Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vartija tuli kyttäämään minua kun maksoin kassalla ostokseni?

Vierailija
15.12.2017 |

Menin siis kaupan rintsikka-osastolle. Kävin kokeilemassa kahta, tullessani pois vein toisen takaisin paikoilleen ja toisen kassalle maksaakseni tuotteen. Huomasin että vartija tuli siihen melkein kassapäätyyn tiukka ilme päällä tuijottamaan kun maksoin ostostani. Ei sanonut mitään, eikä "pidättänyt", katsoi vaan niin kauan kun pakkasin ostokseni ja lähti sitten siitä.
Luulisi heillä olevan niin tarkat monitorit, ettei tarvi siihen tulla kyyläämään..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi nähdä miltä näytät vaatteet päällä, se kamera sinne sovituskoppiin ei näyttänyt sun naamaa. 

Vierailija
2/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko ainut asiakas, vai mistä tiedät sen kytänneen juuri sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ainut siinä jonossa joo ja ei sitä nyt voi olla huomaamatta kun katsoo suoraan minuun!

Vierailija
4/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, aika rasistista. olen tummapiirteinen.

Vierailija
5/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella käytöksellä helposti profiloituu myymälävarkaaksi, varsinkin jos pälyilit ympärillesi. Ehkä se odotteli, että kohta piippaa niin ollaan lähtökuopissa valmiina.

Vierailija
6/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4, aika rasistista. olen tummapiirteinen.

Ei. Kyseessä ei ole ihonväri, uskonto tai mikään muukaan sellainen. Tämä ryhmä on pääteltäviss aloituksestasi.

Vierailija
7/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijoilla on muitakin signaaleja kuin pelkät monitorit.

Tuo temppu on suosittu ja vanha ja toimii kyllä edelleenkin siellä täällä. On niinkin, että jokin pölliminen ei merkitse pöllijälle mitään - siis kiinnijoutuminen - koska aiempia on vaikka kuinka paljon toisessa kaupassa eli ilmoitukset poliisille jo kunnossa.  

Saattoi olla niin, että kamera oli sijoitettu niin, että vartija ei nähnyt sinun laittaneen toiset rintsikat pois tai sittenh jokin muu asia muualla vei hänen huomionsa juuri silloin.

Saattaa olla niinkin, että muistutat jotakin muuta pöllijää. Vartijat jättävät toisilleen viestejä vuorojensa vaihtuessa. Siis siitä, minkänäköinen/miten vaatetettu nainen tai mies herätti edellisen epäilykset siitä, onko rehellisellä asialla.

Vartijat tulevat kassoille ja näkyville muistuttamaan siitä, että täällä valvotaan ostoksia.

Oma poikani toimii vartijana. Hän tekee vain työtään. Ei saa siitä mitään spesiaalikiksejä tai rahallista palkkiota, että nappaa myymälävarkaan kiinni. 

Vartija olisi voinut pyytää tarkistustakin. 

Vierailija
8/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisella käytöksellä helposti profiloituu myymälävarkaaksi, varsinkin jos pälyilit ympärillesi. Ehkä se odotteli, että kohta piippaa niin ollaan lähtökuopissa valmiina.

Siis millaisella? 

Vierailija
9/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisella? 

Useita vaatekappaleita sovituskoppiin.

Vierailija
10/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös se ole ihan normaalia viedä vaatekappaleista eri kokoja sovitettavaksi? :D

Vierailija
11/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta eikös se ole ihan normaalia viedä vaatekappaleista eri kokoja sovitettavaksi? :D

Toki, mutta pointti on että näin tekevät myös myymälävarkaat, joten älä ihmettele. Jos vielä olet katsonut kameraan niin epäilys herää varmasti.

Vierailija
12/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vartija saa pyytää tarkistusta, mutta vasta poliisi saa kurkata laukkuun.

Vierailija
13/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisella? 

Useita vaatekappaleita sovituskoppiin.

Siis kuka käy kokeilemassa vain yhtä vaatekappaletta kerrallaan ja jokaisen jälkeen pukeutuu ja käy hakemassa uuden vaihtoehdon :D Rintsikoita ostaessa saatan kokeilla kolmea mallia ja jokaisesta kahta rinnakkaiskokoa. Eli kuusi kertaa pitäisi käydä sovituskopissa. Jotenkin musta tuntuu että se olisi vartijan mielestä epäilyttävämpää.

Vierailija
14/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaankin tatuointeja ja kouvolatukka.

Vierailija
15/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millaisella? 

Pälyily nyt on vähän vanha vitsi, jota harrastavat amatöörit. Ammattilaiset ovat röyhkeitä. Menevät pokkana silmiin tuijotellen kassan läpi.

Kai tiesit sen, että mustalaisia epäillään aina. Ja valitettavan usein aiheesta. Ei koske aivan kaikkia.

Jos vartijaa vastustaa, hän joutuu soittamaan poliisit paikalle. Hänellä on myös oikeus esim. käsiraudoittaa, jos kohde yrittää lähteä menemään.

Ei kannata.

Itseäni kyllä nyppii useimmiten Virossa, kun vartijat ovat kyljessä kiinni. Siellähän ei saa enää katsella tavaroita, vaan pitää suorittaa ostaminen ja poistua kaupasta.

Esim. Thaimaassa nykyisin SevenElevenissä saat heti yhden tai kaksi myymäläapulaista seuraksesi, kun etenet jonnekin hyllyjen väliin katselemaan kamoja, oli sinulla reppu tai ei.

Tästä jutusta voimme kiittää reppureissaajia, jotka pöllivät ruokaa ja muuta. Ei tietenkään koske kaikkia reppureissaajia, mutta eipä ole iso juttu heille.

Vierailija
16/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen tapahtuu vain kerran, niin en tiedä, mistä on kysymys, mutta jos tuollaista sattuu kaupoissa jatkuvasti, niin silloin saattaa olla joukkovainoamisen kohde, kohde kun on 24/7 tarkkailun alla kaikkialla.

Vierailija
17/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä kaupassa rahtihametta.

Vierailija
18/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samantapainen juttu. Kattelin kaupassa rintsikoita, kahden eri värin välillä pähkäilin. Kun valintani tein ja lähdin kassalle päin, huomasin että siinä mun takana seisoo vartija, oli seisonu ties kuinka kauan. No hänkin lähti sitten kassalle päin, meni siihen kassan viereen seisomaan. Maksoin ostokseni ja häivyin ja niin häipy samalla vartijakin. Olin vähän wtf. En käyny edes sovittamassa, kun tiesin koon olevan hyvä. Ihan selvästi tarkkaili mua jostain syystä. Cubuksessa tapahtu.

Vierailija
19/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi samantapainen juttu. Kattelin kaupassa rintsikoita, kahden eri värin välillä pähkäilin. Kun valintani tein ja lähdin kassalle päin, huomasin että siinä mun takana seisoo vartija, oli seisonu ties kuinka kauan. No hänkin lähti sitten kassalle päin, meni siihen kassan viereen seisomaan. Maksoin ostokseni ja häivyin ja niin häipy samalla vartijakin. Olin vähän wtf. En käyny edes sovittamassa, kun tiesin koon olevan hyvä. Ihan selvästi tarkkaili mua jostain syystä. Cubuksessa tapahtu.

Katso taas yksi siihen ryhmään kuuluva bongattu.

Vierailija
20/36 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että muistutit jotain myymälävarasta. Muuten en kyllä ymmärrä oikein tuollaista. Et mennyt edes sovariin tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi