Millaisia karsintojen takana olevia paikkoja elämässänne on ollut?
Minulla päiväkoti, koulu, lukio, harrastukset, eräs työ, yliopisto. Tajusin, että melkein kaikki sosiaaliset ympyrät olleet vahvasti karsittuja.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla päiväkoti, koulu, lukio, harrastukset, eräs työ, yliopisto. Tajusin, että melkein kaikki sosiaaliset ympyrät olleet vahvasti karsittuja.
Oletko harrastanut vaativia lajeja? Käynyt erikoispainotteisen koulun?
Itselläni: koulu (kielikoulu), harrastus (rytminen voimistelu, kilparyhmään pääsy), lukio (keskiarvoraja 9,33), yliopisto (alalle pääsee noin 10% hakijoista), työpaikka ulkomailla (hakijoita ainakin kuudesta eri maasta, pääsin haastatteluun paikan päälle ja minut valittiin), vaihto-oppilasvuosi lukiossa (raha karsii), ja asunnon osto (raha karsii). Kävin myös parilla kielikurssilla alaikäisenä ulkomailla, varmasti niillekin raha karsii.
Olen myös ollut paljon mukana järjestötoiminnassa opiskeluaikoina, se oli mahdollista koska ei ollut pakko käydä opintojen ohella töissä tai nostaa lainaa. Vastaavasti näistä tullut kokemus ja cv-merkinnät ovat olleet myöhemmin hyödyksi mm.työnhaussa.Etkö ole koskaan palanut loppuun?
Miksi palaisin loppuun? T.ap
Ei kaikki tapahtunut samaan aikaan.
Musiikkileikkikoulu 6 v.
Lukio 15 v.
Työhaastattelu 18 v.
Yliopisto 19 ja 20 v.
Auskultointi opettajaksi 25 v.
Työhaastattelut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni: koulu (kielikoulu), harrastus (rytminen voimistelu, kilparyhmään pääsy), lukio (keskiarvoraja 9,33), yliopisto (alalle pääsee noin 10% hakijoista), työpaikka ulkomailla (hakijoita ainakin kuudesta eri maasta, pääsin haastatteluun paikan päälle ja minut valittiin), vaihto-oppilasvuosi lukiossa (raha karsii), ja asunnon osto (raha karsii). Kävin myös parilla kielikurssilla alaikäisenä ulkomailla, varmasti niillekin raha karsii.
Olen myös ollut paljon mukana järjestötoiminnassa opiskeluaikoina, se oli mahdollista koska ei ollut pakko käydä opintojen ohella töissä tai nostaa lainaa. Vastaavasti näistä tullut kokemus ja cv-merkinnät ovat olleet myöhemmin hyödyksi mm.työnhaussa.
Hah, dream on....
Seutumme lukio, ei tuntunut karsinnalta yli ysin keskiarvolla. Musiikkiopisto, oli laulutestit. Teknillinen korkeakoulu, sinne oli kova karsinta. Työpaikat, mm. nykyinen virka, oli päivän kestävät soveltuvuustestit ja haastattelut kahdessa vaiheessa.
Ihan duunariperhepohjalta.
Onneksi on peruskoulu ja ilmainen yliopisto.
Kannustan myös lastani harrastamaan musiikkia ja taiteita, ja pyrkimään teknilliseen yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ollut paljon mukana järjestötoiminnassa opiskeluaikoina, se oli mahdollista koska ei ollut pakko käydä opintojen ohella töissä tai nostaa lainaa. Vastaavasti näistä tullut kokemus ja cv-merkinnät ovat olleet myöhemmin hyödyksi mm.työnhaussa.Hah, dream on....
Siis esittääkö joku, ettei usko tuota kommentoijaa? Niin noloa. Voiko nolompaa ollakaan... tyypillistä.
Saitko paikan?