Joulun LOUNAS
Monella taitaa se joulun pääateria olla illalla. Mitä syötte aattona lounaalla?
Kommentit (19)
Ei meillä syödä aattona lounasta. Eikä siinä oikein ehdi. Runsas aamiainen (tai kai se on lähinnä "brunssi") ja illalla on sitten erittäin pitkän kaavan mukaan ruoat. Kahvin ja teen kanssa jotain suolaista ja pienille lapsille tietty lämmitetään ruokaa, jos päiväunet tms. vaatii.
Meilläkin lohileivät ja kahvi. Aamulla joulupuuro ja illalla tietysti joulupäivällinen.
Riisipuuro, se syödään ennen joulurauhan julistusta.
Koko joulu on YHTÄ SYÖMISTÄ, ei ole mitään lounaita tms., usko jo!
Ei ole lounasta. Riisipuuro on aamusta yleensä kymmenen aikoihin ja sitten seuraavaksi syödäänkin viiden aikoihin jouluruoka. Ei tietty täsmälleen noilla kellonajoilla mutta suuntaa-antavasti 😅 kinkkua tulee maisteltua pitkin päivää itse kukin 😁
Meillä syödään aamulla riisipuuro n. klo 10 ja joulupäivällinen on joskus klo 16–17 välillä. Lounasta tuossa välissä ei syödä. Illalla sitten enää napostellaan herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä samoin. Yleensä ilman luumukiisseliä.
Puuron kanssa vasta uunista tullutta lämintä kinkkua ja tummaa leipää. Joskus puurossa manteli:)
Riisipuuroa on meillä syöty lounaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas päinvastoin, ensin Joulurauha, sitten riisipuuro, karjalanpiirakat ja torttukahvit.
Aston päivällinen on normaaliin päivällisaikaan eli n.klo 19.00
Joululounas on joulupäivänä, jolloin isovanhemmat tulevat syömään. Aattona olemme ihan oman perheen kesken.
Meillä noudatetaan joulunakin suositusten mukaista ateriarytmiä: aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lounasta. Riisipuuro on aamusta yleensä kymmenen aikoihin ja sitten seuraavaksi syödäänkin viiden aikoihin jouluruoka. Ei tietty täsmälleen noilla kellonajoilla mutta suuntaa-antavasti 😅 kinkkua tulee maisteltua pitkin päivää itse kukin 😁
Kylläpäs sua nauratti..
Meillä joulurauhan jälkeen puuro ja sekahedelmäkiisseli. Sitten iltapäivällä kirkossa aattohartaus ja sauna ja ruoka n. klo 18 korvilla, kunhan poika on käynyt parissa pikkulapsiperheessä pukkina tuossa klo 16-17 tietämillä.
Meillä lounasta vastaa lähinnä joulurauhan julistuksen aikaan juotava glögi, jonka kanssa syödään savuporomuffineita, itse tehtyjä karjalanpiirakoita, joulutorttuja ja konvehteja. Puuro on syöty yhdeksän aikaan, joten ainoa, joka oikeasti jaksaa syödä, on urheilijapoika, muut vain maistelemme. Pääruoka joskus kuuden tietämillä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään aamulla riisipuuro n. klo 10 ja joulupäivällinen on joskus klo 16–17 välillä. Lounasta tuossa välissä ei syödä. Illalla sitten enää napostellaan herkkuja.
Tää oli saanut tykkäyksiä. Onko tällaiset 6-7h ruokavälit yleinen käytäntö?
Me syödään illalla joskus klo 18-19, ja lapset kaipaa aamupalaa klo 7-9, niin meillä siinä välissä lounas (ja 1-2 välipalaa) on ihan paikallaan.
Ap.
Lounaaksi salaattia ja riisipiirakoita ja kinkkua. Joskus on riisipuuroa halukkaille.
Lounas on kevyt kun kuitenkin ruokaa on sitten illemmalla runsainmäärin.
Kinkku- ja lohivoileipiä. Enemmän välipala kuin lounas.
Vierailija kirjoitti:
Mua kävi naurattamaan noi hymiöt että mikä helvetti tossa nyt on niin hauskaa?
Me laiskat yleensä nukutaan niin myöhään, että riisipuuro on meille lounas.
Graavilohileipiä ja muuta pientä.