Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada rohkeutta ja itsevarmuutta pukeutumiseen ja vaatevalintoihin?

Vierailija
16.12.2017 |

Rakastan sellaisia kauniita, värikkäitä hameita (https://www.ebay.co.uk/itm/Ladies-Party-Boho-Gypsy-Hippie-Long-Sequin-S…) ja intialaisia perinnevaatteita, kuten sareeja/sarija (http://assets.panashindia.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78…), mutta en kehtaisi ikinä laittaa niitä päälleni, koska ihmiset tuijottaisivat niin raskaasti. Noh saria en laittaisi tuollaisenaan koska en ole intialainen tai Intiassa, mutta pientä inspiraatiota voisin ottaa. Kesäisin värikkyys menisi minihameessa, mutta värikäs nilkkapituinen hame on jotenkin... ei-suomalaista? Jopa väritön pitkä hame on erikoisuus täällä. Laitoin kerran kauppareissulle simppelin trikoisen mustan hameen ja kaduin sitä jo matkalla kauppaan, kun ihmiset tuijottivat.

Kuljen aina yksin koska mulla ei ole kavereita täällä ja perhe ja suku on muualla, joten olen paljon haavoittuvaisempi. Kaverin seurassa nauraisin vain ja en kiinnittäisi huomiota tuijottelijoihin, mutta yksin ollessa en voi piiloutua mitenkään. Paitsi kuulokkeet mulla on korvissa ja musiikki soi, se auttaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nouse

ps. jos linkit eivät avaudu, suosittelen sellaista lisäosaa chromeen kuin linkification.

Vierailija
2/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea uskoa että ihmiset tuijottaisivat kun olet mennyt kauppaan musta trikoohame päällä. Luulen että sinusta vaan tuntuu siltä jos itsetunto on huono ja olet pukeutunut johonkin mitä et normaalisti laittaisi päälle ja olet jatkuvasti tietoinen vaatetuksestasi.

Noista esimerkkivaatteista voisi löytää jotain samantapaista mutta vähän hillitympää, ja jos päällä on yksi vähän erikoisempi vaate niin muut vaatteet ja asusteet kannattaa pitää simppeleinä. Mulla on usein päällä jokin kiva vähän erikoisempi "juttu" ja siihen yhdistän jotain tavallista ja hillittyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mikset uskaltaisi kun nykyään on trendiä käyttää rumia kirjavia trikoita. 

Vierailija
4/8 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitan sillä mustan hameen käyttämisellä, ja yritän jatkaa siitä vähitellen tummansiniseen, valkoiseen ja muun värisiin hameisiin? Ne katseet kyllä ihmetyttää, mitä se muilta on pois jos käytän farkkujen sijaan pitkää hametta...

-ap

Vierailija
5/8 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulkitset katseet negatiivisesti? Joku voi katsoa vähän pitempään, että onpa tyylikäs hame. Toisaalta useimpia ei voisi vähempää kiinnostaa sinun vaatetuksesi.

Vierailija
6/8 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän usein maksihameita (yksivärisiä mutta harvemmin ihan mustia) enkä kyllä ole huomannut että ihmiset mitenkään erityisesti tuijottelisivat. Ja jos tuijottelevat, mitä sitten? Miksi ihmeessä haluaisin miellyttää ikäviä ihmisiä jotka tuomitsevat muita ulkonäön perusteella?

Vierailija
7/8 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, etten oikein ymmärrä. Mitä väliä sillä on jos joku katsoo? Ei kai nyt aikuisia ihmisiä enää kukaan tule haukkumaankaan tai nauramaan, joten saa kai sitä katsoa. Monethan voi katsoa ihaillen, että onpa kiva kun joku pukeutuu värikkäästi ja persoonallisesti, niinhän sinäkin katsoisit. Ja vaikka katsoisikin arvostellen, mitä sillä on väliä? Olisit paljon onnellisempi, jos et piittaisi siitä mitä muut ajattelevat. Et kuitenkaan voi olla kaikkien mieliksi, miksi edes pitäisi?

Vierailija
8/8 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita pikkuhiljaa, mukavuusalueen rajoilta, niin se homma toimii. :) Kiva ja kiitos jos pukeudut värikkäämmin, piristyn aina kun näen väriä katukuvassa! Saatan siksi vilkaistakkin, ihan hyvällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme