Raskaana ja säälittää pilata tulevan isän elämä...
Emme ole siis ole yhdessä seurustelumielessä, olemme olleet pitkään ystäviä ja silloin tällöin, kummankin ollessa ilman parisuhdetta, olemme päätyneet sänkyyn yhdessä.
Kaikin puolin ihana tyyppi, pariskuntaa meistä ei kuitenkaan tule.
Nyt sitten huomasin olevani raskaana. Itse raskaudesta olen iloinen (ja kauhuissaan) mutta en millään raaskisi kertoa tulevalle isälle tästä, se nimittäin "pilaa" hänen elämänsä. Hän on juuri saanut siirron työssään haaveittensa kaupunkiin ulkomaille tekemään 100% unelmatyötään ihan törkeän suurella palkalla ja työsuhde-eduilla ja tiedän tasan tarkkaan että jos tästä raskaudesta kerron, hän hylkää tuon paikan ja jää Suomeen. Ja tiedän myös että Suomeen jääminen söisi hänet elävältä.
En ole niin julma että jättäisin kertomatta raskaudesta, mutta harkitsen kovasti kertomisen lykkäämistä sen aikaa että hän ehtii tehdä kaikki tarvittavat paperihommat jne siirtoa varten ja lähteä aloittamaan elämäänsä siellä. Eli odottaisin vielä noin reilun kuukauden (jolloin olisin kolmannella kuulla raskaana) Jolloin hänen olisi "pakko" jatkaa unelmaelämäänsä siellä edes jonkin aikaa.
Mielipiteitä? Joukkolynkkaus?
Pahoittelut sekavasta tekstistä, olen vähän pimpelipom.
Kommentit (122)
Onnea tulevalle yh-mammalle, jos et aborttia tee. Mutta hyvä kuitenkin, että et pilaa miehen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Onko abortti vaihtoehto?
Ei ole käynyt varteenotettavana vaihtoehtona mielessäkään. Vaikka täytyy myöntää ettei vauva aivan täydellisesti sovi minunkaan tuleviin suunnitelmiin.
AP
Sinun pitää kertoa heti, jotta hän voi tehdä omat ratkaisunsa. Ei mitään pelleilyjä. Sinähän pelaat jotain outoa, epärehellistä peliä. Huono juttu.
Vierailija kirjoitti:
Onnea tulevalle yh-mammalle, jos et aborttia tee. Mutta hyvä kuitenkin, että et pilaa miehen elämää.
Kyllä minä "yh-mammana" selviän, tiivis lähipiiri ja apua satelee jo nyt vähän liikaa. Hiton rankkaa se tulee olemaan varmasti, sitä en kyllä kiellä.
AP
Vain yksi vahtoehto, eli abortti ja nopeasti
No et kerro hänelle. Ei sun ole pakko nimetä isää. Kerrot hänelle sitten kun on ulkomailla, että olet raskaana ja kerrot yhden yön jutusta, jonka nimeäkään et tiedä. Valtio maksaa kyllä korvaukset ja hänen elämänsä ei mene pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää kertoa heti, jotta hän voi tehdä omat ratkaisunsa. Ei mitään pelleilyjä. Sinähän pelaat jotain outoa, epärehellistä peliä. Huono juttu.
Mutta kun olen aika varma että hänen ratkaisunsa on perua työjuttu. Ja en todellakaan halua sitä.
Mutta totta, eihän tämä kertomatta jättäminen reilua ole.
AP
Toisiakin ajatteleva kirjoitti:
Helppo heitellä tuollaisia ehdotuksia sivusta. Ei lapsen tappaminen ihan niin helposti käy tulevalta äidiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset abortoi lasta?
En todellakaan halua rankaista viatonta lasta omasta tyhmyydestäni. Minulla on myös oma elämä siinä kunnossa että on edellytykset antaa lapselle hyvä elämä. Ja tunnen myös jo syvää kiintymystä mahassa makaavaa möykkyä kohtaan. Abortti ei ole vaihtoehto minulle vaikka muutoin olenkin abortin kannattaja.
AP
Vierailija kirjoitti:
Toisiakin ajatteleva kirjoitti:
Helppo heitellä tuollaisia ehdotuksia sivusta. Ei lapsen tappaminen ihan niin helposti käy tulevalta äidiltä.
Ei se ole lapsi, jos ei vitkuttele siihen saakka, että kätilö sen ulos kaivaa. En minäkään sellaista tappaisi, mutta laillinen abortti ei tuota tunnontuskia.
Ap tekee omat päätöksensä, mutte en voi käsittää ihmisiä, joiden on pakko antaa lapaen syntyä, vaikka elämäntilanne olisi kuinka katastrofaalinen.
Ymmärrän huolesi, ja siksipä odottaisin vielä, kertoisin siis myöhemmin. Nyt leikit ajatuksella, että et vielä edes tiedä olevasi raskaana.
Miten saat nyt jo apuja ns liiankin kanssa? Oletko todella varma, että avut jatkuu lapsen synnyttyä?
Ihan kelpo suunnitelma. Voihan käydä niinkin, että tulee alkuvaiheen keskenmeno tai on tuulimuna. Mies todennäköisesti ihmettelee, miksi et ole kertonut aiemmin. Silloin voit vedota juuri keskenmenoriskiin, että halusit nyt katsoa, onko sieltä mitään oikeasti tulossakaan ennen kuin ryhdyt säikyttelemään. Toisaalta vähän kuulosta vähän siltä, että haluat totaaliyksinhuoltajaksi ja siksi on tärkeää, että mies tosiaan lähtee ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Vähän alle kolmekymppisiä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun olen aika varma että hänen ratkaisunsa on perua työjuttu. Ja en todellakaan halua sitä.
AP
Onpas nynny mies, en ole tuollaisista kuullutkaan. Ettet nyt vaan sepittelisi omiasi kun olet tullut raskaaksi siinä vaiheessa kun mies on saanut rahakkaan homman. Nyt sitten sepittelet ettet voi kertoa miehelle kun hän peruisi vaikka tosiasiassa varmaan pakottaisi sinut aborttiin. Niin jäisi sinulta "hyvät" elatusmaksut saamatta.
Et vain halua kertoa,koska viikon 21 jälkeen varmaan aborttia ei tehdä?olet julma ja ilkeä ihminen miesystävääsi kohtaan ja yrität vaan pitää miehen sidoksissa lapsella,että sinulla olisi edes jotain miehestä itselläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APOnpas nynny mies, en ole tuollaisista kuullutkaan. Ettet nyt vaan sepittelisi omiasi kun olet tullut raskaaksi siinä vaiheessa kun mies on saanut rahakkaan homman. Nyt sitten sepittelet ettet voi kertoa miehelle kun hän peruisi vaikka tosiasiassa varmaan pakottaisi sinut aborttiin. Niin jäisi sinulta "hyvät" elatusmaksut saamatta.
Ei mies voi pakottaa naista aborttiin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän huolesi, ja siksipä odottaisin vielä, kertoisin siis myöhemmin. Nyt leikit ajatuksella, että et vielä edes tiedä olevasi raskaana.
Miten saat nyt jo apuja ns liiankin kanssa? Oletko todella varma, että avut jatkuu lapsen synnyttyä?
Joka puolelta tungetaan jo lasten vaatteita ja muita tavaroita. Halutaan käydä kaupassa puolestani etten kanna mitään painavaa jne. Eikä raskaus vielä edes näy. Minulla on läheinen suku ja olen aika varma että halukkaita hoitajia on liiankin kanssa, ainakin niin kävi kun serkkuni sai vauvan vuosi sitten, puoli sukua sekosi. Tietenkään varmaksi en voi tietää.
AP
Onko abortti vaihtoehto?