Kuinka feikata luksuselämä somessa?
Kommentit (924)
Kalliin näköisiä kahviastioita saa antiikkiliikkeistä. ”Ei minkään merkkiset” vanhat posliinit kultareunuksineen näyttävät kuitenkin arvokkailta ja vahvistavat mielikuvaa vanhan rahan rikkaudesta, mikä on tyylikkäämpää kuin nousukkuus.
Mistä kristallilaseja (ainakin kristallin näköisiä) saisi halvimmalla? Niitä taitaa nykyään olla ihan ketjuliikkeissäkin hyvin saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kerran blogiini kokeeksi kuvan:
Lattialla Louis Vuitton Keepall (kiinalainen), sen päällä H&M hellehattu ja aurinkolasti, kassin vierellä vielä vanha Matka-lehti, jossa trooppinen meri kannessa.
Sitten tarinaa matkakuumeesta.
Tiedättekö, ainakin kaksi tuttavaani suuttui minulle nimenomaan tuon laukun takia, ja toisaalta taas tämä kokeellinen, sisältököyhä postaus keräsi ennätysmäärän lukijoita. tavallaan surullista, koska blogissani oli oikeasti paljon parempia juttuja ja kuvia. Mutta se oli se Vuitton, joka veti puoleensa ja suututti myös. En koskaan paljastanut, että feikki.
Mutta ajattele jos olisit jäänyt kiinni siitä feikistä, ja LVMH-yhtymä joka mm. omistaa Vuittonin brändin, olisi kaivanut sinun tiedot instagramista tai blogiportaalin omistajalta, ja lähettänyt sinulle kymppitonnien laskun piraattituotteen mainonnasta ja ostamisesta/omistamisesta? Niiden tuoteasiantuntija-lakimiehethän bongailee netissä feikkejä päivät pitkät ja moni on saanut niiltä monen kymmenen tuhannen euron laskut, ja pahimmillaan jotkut saaneet 2 vuotta vankeutta piraattituoterikoksen takia. En uskaltaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vinkkejä saa seuraamalla kotimaisia fitness-tähtiä ja somejulkkiksia! Esimerkiksi:
-laita poikaystäväsi kuvaamaan mutta kutsu jokaista rannalla räpsäistyä kuvaa nimellä "photoshoot"
-kuvaa vain julkisilla paikoilla, luonnossa tai matkoilla, ettei paljastu, että oikeasti asut 70-luvun opiskelijakämpässä.
-jokaisessa kuvassa on näyttävä jokin logo. Hyvä vaihtoehto on esimerkiksi feikki-chanel rintaneula jonka voi vaihtaa takista toiseen. Edullisin vaihtoehto on starbucks.
-hanki blogiyhteistyönä 800 euron hiustenpidennykset ilmaiseksi mainostamalla niitä alakouluikäisille.
-tilaile biancaneven satasen trikoita ja huppareita sovitukseen ja ota lavastettuja kuvia kotona #lenkille #workout #nogainnopain #hatersgonnahate ja sitten tietysti palautat housut. Ota kuitenkin ensin niiden kanssa kuvia myös ilman meikkiä naama märkänä kuin olisit tullut treenaamasta, niitä postailet sitten myöhemmin.
-laita tasaisin väliajoin, vähintään joka kisakaudella, kuvia itsestäsi siitä ainoasta kerrasta vuosia sitten kun vatsalihaksesi näkyivät, kampaaja oli laittanut tukkasi ja olit maksanut 100 euroa kynsistä. Kun lisäät #tb, et varsinaisesti valehtele.
-sama juttu matkakuvien kanssa!
-humble brag on taitolaji. Kokeile esimerkiksi seuraavia: "Olen viime aikoina tuntenut syvää tuskaa turhasta lentomatkustamisesta. Sen sijaan, että matkustaisimme mieheni kanssa alkuperäisen suunnitelman mukaan ThaimaaSEEN, Dubaihin ja Miamiin, päätimme tänä vuonna ihailla lähiympäristöä Pariisissa, Kööpenhaminassa ja Wienissä <3" Oikeasti se pelkkä Kööpenhamina riittää, kun vain otat paljon kuvia eri vaatteissa ja julkaiset netistä otetun kuvan eiffel-tornista.
-matkusta johonkin upeaan lämpö kohteeseen sesongin ulkopuolella kun siellä on kylmä ja halpaa. Ota silti itsestäsi kuvia hellehatussa ja bikineissä ja ylivalota kaikki kuvat niin ettei harmaa taivas näy. Lavasta koko perhe kuvaan. Mutta ole tarkkana! Muutamalla bloggaajalle on käynyt nolosti kun lukijat ovat huomauttaneet, että eikö vauva palele hellehatussa ja uimapuvussa kun siellä näyttäisi olevan +12 ja sadetta.Ei kai kukaan oikeasti luule että jos omistaa hyviä urheiluvaatteita niin olisi rikas? Minulla on varmaan noin puolentoista tonnin edestä vaatteita pelkästään yhteen lajiin, enkä ole kyllä koskaan ajatellut että kukaan näkisi minua rikkaana sen takia.
Mul on vähän sama. Olen töissä erään urheilumerkin maahantuojalla. Kama on kallista liikkeessä, mutta meille työntekijöille hinnat on käytännössä sisäänostohinta+alv. Välillä saadaan näytekappaleita, testivermeita ja työvaatteita (=meidän omia urheilu- tai vapaa-ajanvaatteita), joten näitä kalliita kamoja on kerääntynyt useemmalla tonnilla kaappiin. Itse olen maksanut tässä vuosien kuluessa ehkä max. 600e, siis yli neljän vuoden aikana yhteensä. Ollaan saatu myös merkkikenkiä, laukkuja yms. yhteistyökumppaneilta, lisäksi toimistolta saa lainata isompia ja sikakalliita välineitä miten vaan ja koska vaan. Ja kaikki on tietysti aina viimeisintä mallia, juuri lanseerattuja, hankalasti saatavia. Jollekin saattaa ensisilmäyksellä näyttää, että olen esimerkiksi käyttänyt melkein tonnin takkiin, housuihin ja kenkiin, kun tosiasiassa en ole maksanut penninjeniä asusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lattialla Louis Vuitton Keepall (kiinalainen), sen päällä H&M hellehattu ja aurinkolasti, kassin vierellä vielä vanha Matka-lehti, jossa trooppinen meri kannessa.
Tiedättekö, ainakin kaksi tuttavaani suuttui minulle nimenomaan tuon laukun takia, ja toisaalta taas tämä kokeellinen, sisältököyhä postaus keräsi ennätysmäärän lukijoita. tavallaan surullista, koska blogissani oli oikeasti paljon parempia juttuja ja kuvia. Mutta se oli se Vuitton, joka veti puoleensa ja suututti myös. En koskaan paljastanut, että feikki.
Mutta ajattele jos olisit jäänyt kiinni siitä feikistä, ja LVMH-yhtymä joka mm. omistaa Vuittonin brändin, olisi kaivanut sinun tiedot instagramista tai blogiportaalin omistajalta, ja lähettänyt sinulle kymppitonnien laskun piraattituotteen mainonnasta ja ostamisesta/omistamisesta? Niiden tuoteasiantuntija-lakimiehethän bongailee netissä feikkejä päivät pitkät ja moni on saanut niiltä monen kymmenen tuhannen euron laskut, ja pahimmillaan jotkut saaneet 2 vuotta vankeutta piraattituoterikoksen takia. En uskaltaisi.
Minä en olekaan vainoharhainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo blogaajat käyvät usein "aitouttamassa" liikkeissä käytettynä ostettuja rakkauslaukkujaan. Mitenköhän käy jos se paljastuu feikiksi? Ranskassa varmaan napsahtaa sakkoja, mutta entäs jos lähtee kokeilemaan Dubain reissulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olekaan vainoharhainen.
Italialaiset, jenkit ja ruotsalaiset saaneet sakkoja, että siinäpä naurat sitten vainoharhaisena kun kuvittelet olevasi turvassa rikollisen feikkilaukkusi kanssa! :D
Kannattaa hankkiutua siivoojaksi luksus hotelleihin, klubeille, saleille ym. Kuvien lisäksi saat kosmetiikkaa, vaatteita ym. Jota kävijöiltä jää. Muiden, kuin korujen, puhelimien ja lompakoiden perään ei kysellä.
Mutta entäs sitten jos/kun jää kiinni feikkauksesta? Älä myönnä mitään, puske vain täyttä höyryä eteenpäin, niin joku saattaa hämääntyä.
"Hei toi sun Malediivien kuva löytyy tän matkatoimiston sivuilta..."
"Katos vaan, samasta paikasta otettu kuva!"
"Kumma kun kaikki yksityiskohdat on just samat"
"No ne on kopsannu mun kuvan! Aatella et nekin seuraa mun blogia!"
"Toi New York Times on vuoden vanha näköjään"
"Kai mä nyt itse tiedän mikä mun lehden päivämäärä on!"
"Hmm ei toi laukku kyllä oo aito"
"On aito :)"
"Ei Pömpelssönillä ole tuota mallia beigenä"
"Kyllä se nyt vaan on aito. En välitä kateellisten huuteluista, pääasia että itse tiedän miten asia on <3<3"
Kateuskortteja kannattaakin varata iso pino! Kaikki pienikin kritiikki kannattaa leimata kateudeksi. Pari kaveriasikin voi auttaa tässä. "Älä välitä muru, ne on vain kateellisia, itellään ei oo muuta elämää kuin valittaa netissä! Onnex olkoon uudesta ihanasta laukusta!"
Dubai, macaron-leivoksia, laukku, uudet lakanat, Dubai, macaron-leivoksia, laukku... Tyhjää elämää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään bloggaajan mies esim. kuvaili snäppiin ja muistaakseni instagramiinkim juuri niitä "käsimersunratissa-kellokädessä-puvunhihanäkyvissä" mutta oikeastihan heillä oli todella vanha, ruma ja muutaman tonnin? arvoinen Mersu. :D Eihän he väittäneetkään sen olevan hieno, mutta kyllä sitä varmasti moni oletti kuvien perusteella.
Ei ole vaikea arvata kenestä on kyse. Samalla heebolla aina kuvia ja snäppejä (zaran halpa ja liian pieni) puku päällä ja kimaltava kello ranteessa. Lisäksi on aina ajamassa "yhteen tärkeeseen asiakastapaamiseen" tai "pankkiin hoitamaan firman juttuja", kun todellisuudessa on k-kaupan vartija ja firman yleismies... :D mutta 10-12-vuotiaisiin faneihin menee ihan täydestä!
Kieltämättä vartijoilla on tärkeitä asiakastapaamisia :)
Ei tarvitse kyllä olla mikään rikas omistaakseen kalliiden merkkien meikkejä/kosmetiikkaa, yhden tai kaksi merkkilaukkua ja matkustellakseen :D t. Opiskelija jolla kaikki nämä. Oikeesti rikkaat lomailee yleensä eksoottisissa kohteissa,lentää business luokassa, asuu hyvin eikä huonekalut ole mitään Ikean massapaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko huomauttaa, että setelien kopioiminen ihan vaan värikopiokoneellakin on rikos riippumatta siitä, onko tarkotus vain feikata instassa.
Useissa kopiokoneissa on sisäänrakennettu esto sille, että niillä ei yksinkertaisesti pysty kopioimaan seteleitä. Tää pätee ainakin euroihin, varmaan myös muihin suuriin valuuttoihin. Kokeilkaapa huomenna toimistolla!
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kyllä olla mikään rikas omistaakseen kalliiden merkkien meikkejä/kosmetiikkaa, yhden tai kaksi merkkilaukkua ja matkustellakseen :D t. Opiskelija jolla kaikki nämä. Oikeesti rikkaat lomailee yleensä eksoottisissa kohteissa,lentää business luokassa, asuu hyvin eikä huonekalut ole mitään Ikean massapaskaa.
Ja joku puhui tuoreiden kukkien pöllimisestä jostain hautausmaalta. Aloittaja kysyi miten feikata luksuselämä eikä miten feikata keskiluokkainen keskituloisen suomalaisen elämä. Keskiluokkaisella on varaa ostaa kukkia, käydä brunssilla ja matkoillakin. Ja ostaa merkkikosmetiikkaa. Enkä usko että sometili, jossa kuvataan jotain merkkihuulipunia ja shampoopulloja saisi kovin paljoa seuraajia. Toisaalta ei suurin osa täällä tosissaan ole. :D
Hotellin aulakuvat olis ihan hyvä idis, jos itsellä ei oo varaa 5* hotelliin. Lisäksi rikkailla on usein aika arvokas kihla/vihkisormus. Jos haluaisin feikata rikasta niin ostaisin jonkun zirkoni-sormuksen jossa kiven koko vastaisi jotain 1-2 karaatin timanttia ja antaisin sen muka vahingossa välähdellä insta-kuvissa. Muutenkin antaa varakkaamman kuvan jos logot yms statusmerkit näkyy aika pienellä, muka "vahingossa". Logosta kuvan ottaminen antaa vaan wt-kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Sun tiedot on mitä on mutta hän niitä kuitenkin
Oivoi. Pitää kai näin liiketalouden koulutuksen käyneenä todeta vain että hiljaiseksi jäin. Luottotiedottomana sekä kymppitonnien ulosotossa olevana varmaan ihminen voikin omistaa mitä sattuu, eikös? :)
Ehkä perustadenomin koulutusta ei kannata käyttää leuhkimiseen 😂
Jos mammoja on uskominen, riittää kuva jääkaapista missä on muutama vanukas mitä mies ei ole syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Eli köyhät feikkaa rikkautta netissä, ja rikkaat feikkaa älykkyyttä netissä :D
Tää on niin totta : D :D
Ylläpito miettinyt tätä jo kolme vuotta!
I'm Mrs. Lifestyles of the rich and famous. You want a piece of me.
Vierailija kirjoitti:
Mutta entäs sitten jos/kun jää kiinni feikkauksesta? Älä myönnä mitään, puske vain täyttä höyryä eteenpäin, niin joku saattaa hämääntyä.
"Hei toi sun Malediivien kuva löytyy tän matkatoimiston sivuilta..."
"Katos vaan, samasta paikasta otettu kuva!"
"Kumma kun kaikki yksityiskohdat on just samat"
"No ne on kopsannu mun kuvan! Aatella et nekin seuraa mun blogia!""Toi New York Times on vuoden vanha näköjään"
"Kai mä nyt itse tiedän mikä mun lehden päivämäärä on!""Hmm ei toi laukku kyllä oo aito"
"On aito :)"
"Ei Pömpelssönillä ole tuota mallia beigenä"
"Kyllä se nyt vaan on aito. En välitä kateellisten huuteluista, pääasia että itse tiedän miten asia on <3<3"Kateuskortteja kannattaakin varata iso pino! Kaikki pienikin kritiikki kannattaa leimata kateudeksi. Pari kaveriasikin voi auttaa tässä. "Älä välitä muru, ne on vain kateellisia, itellään ei oo muuta elämää kuin valittaa netissä! Onnex olkoon uudesta ihanasta laukusta!"
Loistava! Haha, Mungelssonin blogi tulee automaattisesti mieleen tuosta ihanan passiivis-aggressiivisesta tavasta joka höystetään hymiöllä
Pakko huomauttaa, että setelien kopioiminen ihan vaan värikopiokoneellakin on rikos riippumatta siitä, onko tarkotus vain feikata instassa.