Aktiivimallia vastustamaan
Onko tehokkain keino mielenosoitukset vai se, että jokainen tajuaa olla menemättä kursseille, joiden ainoa voittaja on kursseja järjestvä taho, joiden kaverit löytyvät hallituksesta.
Tätä kannattaa lähteä vastustamaan jokaisen työttömän ja jokaisen veronmaksajan.
Kommentit (37)
Mitä teidän itse kunkin tutavapiirissä näistä asioita ajatellaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni työtön onnistuu saamaan tuollaisen 18 tunnin pestin itselleen? Olisikohan 1%... ? tämä on niin täydellisen naurettava fiasko hallitukselta että en tiedä itkisikö vai nauraisko. Jos olisin tiennyt 2007 millaisessa jamassa tämä maa on 2017, en olisi ikinä uskonut...
No siinähän se jutun juoni on.
Kannattaa nauttia vapaudesta niin kauan kuin on elämää. Se on elinehto.
Onko kaikissa puolueissa mallin kannattajia? Miksi tästä on kuullut paljon vähemmän kuin kaljalaista?
Kannattaa myös tehdä hommia pimeänä niin paljon kuin mahdollista, ei tämä meininki ainakaan töihin innosta. Ja ihan työssäkäyvänä puhun, ajattelen vaan siltä kantilta jos/kun itsekin joku päivä joudun työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös tehdä hommia pimeänä niin paljon kuin mahdollista, ei tämä meininki ainakaan töihin innosta. Ja ihan työssäkäyvänä puhun, ajattelen vaan siltä kantilta jos/kun itsekin joku päivä joudun työttömäksi.
Hyvä huomio. Ja kukapa haluaisi tienata verorahoja suuryrityksille, jotka saavat myytyä pupukoulutuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä veronmaksajana tuota lähde vastustamaan, hyvä jos tulee vähän liikettä työttömiin!
Se kyllä on epäreilua, että pienemmällä paikkakunnalla töitä on todella vaikea saada vaikka tuolle muutamalle päivälle ja mitään kursseja tuskin on riittävästi. Kyllä kaikilla pitää olla vapaus valita missä asuu kuitenkin.
Kakspiippunen juttu!
Miettisit vielä vähän. Höpökurssilla tai 9 euron orjana oleva työtön tulee kalliimmaksi kuin perustyötön.
Muista sekin että 9 kymmenestä työttömästä lähtisi heti töihin jos niitä töitä saisi.Varsinkin nuo 9 euron orjat on todellinen ongelma. Niillä riistäjät mieluusti syrjäyttäisi mokomat palkkaa nauttivat.
Satunnaisia keikkatöitä löytyisi kyllä täältäpäin lyhyellä varoitusajalla, mutta subjektiivisen päivähoito-oikeuden rajaaminen teki niiden vastaanottamisesta mahdotonta.
Ihan kuin siinä ei olisi tarpeeksi kestämistä, että hallitus poisti multa mahdollisuuden työntekoon. Nyt siitä vielä rangaistaankin. Kiitos Sipilä!
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta viestiä olet jo samasta aiheesta lähettänyt. Pitäiskö käyttää kaikki tuo energia vaikkapa työn etsimiseen?
En ole ollut päivääkään töissä, enkä toivottavasti tule koskaan tekemäänkään töitä. xD
Eipä monenkaan tarvitse kohta olla palkkatöissä, kun 9 euron orjat korvaavat kaikki, tai ainakin valtaosan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni työtön onnistuu saamaan tuollaisen 18 tunnin pestin itselleen? Olisikohan 1%... ? tämä on niin täydellisen naurettava fiasko hallitukselta että en tiedä itkisikö vai nauraisko. Jos olisin tiennyt 2007 millaisessa jamassa tämä maa on 2017, en olisi ikinä uskonut...
Ei tämä ole mikään fiasko. Hallituksen tarkkaan harkittu suunnitelma tämä on, jolla saavutetaan noin 70 miljoonan haluttu säästövaikutus perusturvaan. Leikkaus naamioitiin "aktivoinniksi".
Se lukee siinä hallituksen esityksessäkin, HE 124/2017, muistaakseni sivulla 9 todetaan, että jos kukaan työtön ei saa noita tunteja täyteen on täysi säästövaikutus noin 70 miljoonaa. Kyllähän ne tietävät, ettei saa, kun esityksessäkin on esillä eri alueiden surkea työllisyystilanne, joka todetaan, mutta johtopäätöksiä ei vedetä.
Kertokaa minulle miksi Kokoomus on edelleen suosituin puolue? Kaiken tämän jälkeen.. Nyt on niin, että ne voittavat seuraavatkin vaalit ja katsokaa vaan, Vihreät lähtee mukaan ja muuttuu Kokoomuksen apupuolueeksi.
Se siitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa minulle miksi Kokoomus on edelleen suosituin puolue? Kaiken tämän jälkeen.. Nyt on niin, että ne voittavat seuraavatkin vaalit ja katsokaa vaan, Vihreät lähtee mukaan ja muuttuu Kokoomuksen apupuolueeksi.
Se siitä sitten.
Kokoomus saa sellaiset gallup- ja vaalitulokset kuin haluaa, koska on ottanut haltuunsa sopivat välineet.
Vihreistä muuten olen itse huomannut, että kaikki tuntemani vihreät ovat kokoomuskodeista. Siksi heidän ymmärryksensä köyhien asemasta ja esim. ympäristöpäätöksien todellisista vaikutuksista köyhien elämään on niin heikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Se siitä sitten.
Vihreiden jäsenenä ja tietysti äänestäjänä täytyy sanoa, että hieman jännittää, löytyykö puolueesta ryhtiä.
Katsotaan nyt tämän päivän äänestys. Olen kuullut huhuha, että hallituspuolueiden rivit eivät ehkä pidä.
Kuten joku sanoikin niin ei tarkoitus olekaan ketään työllistää. Lisätä vain karensseja jolloin valtion tulot lisääntyvät. Kaikki kun eivät voi toiselta luukulta toiselle siirtyä tukia hakemaan.