Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanoa kohteliaasti miehelle "ei kiinnosta" kun pyytää kahville?

Vierailija
15.12.2017 |

Ja tosiaan ihan ystävämielessä pyytäisi.. kun itseäni ei vaan kiinnosta, töissä olen hyvinkin sosiaalinen, vapaalla en tod. En silti tyly haluaisi olla?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajaisella äänensävyllä: ei kiinnosta :)

Vierailija
2/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#MeToo ja johan lähtee äijä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Katotaan nyt

2. Joku toinen kerta nyt on menoa.

3. kerta: Huudat "lopeta toi mun ahdistelu #metoo#" jonka jälkeen otat kuvan ukosta.

Vierailija
4/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan että vapaalla haluat olla kotona tai touhuta omias.

Mä haluisin et suoraan sanotaan, eikä katotaan tai jotain seliseli-kiirettä (vaik oikeesti oliski). Ja ihan kaverista kyse.

Vierailija
5/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos.

Nyt kyllä oikeasti nainen, ei meidän tarvitse miettiä miten torjua mies kohteliaasti, enää! Se on vuosi 2017 ja kiitos #metoo:n, on tullut selväksi, että miesten miellyttämisen ja kiltteyden aika on ohi. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. 

Vierailija
6/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot rehellisesti asian niinkuin se on.

t. Mies

Vierailija
7/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvii ei miettiä, mutta tuollainen kaveripyyntö? En haluaisi pahoittaa mieltä, erittäin mukava ihminen kyseessä. Että jos sanon että ei kiinnosta, kun toinen kaverillisesti pyytää, niin eikö ole hieman liian tylyä.

ap

Vierailija
8/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa sama, mutta miten se sanotaan naiselle?

Vierailija
9/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen syy tiskiin tai joudut keksimään toisenkin kerran valheen. Sanot siis vain, että ei kiitos.

Vierailija
10/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis että Facessa pyytää? Kun puhut kaveripyynnöstä.

Sanot vaan ihan selvällä suomella. Että "ei kiitos, olen introvertti, rasitun sosiaalisesta kanssakäymisestä ja vapaa-ajalla en jaksa seurustella ihmisten kanssa."

Tuota on vaikea tulkita loukkaukseksi, koska kerrot syyn olevan täysin itsessäsi.

Vierailija
11/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan että vapaalla haluat olla kotona tai touhuta omias.

Mä haluisin et suoraan sanotaan, eikä katotaan tai jotain seliseli-kiirettä (vaik oikeesti oliski). Ja ihan kaverista kyse.

Niin tästä tulee kysyjälle tyhmä olo, etenkin jos pari krt jo erehtynyt pyytämään. Vähän sellanen ettei seura kelpaa olenpas nyt riippa. Tietäs sitte olla pyytämättä enää ollenkaan.

Vierailija
12/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mutta ehkä joskus toiste... Nyt pitää rientää "johonkin saliile tai jotain", 

Tämän pitäisi riittää normaalille ihmiselle. 

Jos ei riitä ensimmäisellä kerralla, niin toisella ja kolmas ainakin toden sanoo. 

Ja jos ei vieläkään, niin järeämmät keinot käyttöön. Sanoo suoraan, ettei seura kiinnosta. Tämä tietysti mahdollisimman hienotunteisesti. 

Vaikka: olen huomannut, että haluaisit tutustua minuun. En kuitenkaan usko, että se on tässä tilanteessa järkevää. 

Huoh.... olen kiltti ja tosi kaunis nainen ollut ja tämä on tuottanut pulmaa, miten kohteliaasti vetäytyä. En halua loukata ketään. 

Vierailija
13/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei minua kukaan koskaan pyydä kahville? Johtuuko se siitä että olen kiltti_mies? Miksi ei voisi mennä kahvittelemaan?

Vierailija
14/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei mitään kiertoilmaisuja. Suoraa puhetta vain.

Vierailija
15/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai siis että Facessa pyytää? Kun puhut kaveripyynnöstä."

Luetun ymmärtäminen, haloo. Ap puhui kaverimielessä kahville pyytämisestä.

Vierailija
16/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torjutko ap poloisen kiltti_miehen antamatta tälle edes yhtä mahdollisuutta?

Vain tatuoitu jännä kelpaa?

Vierailija
17/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, mutta ehkä joskus toiste... Nyt pitää rientää "johonkin saliile tai jotain", 

Tämän pitäisi riittää normaalille ihmiselle. 

Jos ei riitä ensimmäisellä kerralla, niin toisella ja kolmas ainakin toden sanoo. 

Ja jos ei vieläkään, niin järeämmät keinot käyttöön. Sanoo suoraan, ettei seura kiinnosta. Tämä tietysti mahdollisimman hienotunteisesti. 

Vaikka: olen huomannut, että haluaisit tutustua minuun. En kuitenkaan usko, että se on tässä tilanteessa järkevää. 

Huoh.... olen kiltti ja tosi kaunis nainen ollut ja tämä on tuottanut pulmaa, miten kohteliaasti vetäytyä. En halua loukata ketään. 

Huoh, ei tarvitse ihmetellä miksi vedätte puoleenne stalkkereita jos torjunta on näin kryptistä.

Mies ≠ nainen, miehelle sanot mitä tarkoitat.

Vierailija
18/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yleensä vastannut, että kiitos kutsusta ja että kavereita ei koskaan ole liikaa. Tällä olen ajatellut, että annan vastapuolelle sellaisen "tyylikkään perääntymisen mahdollisuuden" eli voi esittää sitten, että kaverinahan tässä ihan vain pyysinkin! Jos tuolla ei mene viesti perille saakka ja tulee lisäviesti että vähän muuta ajattelin kuin kavereina, niin siihen olen sitten todennut että nyt en jaksa mitään parisuhdeasioita. Näillä on tähän asti pärjätty ja ei ole kukaan ainakaan valittanut tavastani.

Tuolla tavalla saa selvitettyä myös helposti yleensä onko alkuperäinen kahvikutsu millä mielellä laitettu, jos jää jostain syystä itselle epäselväksi :D Ellei sitten vastapuoli tee tässä tuota tyylikästä perääntymistä.

Toki olen joskus täräyttänyt ihan ei kiitostaki päin näköä, mutta minusta se on jotenkin niin tyly tapa, kun toinen on kuitenkin kerännyt mahdollisesti rohkeutta kahviseurakutsuunsa ja sitten se lytätään niin töykeästi :D

Vierailija
19/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisten tuttujen kautta tietämäni mies soitti minulle ja pyysi treffeille. Sanoin ensin että no miksei. Sanoin että soitan myöhemmin niin sovitaan sitten tarkemmin. Asiaa harkitessani kuitenkin tuntui, että treffeille lähteminen ei ole hyvä idea. Niinpä en soittanut.

Normaali ihminen olisi tehnyt siitä päätelmänsä. Mutta mies soitti perään jonkin ajan kuluttua. Sanoin, että en ollut saanut soitettua. Ja että olen tullut siihen tulokseen, että en lähde treffeille.

Viidentoista vuoden kuluttua törmäsimme muissa yhteyksissä. Mies sanoi, että häneen sattuu se, että olin sanonut 15 vuotta sitten, että en ollut saanut soitettua. Ja että hän antaa minulle nyt uuden mahdollisuuden.

Vierailija
20/27 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan ihan ystävämielessä pyytäisi.. kun itseäni ei vaan kiinnosta, töissä olen hyvinkin sosiaalinen, vapaalla en tod. En silti tyly haluaisi olla?

Ihan vaan sori ei kiinosta.