Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saarnilaakson koulu.

Vierailija
16.12.2017 |

Onko kellään kokemuksia Saarnilaakson koulusta ja siellä informaatioteknologia painotteisesta opetuksesta? Millainen henki koulussa on ja opetuksen taso?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti joudun antamaan Saarnilaakson yläasteesta huonoa palautetta. Omat kokemukseni ovat hirveitä muistella. Suurin osa opettajista olivat vanhoja, tiukkoja, tylyjä, ilottomia, tosikkoja ja epäreiluja. Oli vain pari opettajaa, jotka välittivät oppilaista, loivat hyvää tunnelmaa ja osasivat opettaa hyvin. Ilmapiiri koulun sisällä oli epämukava ja synkkä. Olin itse kaikkien kaveri ja erittäin ahkera oppilas, mutta silti minua ahdisti niin tunneilla kuin välitunneillakin. Jotkut käytännöt olivat vanhanaikaisia ja suoraan sanottuna typeriä. Koulun rahoja käytettiin järjettömyyksiin. Vessoisssa ei ollut paperia eikä saippuaa, ei ollut rahaa retkiin yms, mutta kaikki uusimmat hienoimmat tekniset laitteet olivat... Perusluokilla oli kurjat olot, ainoastaan medialuokkaan panostettiin. Koulun sisätilat olivat ahtaat ja tunkkaiset. Ulkona ei ollut mitään muuta kuin koripallokori ja leukatanko. Välkille opettajat huusivat ja tönivät, eikä ulkovaatteita edes saanut laittaa rauhassa. Ulkona sitten koko koulu oli ahtaissa katoksissa supussa, eikä yhteisöllisyyttä koulussa ollut. Oli vain pieniä porukoita, jotka puhuivat toisistaan pahaa. Ei ollut myöskään lähes yhtään koulun yhteistä toimintaa. Itse olin osa tukioppilaita, emmekä saaneet lupaa mihinkään hauskoihin ideoihin. Vuosi vuodelta olot Saarnissa pahenivat, ja jokainen aamu tuntui yhä vastenmielisemmältä lähteä kouluun. Onneksi nyt olen paremmassa paikassa. En itse laittaisi lastani Saarniin, mutta en tiedä tarkemmin muista yläasteista. Kiitos, jos luit tänne asti. Ja olen pahoillani että jouduin kirjoittamaan näin negatiivisen arvostelun. En kirjoittaisi tällaista ikinä, jos ei olisi aihetta.

Vierailija
22/27 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti joudun antamaan Saarnilaakson yläasteesta huonoa palautetta. Omat kokemukseni ovat hirveitä muistella. Suurin osa opettajista olivat vanhoja, tiukkoja, tylyjä, ilottomia, tosikkoja ja epäreiluja. Oli vain pari opettajaa, jotka välittivät oppilaista, loivat hyvää tunnelmaa ja osasivat opettaa hyvin. Ilmapiiri koulun sisällä oli epämukava ja synkkä. Olin itse kaikkien kaveri ja erittäin ahkera oppilas, mutta silti minua ahdisti niin tunneilla kuin välitunneillakin. Jotkut käytännöt olivat vanhanaikaisia ja suoraan sanottuna typeriä. Koulun rahoja käytettiin järjettömyyksiin. Vessoisssa ei ollut paperia eikä saippuaa, ei ollut rahaa retkiin yms, mutta kaikki uusimmat hienoimmat tekniset laitteet olivat... Perusluokilla oli kurjat olot, ainoastaan medialuokkaan panostettiin. Koulun sisätilat olivat ahtaat ja tunkkaiset. Ulkona ei ollut mitään muuta kuin koripallokori ja leukatanko. Välkille opettajat huusivat ja tönivät, eikä ulkovaatteita edes saanut laittaa rauhassa. Ulkona sitten koko koulu oli ahtaissa katoksissa supussa, eikä yhteisöllisyyttä koulussa ollut. Oli vain pieniä porukoita, jotka puhuivat toisistaan pahaa. Ei ollut myöskään lähes yhtään koulun yhteistä toimintaa. Itse olin osa tukioppilaita, emmekä saaneet lupaa mihinkään hauskoihin ideoihin. Vuosi vuodelta olot Saarnissa pahenivat, ja jokainen aamu tuntui yhä vastenmielisemmältä lähteä kouluun. Onneksi nyt olen paremmassa paikassa. En itse laittaisi lastani Saarniin, mutta en tiedä tarkemmin muista yläasteista. Kiitos, jos luit tänne asti. Ja olen pahoillani että jouduin kirjoittamaan näin negatiivisen arvostelun. En kirjoittaisi tällaista ikinä, jos ei olisi aihetta.

Moi! Olipa ikäviä kokemuksia ja alkoi huolestuttamaan, koska lapseni on tuossa koulussa ja nuorin menossa myös. Olen kokenut vanhempana myös jotenkin tämän koulun etäiseksi. Hyvin vähän tulee mitään infoa, ainoastaan pakolliset viestit.

Oppilaiden hyvinvointiin ei vaikuteta panostavan. Olen kuullut useammalta huoltajalta, että musiikki ja kuvaamataito ovat oppiaineita, joista ei pidetä opettajien mielivaltaisuuden vuoksi. Olen myös kuullut nuorten suusta, että miksi olet opettaja, jos et kerran tykkää työstäsi. Ko. opettajat suorastaan kiusaavat ja vittuilevat oppilaille. Tästä on ihan oman lapsen kokemustakin.

Tällä alueella ei ole muita yläkouluja, joten minkäs teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain samaa mieltä. Kasiluokalla saarnissa ja kiusattu koko yläaste, vain kahta opettajaa kiinnostanut. Opetuksen taso on musta ihan hyvä, mutta paljon poikkeuksia löytyy. Huutelua, homottelua ja kiusaamista esiintyy musta yllättävän paljon, myös opettajien suunnalta. Mm. eräs FyKe opettaja kertoi avoimesti vihaavan sitä kuinka homot saavat julkisuutta. Yhteishenki on nyt parempi, kun viime vuotena, mutta ei siitäkään mitään erityistä kehumista. Opettajista en valittaisi, pari ilkeää ja pari tosi ärsyttävää opettajaa, mutta muuten opettajat on ihan mukavia. (vain yksi opettaja kenen tunneille oikeasti ahdistaa mennä). Terveydenhoitaja on hyvä, kuraattorissakaan ei valittamista. Syrjäytymistä ja yksinäisyyttä on jonkin verran, jotkun ei löydä oikeen ikinä sitä omaa paikkaa saarnissa. Rasismia/homofobiaa ilmenee paljon ja myös paljon piilovittuilua asiasta #sateenkaarinuorisaarnissa. Mutta osaa opettajia oikeesti kiinnostaa miten sulla menee ja miten jaksat (henna riekki best<3). Kyllä täällä oppii elää, mutta jos oot vähänkään massasta erottuva niin saat kuulla siitä, lupaan Mutta saarnissa on PALJON hyviäkin puolia, ihania ihmisiä löytyy ja teemapäivissä niin moni on aina mukana

Vierailija
24/27 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukset todella huonoja. Eräs opettaja uhkasi metallisella kepillä ystävääni (asiasta on äänitallenne). Sitten yksi FyKen ope antoi myöhästymismerkinnän 2 minuutista. Läksyjä ei tarkisteta kunnolla, sain läksyt tekemättä aiheettomasti.

Lähes kaikki vanhoja kalkkiksia jotka ovat kyllästyneitä työhönsä.

Retkiä ja kunnollisia tuoleja ei ole, uusimmat musiikkilaitteet kylläkin.

On ainoastaan yksi opettaja jonka tunneilla on kiva olla (pasi).

Vierailija
25/27 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin koulun sisällä ja se vaikutti huonolta isäni ehodtti sitä minulle ja tein kokeen toivon että en edes pääse sinne olen lukenut melkein kaikki arvostelut ja olen lukenut homofobiasta ja rasismista en suosittele

Vierailija
26/27 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki tein siel just sen kokeen se koulu oli niin synkän olonen ja en kyl itekkää haluu joutuu sinne siel oli muutenki vaa yks tyyppi joka vaikutti ees vähän normaalilt

Vierailija
27/27 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kellään mitään vinkkejä tai sellasta saarniin seiskaluokalle menevälle pojalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi