Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi AMK:in sisustussuunnittelijat eivät tajua etteivät he ole mitään oikeita sisustusarkkitehteja?

Vierailija
15.12.2017 |

vaan sillä linjalla sivutaan niitä opintoja sekaan pelkästään. YKsi AMKI lainen julisti ylpeänä " valmistuvansa sisustusarkkitehdiksi" :)

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä siitä, että ei sillä ole niin väliä, opiskeleeko sisustusarkkitehdiksi AMK:ssa vai yliopistossa, sillä oma silmä ja taidot on hyvin ratkaisevia, ja tärkeimmät taidot opetetaan molemmissa. Ja itse työssä oppii myöhemmin vielä, joten se on koulun jälkeisestä urasta myös hyvin paljon kiinni.

Mutta siitä oon eri mieltä, että AMK olisi parempi tai vaikeampipääsyinen laitos. Yliopistoon, varsinkin taiteelliseen, on hyvin vaikea päästä. Myös suhteita löytyy koululta eri tavalla, ja koulutuksen laajuus on eri. Yksinkertaisesti en menisi AMK:iin, jos pääsisin yliopistoon. Mutta AMK:iin saattaa päätyä joku, joka on lahjoiltaan parempi kuin yliopistossa opiskelevat, eli koulu ei kerro mitään itse ihmisestä. Ei AMK:ia silti tarvitse jatkuvasti yrittää selittää paremmaksi kouluksi, kun ei se sitä yleisellä tasolla ole. Se on lyhyempi ja käytännönläheisempi, ja helpompipääsyinen.

Kiitos vastauksesta ala kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla