytaikainen seurustelukumppaninsa. Siis joka kerkes olla kuvioissa siinä välissä, kun oltiin erossa..(palattiin yhteen ja myöhemmin erottu lopullisesti). Ja en kokenut sitä ahdistavaksi, ehkä olen outo.
Minulla on uusiokäytössä kihla- ja vihkisormus oikeassa nimettömässä. Ovat niin kauniita sormuksia mielestäni, että haluan edelleen niitä pitää. Eivät näytä perinteisiltä kihla- ja vihkisormuksilta, joten menevät ihan muuten vaan sormuksina. Arvoltaan ovat yhteensä noin 3500 euroa.