Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vartija tuli kyttäämään minua kun maksoin kassalla ostokseni?

Vierailija
15.12.2017 |

Menin siis kaupan rintsikka-osastolle. Kävin kokeilemassa kahta, tullessani pois vein toisen takaisin paikoilleen ja toisen kassalle maksaakseni tuotteen. Huomasin että vartija tuli siihen melkein kassapäätyyn tiukka ilme päällä tuijottamaan kun maksoin ostostani. Ei sanonut mitään, eikä "pidättänyt", katsoi vaan niin kauan kun pakkasin ostokseni ja lähti sitten siitä.
Luulisi heillä olevan niin tarkat monitorit, ettei tarvi siihen tulla kyyläämään..

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Jos sinulla on puhtaita jauhoja pussissa, mitä väliä kyttääkö joku vartija vai ei?

Minua on tarkkailtu, ja minulle saa tulla sanomaan epäilyksistään. Joudun usein tullissa tarkastettavaksi, ja se on ok. En salakuljeta mitään. Jaa, kerran oli kaksi kartonkia tupakkaa vaikka vain yhden saa tuoda. Se johtui erehdyksestä, silloin en tiennyt ja tullimies antoi asian olla. Sain tuoda ne kaksi kartonkia. :-) 

Uskon tämän johtuvan siitä, että sairauteni takia olen laiha. Luullaan ehkä narkkariksi vaikka pukeudun hyvin? Kuitenkin asia joka kerta on selvinnyt täysin ok. En valita, he tekevät työtään.

Vierailija
22/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tummapiirteinen mutta vuosisatoja suku suomalainen ja olin ostamassa isoon kaupungin omaan tapahtumaan kaikkea sälää joten oli pakko taapertaa huolella koko osasto läpi, no vartijat perässä mutta menin itse sanomaan että en muuten hanki teiltä yhtään mitään jos peli jatkuu, niin vartija ilmoitti että kaikkien tummatukkien perään on ohjeistus lähteä. Ei enkä ole romaanikaan. Vaan kantasuomalainen viimeisen päälle.

Näin tämä tilanne leimaa nyt jo kantiksetkin sitten. Onpa kiva omassa Isänmaassa, monessa sadassa polvessa kokea tämäkin ilmiö ja saada leimaa persiiseen vaan siksi ettei eräät puolusta omia maitaan siellä missä pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös tummapiirteinen mutta vuosisatoja suku suomalainen ja olin ostamassa isoon kaupungin omaan tapahtumaan kaikkea sälää joten oli pakko taapertaa huolella koko osasto läpi, no vartijat perässä mutta menin itse sanomaan että en muuten hanki teiltä yhtään mitään jos peli jatkuu, niin vartija ilmoitti että kaikkien tummatukkien perään on ohjeistus lähteä. Ei enkä ole romaanikaan. Vaan kantasuomalainen viimeisen päälle.

Näin tämä tilanne leimaa nyt jo kantiksetkin sitten. Onpa kiva omassa Isänmaassa, monessa sadassa polvessa kokea tämäkin ilmiö ja saada leimaa persiiseen vaan siksi ettei eräät puolusta omia maitaan siellä missä pitäisi.

Huomatkaa tämä asia, että eivät vartijat huvikseen seuraa asiakkaita. Tummatukkiahan Suomessa riittää nykyisin erittäin paljon. En tarkoita rotuja, vaan tarkoitan sitä, että jokaisen suomalaisen pallinaaman pitää värjätä fledansa mustaksi. Ei sitä esim takaapäin näe, onko kyseessä kuka. Ja kiinalaisia liikkuu sankoin joukoin ...

Vartija tekee työtään ohjeensa mukaan.

Aloittaja on voinut mahdollisesti pölliä aiemmin samasta liikkeestä, vaikka nyt oli sanojensa mukaan puhtain jauhoin liikkeellä. Myymälöissä seurataan esim hyllyihin väärille paikoille jätettyjen tavaroiden kohtaloa, siis seurataan sitä kameraa joka sinne kuvaa. Jos näyt siellä käsi syvällä hyllyn takaseinässä, niin kyllä sen vaan tallennuksesta huomaa. Sitten vain painetaan mieleen tyypin tuntomerkit, että kun tulee seuraavan kerran, pakko on siirtyä lähituntumaan ns. ilmoittamaan hänelle, että ei käy enää sama homma. Kokemusta on. 

Sitä paitsi - rintaliivit ovat melko kalliita. Aina niihin ei voi laittaa hälyä.

Vierailija
24/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi samantapainen juttu. Kattelin kaupassa rintsikoita, kahden eri värin välillä pähkäilin. Kun valintani tein ja lähdin kassalle päin, huomasin että siinä mun takana seisoo vartija, oli seisonu ties kuinka kauan. No hänkin lähti sitten kassalle päin, meni siihen kassan viereen seisomaan. Maksoin ostokseni ja häivyin ja niin häipy samalla vartijakin. Olin vähän wtf. En käyny edes sovittamassa, kun tiesin koon olevan hyvä. Ihan selvästi tarkkaili mua jostain syystä. Cubuksessa tapahtu.

Katso taas yksi siihen ryhmään kuuluva bongattu.

Mihin ryhmään? Voisitko vain nyt sanoa suoraan? -ohis

Vierailija
25/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että tissiliivit ovat ehkä yksi suosikkituote, jota pöllitään. Vartijat ovat saaneet koulutuksen varmasti tietyistä tuotteista ja siitä, millä tavalla niitä varastelevat yrittävät tuotteen tuoda Partakoneenterät ovat yksi tuote, jota mielellään varastetaan ja viedään muovipussitolkulla ihan rajan taakse asti.

Vierailija
26/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmaankin tatuointeja ja kouvolatukka.

Ja jos olet aivan Porvoolaisen näköinen siihen lisäksi!

Vierailija
27/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että tissiliivit ovat ehkä yksi suosikkituote, jota pöllitään. Vartijat ovat saaneet koulutuksen varmasti tietyistä tuotteista ja siitä, millä tavalla niitä varastelevat yrittävät tuotteen tuoda Partakoneenterät ovat yksi tuote, jota mielellään varastetaan ja viedään muovipussitolkulla ihan rajan taakse asti.

Eikö noi terät oo nykyään siinä kassalla mm. juuri tuosta syystä?

Vierailija
28/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomatkaa tämä asia, että eivät vartijat huvikseen seuraa asiakkaita. Tummatukkiahan Suomessa riittää nykyisin erittäin paljon. En tarkoita rotuja, vaan tarkoitan sitä, että jokaisen suomalaisen pallinaaman pitää värjätä fledansa mustaksi. Ei sitä esim takaapäin näe, onko kyseessä kuka. Ja kiinalaisia liikkuu sankoin joukoin ...

Aloittaja on voinut mahdollisesti pölliä aiemmin samasta liikkeestä, vaikka nyt oli sanojensa mukaan puhtain jauhoin liikkeellä. Myymälöissä seurataan esim hyllyihin väärille paikoille jätettyjen tavaroiden kohtaloa, siis seurataan sitä kameraa joka sinne kuvaa. Jos näyt siellä käsi syvällä hyllyn takaseinässä, niin kyllä sen vaan tallennuksesta huomaa. Sitten vain painetaan mieleen tyypin tuntomerkit, että kun tulee seuraavan kerran, pakko on siirtyä lähituntumaan ns. ilmoittamaan hänelle, että ei käy enää sama homma. Kokemusta on. 

Sitä paitsi - rintaliivit ovat melko kalliita. Aina niihin ei voi laittaa hälyä.

No voihan p sentään en todellakaan ole eläissäni varastanut vaan oli TÖISSÄ hankkimassa kaupungille tavaraa. Jo nyt on helvetti. Eikä hiukseni ole värjätyt ollenkaan, vaan ihan omanväriset todellakin.

Vierailija
29/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ainut siinä jonossa joo ja ei sitä nyt voi olla huomaamatta kun katsoo suoraan minuun!

Kuinka voit olla ainut jonossa? Jonohan koostuu useasta ihmisestä...

Vierailija
30/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan p sentään en todellakaan ole eläissäni varastanut vaan oli TÖISSÄ hankkimassa kaupungille tavaraa. Jo nyt on helvetti. Eikä hiukseni ole värjätyt ollenkaan, vaan ihan omanväriset todellakin.

Jatkan : enkä ollut rintaliivejä Kaupungintapahtumaan todellakaan ostamassa ;) Vaan kaikkea julkiseen tilaisuuteen tarvittavaa tavaraa enkä ihan pieniä määriä lopulta. Melkein kyllä tuon vuoksi juuri vaihdoin ostopaikkaa- omapa olisi ollut häviönsä. Jos ei enää sitävertaa ole silmää erottaa kunniallisia kansalaisia rosvoista.

Vierailija
31/36 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan : enkä ollut rintaliivejä Kaupungintapahtumaan todellakaan ostamassa ;) Vaan kaikkea julkiseen tilaisuuteen tarvittavaa tavaraa enkä ihan pieniä määriä lopulta. Melkein kyllä tuon vuoksi juuri vaihdoin ostopaikkaa- omapa olisi ollut häviönsä. Jos ei enää sitävertaa ole silmää erottaa kunniallisia kansalaisia rosvoista.

Hieman alkaa haiskahtaa tuo raivokas todistelu, että olet syytön ja väärinkohdeltu.

Mitä vielä kaipaat? Julkista anteeksipyyntöä omista oletuksistasi? Vartija tekee työtään. Ota rauhallisesti. Sinä tässä reagoit oudosti.

Vierailija
32/36 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kävi kans noin Kalliossa, olin tullut juuri kauppakassin tai laukun kansssa lidlistä ja päätin hakea jotain lisuketta  alepasta, kävelin alepassa vähän aikaa ja mietin ostanko pari kaljaa myös, ostin 2 kaljaa ja vartija tuli kassalle seisomaan eteeni ja tuijottamaan. Mitään ei sanonut eikä pyytänyt avaamaan edes kassia, mutta minua ärsytti se kyylääminen, avasin omaaloitteisesti kassini ja sanoin että "tässä on nämä lidlin ostokset", nuori vartija sanoi että "tuo riittääkin ja poistui"

kaipa vähän hampsuusin näköinen olin kuitenkin

Vierailija
33/36 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän selkeästi odotti että häivyt jotta se pääsee lässyttämään kassaneidille :)

Vierailija
34/36 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vartijat joskus seuraa ihan tavallista vaaleaa, perunan näköistä suomalaistakin. Eräässä kauppakeskuksessa tämä tapahtui niin toistuvasti, että huomasin asian. Ilmeisesti muistutin jotain varasta tai sitten toisinaan hieman rähjäinen olemukseni antoi väärän kuvan varakkuudestani :) Ei haittaa, siinäpä tarkkailevat. Se on heidän työtään.

Vierailija
35/36 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla vartijoista on vakava asenne- ja käytösongelma joka kyllä näkyykin työssään. Vieressä toljottaminen tai näkyvä kyttääminen ei ole terveen ihmisen merkki, eikä se millään tavoin edistä vartijan työtä, asiakasturvallisuutta eikä pienennä hävikkiä. Mielestäni vartijan työ on sen verran tärkeä ja vaativa, että pitäisin tärkeänä alalle soveltuvuustestejä ja parempaa koulutusta.

Vierailija
36/36 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää välittäkö näistä, mitä sitten jos joku katsoo tai vähän seuraa? Kunhan ei ihan vainoksi mene niin että kyttäys tapahtuu aina, niin mitä väliä? Tuskin on mitään henkilökohtaista kun se nyt on sen vartijan työnkuva seurailla asiakkaita ja niiden toimintaa ja näkökyvyn avulla havainnointi nyt vaan on se tehokkain keino.

Voi olla että joku pro-rintsikkarosvo on käynyt kaksi päivää sitten tyhjentämässä koko rintsikkahyllyn ja nyt sitä osastoa pidetään erittäin hyvin vahdissa. Ongelma tässäkin on se, että miehet on usein vartijoina niin ne eivät oikein voi tulla töllöttämään sovarin viereen tissiliivisovitusta, jonka todennäköisesti varkaatkin ovat todenneet ja siksi iskeneet siihen heikkoon kohtaan.

Uskoisin että jotain tämänlaista on tässäkin tapauksessa kyseessä, vartija ei varmaankaan epäillyt sinua vaan halusi varmistaa että rintsikat todella tulevat maksetuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi