Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAkuisten keskiviikko

12.04.2006 |

Huomenta!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Je_Ni_lle tsempistä!

Kävin siis eilen ylimääräisessä ultrassa yksityisellä, kun mua häiritsi se, kun muille oli np-ultrassa lueteltu vaikka mitä näkymiä, ja multa katsottiin vain turvotukset, kun oli 11+1.

Eilinen ultraaja sanoi, että ei ole erikoistunut sellaiseen luettelointiin, hän katsoo vain, että kaikki on kunnossa, ja käski odottaa rakenneultraa. Ei edes pääperämittaa voinut katsoa. Ensin kovakourainen sisätutkimus, sitten painelua mahan päältä, mutta onneksi sain nähdä pikkuisen kuvissa jälleen. Oli kasvanut niin isoksi, että alakautta tehty ultraus piti keskeyttää ja tehdä se uudelleen mahan päältä, että näkyisi monitorilla.

Oli kova liikkuumaan, potki vimmatusti, joskaan en tunne sitä vielä. Heilutteli nyrkissä olevia käsiään, ja kas, kuin äidin helpotukseksi nosti peukun pystyyn, eli kyllä siltä ainakin peukalo löytyy. ;)

Vauva kääntyi pystyyn, joten hetki sitä piti tuijottaa vaan ylhäältä ja katsoa päälakea, sitten kääntyili taas pitkälleen, ja oli vaikka miten päin. Selkäranka erottui selvästi.

Kun palasin kassalle, jossa tyly työntekijä oli mut ottanut välinpitämättömästi vastaan, oli pahempaa luvassa. Kun sanoin, että tulen maksamaan torstaina, (ennenkin on toimittu niin, että voi maksaa parin päivän sisällä) alkoi virkailja valittaa takanani olevan jonon kuullen, " hyvä on, mutta jos et maksa, siitä tulee seuraamuksia!" Höh, aina olen laskuni maksanut joka paikkaan. Yritti nyhtää vielä 30 euroa ylimääräistä, kun käskin tarkastaa summan. Loppusumma oli silti törkee, enkä mene kyseiseen paikkaan enää.

Pääasia oli nähdä, että kaikki on hyvin.

Oireina mulla on kohdunkasvukivut, ja liitoskivut.

t. Patovahti 14+3.

Vierailija
2/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas oli todellakin tylyä kohtelua Patovahtilla!!! Onneksi kaikki on vauvalla -ja nyt myös äidillä- hyvin!

Onkos muille Kättärillä kävijölle kerrottu istukan sijainti? Aina jostain pitää saada näköjään edes vähän huolestua...;) Unohtuikohan meidän kätilöltä se, kun oli niin tohkeissaan uudesta laitteestaan vai eikö kuulu np-ultran rutiineihin julkisella puolella?

Ei mutta nyt on kyllä mentävä, työt kutsuu. Plaah. Mieluummin roikkuisin täällä koko päivän=)

Lillis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ikävää kohtelua patovahdilla, miten tollaista voi olla yksityisellä, en tajua. Kyllä asiakkaat vähenee tollaisesta firmasta. Tosi harmi! Onneksi sieltä löytyi peukku :) Rakenneultrassa sitten saat varmaankin tarkempia näkymiä, silloinhan vauva ei enää kokonaisena näy kuvassa kun on kasvanut sen verran.

Supisteluista vielä eli eilen jumpassa ei supistanut ollenkaan, ihanaa! Mua ahdistaa ajatus siitä, että pitäisi tässäkin raskaudessa monta kuukautta vaan olla paikallaan. En tosiaankaan ole mikään aktiiviliikkuja, mutta kyllä lenkki/jumppa muutaman kerran viikossa piristää. Varsinkin kun jos tuo kevät ja kesä tuolta tulee niin metsäretkiä odotan kovasti. Onko täällä ketään muuta vaellusharrastajaa? Taitaa jäädä tänä kesänä yön yli vaellukset väliin, mutta ajateltiin tehdä päiväretkiä lähivirkistysalueille ja lähimpiin kansallispuistoihin. Mikäli siis mun supparit pysyy aisoissa.

Mun tarvis ryhtyä purkamaan graduhaastatteluja tekstiksi, plääh. Se on tosi tylsää hommaa ja mä olen siinä niin hidas. Tänään varmaankin taustailen ahkeraan kun tuo litterointi on niin puuduttavaa...

Muutama päivä vielä pääsiäislomaan, sitä odotellessa!

S-I ja Lumikukka 15+1

Vierailija
4/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Eilen sitten riitti säpinää. Kymmenen maissa oli neuvola ja lääkäri masuvauvan kanssa, perään sitten pikkuheraan neuvola. Pari tuntiahan siinä vierähti...

Lääkäri ei sitten saanut kuulumaan sydänääniä(eilen rv 11+3). Laittoi lähetteen kättärille ultraan. kylläpäs matkalla himppusen jännitti ;)

Hyvin siellä kaikki oli, elävä vaavi ja kovasti liikkui... Mukavahan se oli ettei tarvinnu pääsiäistä jännittää. Pahoinvoinnit ovat olleet ohi mennyttä elämää jo jonkin aikaa...

Alkuyö meni herätessää sata kertaa, kun pikkumies itki ;) Hammas puhjennut alas ja sitä sitten kai itkeskeli. Muuten niiiin rauhallinen nukkuja! no nukuttiinpas sitten melkein 8:aan.

Pääsiäiseksi mummolaan, joten voi olla ettei koneelle ehdi ;)

Mukavaa pääsiäistä mammoille!

2xlokamamma 11+4

Vierailija
5/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tosiaan PAtovahdilla oli huono tuuri ultran suhteen.

Tuli mieleen eräs lääkäri, jolla kävin ultrattavana, kun olimme yrittäneet toista lasta n. 2v ajan. Tarkoitus oli siis tutkia ultralla munasarjat jne ja sitten saada lähete naistenpolille Clomifen-reseptiä varten. No, naislääkäri ultrasi n. 5min ihan hiljaa, lopetti ja sanoi " Joo, ei näillä munasarjoilla mitään lapsia enää tehdä, ovat niin rakkulaisetki. Ja Clomifenista ei oo tuon painoiselle hyötyä, laihduta 15kg ja tuu sitten uudestaan" . Muistan nuo sanat ikäni. Arvatkaa itkinkö koko loppupäivän. No, 6kk myöhemmin menin eri lääkärille (saman painoisena) ja hän ultrasi, sanoi ettei täällä mitään PCO:n tapaista näy, antoi Clomi-reseptin ja kuukauden päästä olin raskaana. Samainen lääkäri myös sanoi, että hänen tietääkseen Suomessa ei oo äitiydelle painorajaa :)

No mutta, omaan napaan: Eilen illalla nipisteli mahaa tosi kipeesti. Kai ne jotain venymiskipuja oli. Myös yöllä vessareissulla maha oli kipeän tuntuinen. Nyt ei enää onneksi. Niitä liitoskipuja odotan kauhulla! Viimeksi alkoivat puolen välin paikkeille, auh. Supistuksia mulla ei ekassa raskaudessa ollut ainootakaan ennen synnytystä, mutta muissa on ollut n. vkolta 18-20 alkaen. Nyt ei oo vielä ollut.

Liikkeistä: Minulla myös esikoista ja kakkosta odottaessani oli etuseinässä istukka ja liikkeet alko tuntua vasta 19-20 vkolla. Mutta kuopuksella oli istukka takaseinässä ja liikkeet tuntu jo vkolla 17. Nyt en kyllä ole tuntenut yhtään mitään vielä.

Ja hei, eilen käytiin koko perhe ajelulla ja siinä tuli sitten eräs miehen jo edesmennyt sukulainen puheeksi. Samalla keksittiin / päätettiin tytölle toinen ja kolmas nimi :) Perinteisesti siis toinen nimi mun suvusta ja kolmas miehen suvusta. Kutsumanimestä ei ollut vielä puhetta. Pojalle mies sanoi nimen ja se kuulosti minusta tosi hyvältä :) Wau, siis ei ehkä tulekaan vuosisadan riitaa tästä asiasta!

Nyt aamupuurolle..

Mianni 12+4

Vierailija
6/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täytyy minunkin ihmetellä Patovahdin saamaa huonoa kohtelua!! Onneksi harvoin noin pääsee käymään, mutta yksikin kerta on liikaa... Ehkä " kassaneidillä" sattui olemaan huonopäivä! No, mutta mikä parasta masusssa kaikki kunnossa. =)

Mulla on tänään se lääkärineuvola. Pitäisi lähteä kohta lapsia hoitoon viemään, niin ei tartte niitä ottaa mukaan alapäähän kurkkimaan. Luulisi jo sydänäänet neuvolanlaitteellakin löytyvän, kun omalla kotilaitteellakin ne on jo kuunneltu moneen kertaan.

Olo on itseasiassa loistava pitkästä aikaa, ei edes väsytä!!! Mutta nyt tuota nuorimmasita herättelemään ja ratalle... Palailen varmaan itapäivällä.

Mukavaa keskiviikkoa!

neljäs 12+4

Vierailija
7/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti taas kommenttia kun muistan:

Argh unohdin kuka, oliko LILLIS kun kysyi ISTUKAN PAIKASTA: Mulle terkkari just viime kerralla sanoi, että ei istukan paikkaa määritettäisi ennen rakenneultraa, koska se voi vielä muuttua. Muistelen, ettei itselle ainakaan viime kerralla tosiaan mitään paikkaa määritetty tarkemmin, kai jotain vaan sanottiin että näyttäisi olevan etuseinässä?

Ja PATOVAHDIN ultra oli kyllä outo kokemus yksityiseltä :o

).( - Käytiin eilen mun vanhempien luona kun oli sukulainen käymässä. Automatkaa on sellanen viis minuuttia, mutta ilmeisesti se on sitten liikaa, koska mulle tuli menomatkalla ihan kamala olo aivan yhtäkkiä, tyyliin 10 sekunnissa. Sitten vanhempien luona makasin melkein kaks tuntia sängyssä ja nukuin puoli tuntia niin tuli onneksi parempi olo. Mutta en tajua että mistä tää nyt yhtäkkiä on taas lisääntynyt :( Kahtena päivänä jo tosi inhottavat tapahtumat. Kun luulin että tää nyt jo loppuisi.

Meillä on muuten oikein sukulaisten vaihtoviikot käynnissä: maanantaista keskiviikkoon oli siis pitkän matkan serkkuni käymässä (hänen kanssa pitää puhua englantia, ei puhu suomea), tänään tulee mummuni ja perjantaina tulee miehen perhe + appiukon sisko ja tämän mies. Onneksi siis kukaan ei ole meillä yötä, on sen verran pieni kämppä. Mutta mummulle nyt täytyy varmaan ainakin KERTOA TULOKKAASTA, se arvaa muuten kuitenkin.

Oliko vielä muita jotka EIVÄT OLE KERTONEET odotuksesta?

Ei tässä nyt muuta. Taidan kyllä aloittaa tänään NP-ULTRAN LÄHTÖLASKENNAN kun siihen on alle viikko, jos vaikka ehtis vähän innostuakin... Eli tänään kuusi päivää odotettavaa. Tossa oli gallup että kuinka pitkä aika laskettuun, siihen onkin sitten vähän pidempi, laskin että 193 vrk :)

Hyvää keskiviikkoa kaikille!

Coe rv 12+2

Vierailija
8/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saipastympeetä kohtelua patovahti yksityisellä. GRRR!! Ai että pistäis kyllä vihaks jos omalle kohdalle sattuis....

Ja lillis(?) kyseli tuota istukka hommaa. Kättärillä katsovat vasta rakenneultrassa sen istukan paikan. Nyt np-ultrassa mulla katsottiin vaan että istukka on. Ja sanoi tuo kätilö että eivät vielä määritä sen paikkaa, koska voi muuttua tässä vaiheessa vielä kun kohtu kasvaa.

Tännepäin ei mitään uutta. Lähetään perjantai aamulla ajelemaan mökille ja tullaan maanantaina. Ihan kiva päästä mökkeilemään!

Eilen illalla makoilon sängyllä ja kattelin mahaa. Se oli sillain hauskasti vinossa vasemmalla puolella. Toinen puoli oli ihan " tyhjä" . Hauska! Onko muilla ollut " toispuolisia" mahoja?

Mukavaa keskiviikkoa kaikille mahankasvattajille!

Mamseli rv13+3

Vierailija
9/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olipas kurja kokemus patovahdilla. Ei uskoisi, että yksityisellä voi olla tuollaista palvelua..uskomatonta..

Ihanan aurinkoinen ilma ulkona. Olen kotosalla kun meidän pikkumiehellä nousi viime yönä kuume. Jäin siis hoitamaan häntä kotiin pariksi päiväksi. Toivotaan, ettei tule mikään hurja tauti vaan menis nopsaan ohi..Aika pirtsakkana kuitenkin touhuaa tuossa lattialla lelujensa kanssa.

Just mietin, että mitenköhän sitä malttaa odotella sinne rakenneultraan saakka ,joka on vasta 19.5 ..toivottavasti alkais pian tuntumaan vauvan liikkeet niin vois olla rauhallisin mielin. Kumma juttu miten sitä on paljon säikympi kuin esikoista odottaessa...onko muilla näin?

Toivottelen tässä jo aurinkoista ja iloista pääsiäistä (nettipimennossa pääsiäisen pyhät).

-Mandisofia 13+3-

Vierailija
10/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei,

eilen illalla ihastelin pullistuvaa vyötärönseutua ja muutenkin oli niin hyvä mieli, kun 12 viikkoa on kasassa.

Tänä aamuna päivä lähti käyntiin ihan merkeissä, kun päiväkodin ovessa oli varoitus päiväkodissa jylläävästä parvorokosta. Minulta on otettu kaksi vuotta sitten parvorokon vasta-ainekoe ja silloin ei löytynyt vasta-aineita, joten todennäköisesti en ole sairastanut sitä. Parvorokko on vaarallinen sikiölle. Kävin juuri labrassa ja mieli on ollut tosi maassa. Ajattelin, että nyt uskaltaa kunnolla nauttia raskaudesta, kun on 12 vkoa täynnä, mutta kaikki kääntyikin ihan päälaelleen.

Tämän verikokeen tulos selviää viiden päivän päästä. Jos siinä ei ole merkkejä tartunnasta, otetaan taas verikoe, jonka valmistumista odotellaan. Sen jälkeen verikoe taas kuuden viikon kuluttua. Onko kellään tietoa kokemusta parvorokosta? Tuntuu nyt tosi vaikealta sulattaa tämä asia.

Meidän piti lähteä mummolaan pääsiäiseksi, mutta ei voida lähteä, kun systerikin on raskaana ja en todellakaan halua hänelle mitään riskiä tartunnasta.

Titta

Vierailija
11/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä...Laitto kyllä veren kiehumaan tuo Patovahdin ultraaja ja vastaanottovirkailija :( Ja vielä YKSITYISEN palvelua mistä joutuu pulittamaan sievoisen summan! Hemmetti sentään!!!

Me ollaan käyty Väestöliiton Turun klinikalla, joka on siis periaatteessa lapsettomuusklinikka, mutta missä on äitiysneuvolapalvelu ihan myös spontaanisti raskaaksi tulleille! Tämä raskaus on niin suuri ihme ensinnäkin, että halusin jotenkin ns" erikoiskohtelua" ja pelkäsin juuri tuollaisia ultraajia ym.

Tosiaan siitä [b]istukasta[/b] niin on lääkärini mukaan yleistä, että se on etuseinässä näin alkuvaiheessa ja siitä sitten raskauden edetessä muuttaa paikkaa, mutta kertoi sen kuitenkin mulle ja merkitsi korttiinkin :) Mitä muutoin Patovahti sulla maksoi tuo eilinen? Meillä maksoi kelakorvausten jälkeen 92¿.

Nyt alkaa aika monilla olemaan näitä iki-ihania liitos ja kohdunkasvukipuja...tervetuloa joukkoon vaan!! Itellä niitä on ollut jo jonkin aikaa. Aamuisin sängyssä selällään maaten ei masua juurikaan näy, mutta muuten kyllä ja iltaisin varsinkin on aikamoinen :)

Mulla muutoin katottiin kohdunsuu silloin ihan ekassa ultrassa 8+4 ja kaikki oli kunnossa. Tuskin sitä sitte enää katotaankaan ennen rv28, vai minkälainen käytäntö on? Täällä kun on seuraavanalainen käytäntö:

rv 12-13 lääkäri, UÄ+Gyn.tutkimus

rv 16 terkkari

rv 20 lääkäri, UÄ (rakenne siis)

rv 24 terkkari

rv 26-28 terkkari

rv 28 lääkäri, gyn.tutkimus(ensisynnyttäjät)

JNE...

Mä kun täytän tänä vuonna(siis täytin) 30 vee niin on joukko PAPA kuulemma tulossa. Lääkärini sanoi, että voin toki mennä siihen myös raskaana ollessani, jolloin se otetaan hieman " hellävaraisemmin" . Voin myös siirtää sen synnytyksen jälkeen tehtäväksi ja taidan kyllä toimia niin.

Täällä paistelee kans aurinko tänään, mutta piha on NIIN kurainen, että menee joka kerta hermot kun käy koirien kanssa ulkona :( Ovat yltä päältä kurassa!! Ja nyt on toiselta haukulta vielä yhdessä anturassa haava ja eteisen lattia oli ihan veressä, greit!! Laitoin siihen sukan ja nyt kulkee hassusti :) Mutta on hän kiltti, kun antaa sen sukan olla eikä revi pois.

Mitäs vielä....Jaa niin mä edelleen kuumeisesti odottelen sitä neuvolaa, jotta pääsen kuuntelemaan sydänääniä ekan kerran dobblerilla(vai onko doppler..):) Tähän asti olen vaan " nähnyt" sydänäänet.

Vapaapäivä tuli lusittua ja tänään iltavuoro kutsuu meikäläistä. Huomenna aamu, perjantaina vapaata, lauantaina taas töihin ja sitte on kaks vapaata putkeen, ihanaa :)

Aurinkoista päivää jokaiselle!!!!!! Voikaa hyvin:)

Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 14+3

Vierailija
12/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika mennyt niin siivillä etten ole edes teidän kuulumisia ehtinyt käydä lukemassa..toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin. Minulla istkuna sijainnista ei ole mitään puhetta ollut...katsovat sen sitten kuulemma rakenne ultrassa. Vointi on ollut hyvä mitä nyt välillä vatsassa myös minulla sellainen kummallinen tunne. Varsinkin kun öisin käyn vessassa niin tuntuu sellainen kummallinen paine tuossa kohdun kohdilla..kaitpa se on aivan normaalia. Muuten olen kyllä voinut oikein mainiosti..paitsi rinnat vielä aivan äly äly kipeät..onko muilla? Vatsa ei ole kasvanut sen alkuajan turvotuksen jälkeen ollenkaan...vaikka eiköhän se sieltä kohta pullahda niin että näyttää että olisin raskaana eikä vaan siltä että muutama ylimääräinen kilo on tullut (olen sellainen pötkylä nyt). Housut on vielä omat farkut ja hyvin menee kiinni, yksiin housuihin olen tehnyt sellaisen oman kuminauha viritelmän.

Meillä on myös pojan nimi mietittynä valmiiksi mutta niinkuin esikoisenkin kohdalla kävi, tämä nimi saattanee vaihtua ja luultavasti vaihtuukin lapsen syntymän jälkeen.Esikoinen sai nimensä kun oli niin nimensä näköinen poika.

Eipäs kait tässä muuta kun että oikein kivaa pääsiäistä kaikille. Me lähdetään pohjoiseen sukuloimaan..

Autokoulu kuulumisia: Meinasin ajaa tänään bussin kanssa nokkakolarin ja pari kertaa auto pysähty risteyksissä..argh..opinkohan koskaan..onneksi autokoulu opella on lehmän hermot

T:öpökäs ja uppis 14+jottain

Vierailija
13/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaa eiliselle ultraukselle tuli Kela-korvausten jälkeen maksettavaa 101 euroa. :(

Vierailija
14/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kyllähän tuo aurinko hiukan täälläkin pilkistää. Toivotaan, että pääsiäiseksi tulisi lämmintä ja aurinkoista.

Eilen kävin neuvolalääkärissä. Sydänäänet kuului, nyt rv 13+5, ja kohtu oli hyvän kokoinen. Niin kuin arvelinkin, jotain bakteeritulehdusta löytyi, nyt sitten pitäisi otta viikon kuuri Dalacinia. On lääkärin mukaan heti hyvä hoitaa, koska voi tulehdus aiheuttaa lopuuvaiheessa ennenaikaisen syynytksen.

Nyt olen sitten raskaudesta kertonut lähimpien sukulaisten lisäksi työpaikalle. Kävin kuopuksen kanssa tänä aamuna työkavereita moikkaamassa (olen nyt siis hoitovapaalla), ja ilmoitin esimiehelle samalla, että en tulekaan syyskuun alusta töihin vaan jään uudelle äitiyslomalle. Ihan hyvin suhtautui, onnitteli ja oli tyytyväinen että ajoissa ilmoitan niin pystyvät varautumaan.

Kävin muuten eilen illalla shoppailemassa äitiyshousuja. Vanhat äitiyshousut kun ovat kyllä hyvässä kunnossa, mutta ei keväällä/kesällä oikein mitään sammareita viitsi pitää. Löysinkin kivat pellavahousut H&M :ltä ja farkut Lindexiltä. Eiköhän niillä jo pärjää ainakin vähän aikaa.

Nyt täytyy aloitella siivousurakkaa.

terv. Iris73

Vierailija
15/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla istukan paikka katsottiin jo np-ultrassa, oli etuseinässä. Viime raskaudessa istukka oli kohdun suun päällä vielä rakenneultrassakin, joten kävin ylimääräisessä kontrollissa vielä viikolla 28, joilloin istukka oli siirtynyt pois tieltä.

Joku kyseli lääkäri/ultra ym. käytäntöjä. Meillä on kaksi ultraa (np- ja rakenne), kaksi lääkäriä (n. rv 12 ja 35) ja sitten neuvola käyntejä kuukauden välein ja loppuraskauden aikana useammin.

Olo ollut nyt ihan hyvä ja aika pirteäkin. Taitaa vihdoin olla ainakin pahoinvointi taakse jäänyttä elämää, toivottavasti ainakin kuten viimeksikin näillä viikoilla kävi :)

Coe kyseli raskaudesta kertomisesta. Itse olen kertonut vanhemmilleni ja muutamille ystäville. Mies vanhemmilleen ja aika monille kavereilleen. Esim. siskoni ja useita ystäviä on vielä tietämättömiä raskaudesta enkä pidä mitään kiirettä kertomisen kanssa, kerron sitten kun siltä alkaa tuntua. Tänään aion kertoa hoitolapseni vanhemmille, koska heiltä tuli kysely hoidon mahdollisen jatkumisen suhteen.

Ensi viikolla olisi sitten 15 viikkoa täynnä ja aika varata rakenneultra, eihän siihenkään ole enää kuin nelisen viikkoa :) ja raskaus onkin pian jo puolivälissä.

Eilen taisi Coe kysellä tuplavaunuista/rattaista. Meillä on jo hankittuna, koska mulla on hoitolapsi eli ei tarvitse onneksi miettiä tarvitseeko niitä vai ei. Aion kyllä hankkia myös seisomalaudan, jotta poika voi harjoitella seisomista pienillä matkoilla.

Hyvää Pääsiäistä kaikille mikäli en huomenna ehdi kirjoitella.

Kati 14+2

16/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks TAAS on niin pahaolo!!!! Ei jaksa enää..koko aamun on kuvottanu ja ei tunnu helpottavan millään :( Ärsyttää niin, kun olin suunnitellu tälle päivälle paljon eri hommia ja nyt menee vaan maatessa koko päivä tietty. Argh!

Tosi inhottavaa kohtelua pahtovahti kyllä sai siellä yksityisellä. Ei tollasia yksityisiä sais olla etes olemassa! Toivottavasti niiltä loppuu asiakkaat. Ja mikä KUMMA niissä ultrissa oikein maksaa?? Kyllä ne vetää melkoset voitot niistä..

Minulla vissiin vähän ärsytys- päivä tänään kun tuntuu et kaikki ottaa päähän..johtunee tästä olosta. Luulin jo eilen että se alkaa helpottaa mutta ei näköjään pitäs mitään luulla kun ei se niin kuitenkaan mene.

Näin niin kurjia uniaki että aamulla oli ihan pahamieli sellasista unista. :( Kumma miten tää raskaus voi uniinki vaikuttaa..mä ainaki nään joka yö jotai pahoja unia. Ei kivaa.

Onneksi huomenna pääsee pois täältä kotoa vähän ihmisten ilmoille, kun ei sitä jaksa kaupungillakaa ravata tms. ku kokoajan pitäs olla jotain syötävää siinä mukana. On sitte vähän ollu tämä elo tällasta kotikeskeistä. Alkaa jo kyllästyttää. Että tervetuloa " seesteinen" keskiraskaus! Jos tämä pahaolo nyt aikoo siihen mennessä helpottaa etes :o

Oli miul mielessä paljonki asioita mutta kaikki on nyt unohtunu..pitttää käydä kommentoimassa myöhemmin jos muistuu mieleen.

ainiin..siitä istukan paikasta oli puhetta. Täällä meillä kun tehtiin np ultra niin mulle sano että istukka on takaseinämässä ja että vielä toistaseksi se on aika alhaalla mutta tulee nousemaan vielä. Tiiä sitte..

Mutta lähen vähän lepäileen jos tämä pahaolo sillä häviis.

Jääsydän rv 11+1

Vierailija
17/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signorina-Iiris kyseli vaellusharrastajista. Me käytiin viime kesänä karhunkierroksella ja mua huvittais tehdä tänäkin kesänä jotain vastaavaa, mutta taitaa olla tosiaan parempi pysyttäytyä ihan vain päiväretkissä ja kuljeskella ilman painavaa rinkkaa... Pyöräillenkin olisi kiva mennä jonnekin pidemmälle retkelle, mutta vähän oon aatellut sitä kaatumisvaaraa... Kuinka paljon ja mihin asti raskautta olette konkarit pyöräilleet? Mä en ole mikään aktiivipyöräilijä, mutta ajattelin että varmaankin vois alkukesästä vielä pyöräillä ihan normaalisti. Mitä olette mieltä?

Siitä np-ultrasta vielä. Mua jäi myös mietityttämään kun ei kerrottu istukan paikkaa (Kätilöopistolla kävin minäkin), mutta nyt selvisi siis sekin, etteivät kuulukaan kertoa!! Oli muuten Lillis käynyt varmaan samassa huoneessa ultrassa kun oli meilläkin semmoinen uutukainen kone, jonka käyttöä hoitaja ei ekaks muistanut kunnolla ja ihmetteli kun meidän babylla on niin kumman kokoinen pää... Mutta muistikin sitten hetken ihmeteltyään että aivan - tämähän olikin se uusi kone, jossa pää mitataan eri tavalla kuin muissa koneissa. Kaikki hyvin siis:)

Nyt takaisin töiden pariin... Perjantaina lähdemme maalle pariksi päiväksi joten tulee vähän taukoa tähän nettailuun... Tekee varmaan välillä ihan hyvää;) Iloista pääsiäisen aikaa kaikille!

Bluewish 13+0

Vierailija
18/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olinkin laiska, enkä pinoutunut, kuulumiset kävin lukemassa. Toisinsanoen menin päikkäreille lasten kanssa, kun väsytti niin älyttömästi...:):)

Mamselli kirjoitteli toispuoleisesta masusta ja voin kertoa, että mulla on esikoisen sektion jäljitä toispuoleinen masu ihan koko ajan:):) Se näyttää ihan siltä, kun ois kursittu vähän väärästä kohtaa kiinni.... (kuin paita ois " juoponnapissa" )

Coe pohdiskeli eilen vaunuasiaa. Yksi vaihtoehto on, jos ostat tuplarattaat ja vauvalle kovan kantokopan sinne. Näin mä aattelin tehdä, meillä on tuplat jo valmiina ja kopan saan lainaksi. Tutut on käyttäneet tätä yhdistelmää ja ovat olleet tyytyväisiä. Sitten jos ostat vielä sellaiset tuplarattaat, missä on jalkapeitto, niin uskoisin, että vauva on tarpeeksi lämpimässä.

Patovahdilla oli ollut tosi kurja ultrakokemus, oma kurja kokemukseni ei ole mitään ton rinnalla! Eiko kannattaisi antaa palautetta huonosta palvelusta?!?

ON: olo on mainio, jos ei pientä flunssaa lasketa. On selvästi alkanut keskiraskaus! Mistähän johtuu, että en muista kahdesta aikaisemmasta raskaudesta liitoskipuja juuri ollenkaan?!? Toisessa raskaudessa niitä oli vähän.

Nyt on lähdettävä katsomaan eilinen muodon vuoksi nauhalta, ennenkun muksut herää. Oon ihan koukussa kyseiseen ohjelmaan, harmi kun se jää ens viikolla tauolle!

nöpö&paavokerttuli rv 14+2

Vierailija
19/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa osallistun keskusteluun minäkin! Oltiin perheen kanssa lomailemassa Kanarialla parisen viikkoa, oli ihanan lämmintä ja aurinkoista!:)) Tosin omaa tahtoaan esittelevän yksivuotiaan kanssa matkustaminen ei välillä järin rentouttavaa ollutkaan... Lopulta oli ihanaa palata kotiin tuttuihin ja turvallisiin arkirutiineihin! (enpä olisi ikinä uskonut sanovani noin!!!)

Tänään oli hartaasti odotettu NP-ultra!! Siellä se pikkuinen köllötti ja vilkutteli ja liikuskeli reippaasti. Loistava tunne kun sai varmistuksen että kaikki on hyvin! Istukan kätilö sanoi olevan takaseinässä. Eli varmaan potkut tuntuu paremmin. Laskettu aika olisi vauvan mittojen mukaan ollut 19.10.(kk:n mukaan 15.10.), mutta tapana kuulemma heillä on ettei aikaa muuteta kuin yli 4 päivän muutoksilla. Mutta varoitteli että varmaan menee yliaikaiseksi, esikoinen syntyi rv42.

Nyt uskalttakin sitten jo kertoa kaikille vauvasta, muunmuassa isomummo on ollut vielä uutispimennossa. Ja töihinkin pitäsi ilmoittaa että turha odotella joulukuussa, niinkuin piti...hihii!!

Äitiysvaatteista vielä: esikoista odottessa siirryin mammahousuihin vasta viikolla 21, mutta nyt ei taida mennä niin pitkään. Toistaiseksi omat housut sopii vielä, mutta pullottaa jo hiukan...

Onnellista odotuksen jatkoa kaikille!!

T. Sebastian ja Papu 13+3

Vierailija
20/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys odottajakaverit!

Tänään on meikäläisellä vihdoin 12 viikkoa täynnä.jeejee. juhlistin aihetta aamulla ystäväni kanssa nauttimalla herkkuaamupalan ja päälle isot pullat. nam. Samalla seurasimme 1v. tyttäriemme touhua. uskomatonta, miten nopeasti vauvasta kehittyy taapero.

tämä odotus on siitä ihanaa aikaa, että voi kuvitella, millainen vauva sisällä majailee, millainen persoona, ulkonäkö jne. Ja samalla tämä raskaus tuntuu edelleen jotenkin epätodelliselta... no ehkä se tästä konkretisoituu, kun masu alkaa kasvaa, liikket tuntuvat ja ehkä ne kurjat liitoskivutkin sun muut taas kuvioihin.

Signorina_iris ja Bluewish pohtivat vaellusharrastusta. MInä olen joskus tehnyt joitan patikointeja, mutta viime vuosina jäänyt vähille. Lenkillä käyn ahkerasti ja aion juosta niin kauan kuin tuntuu hyvältä. Myös spinningin aion pitää kuvioissa pitkään, samoin kuntosalin, jota viimeksi harrastinvileä laskettuna päivänä, samoin uintia loppuviivoilel asati. Toki sitähän ei voi koskaan tietää, kauanko paikat kestävät liikuntaa tässä raskaudessa...

Nyt menen kyllä parvekkeelle nauttimaan kahvin, aurinko paistaa !!!

Hiljenen taas reiluksi viikoksi, sillä suuntaamme lappiin hiihtelemään. Opokasko se oli Rovaniemeltä kotoisin??? Meillä on siellä paljon sukulaisia ja sinne on trkoitus nyt suunnata ensiksi.

Jolla

opokas