Kuinkahan tässä käy..?
Mä joudun leikkaukseen, joka on pakko tehdä perjantaina. Olen kuitenkin raskaana, ja se vaikeuttaa tätä tilannetta. Meille annettiin kaksi vaihtoehtoa. Leikkaus voidaan tehdä niin, että synnytystä ei käynnistetä ennen sitä. Sillä on kuitenkin hyvin suuri riski lapselle. Toinen vaihtoehto on sitten synnytyksen käynnistäminen. Vauvan kokoarvio oli 1800g. Lääkärit suosittelivat käynnistämistä. Mä oon ihan pihalla tästä kaikesta. Mitä ihmettä meille oikein käy.. Selviääköhän tuon ikäinn lapi jo kuinka hyvin? Me päädyimme kuitenkin jo tuohon käynnistykseen.
Kommentit (8)
Jokin maligniteetti. Muuten odotettaisiin vielä muutama viikko.
Vai mitä, ap?
- toinen lääkäri -
Se paheni äkisti eilen, mentiin sitten päivystykseen. Siellä tehtiin leikkauspäätös.(siis ei siinä päivystyksessä vaan juu nou?) Meille annettiin tähän päivään aikaa miettiä, ja aamulla aloitetaan käynnistys. Jos kaikki menee hyvin, lapsi syntyy jo huomenna, ja uskaltavat leikata perjantaina. Siihen asti lääkkeillä.. Laittoivat vielä kotiin " lepäämään" ..
Jos pystyt olemaan himassa, on melkoisen hätäinen leikkauspäätös tehty. Onkohan ihan oikein asiat?
t. lekru
Sitten joudun osastolle, jos ilmenee ongelmia. Aika paska provo olis. Ainakin omasta mielestäni.
On mua leikelty tämän asian takia ennenkin, ja aina ne päätökset on tehty nopeasti. Nyt vaan toivotaan että lääkkeet auttaa siihen asti kun vauva on syntynyt. Muuten joudutaan hänetkin leikkaamaan.
uskon että olette tehneet oikean ratkaisun, itsekin olisin luultavasti päätynyt tuohon jos olisin joutunut valitsemaan. vaikka vauva syntyy nyt takuuvarmasti ennenaikojaan niin tilanne on paremmin hallinnassa kuin että vauvan vointi huononisikin yhtäkkiä kesken sinun leikkauksesi ja pahimmassa tapauksessa teille molemmille voisi käydä huonosti.
jaksamista sinulle, miehellesi ja tietysti myös pikkuvauvalle :)